Gå til innhold

Nå gir Ubisoft tilbake «svindelnøklene» som ble deaktivert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typisk dette... disse brukerne må jo gå direkte på den butikken de kjøpte nøkkelen ifra, ikke Ubisoft. Det er den butikken de kjøpte nøkkel fra som skal refundere eller gi de ny nøkkel, siden de omsetter tjuvgods.

 

Men Ubisoft er livredd for dårlig publisitet, så de gir etter.

Endret av NinjaVal
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hyggelig for alle de som får tilbake spillet. Så spørs det jo om vurderinga er riktig. PR-skaden er tildels skjedd uansett og nå mister de mye av den langvarige effekten de ønsket.

 

Avgjørelsen er et signal til alle som har holdt seg unna gråmarkedet at man har betalt overpris for spillene. Hvorfor handle via offisielle kanaler når Ubisoft uansett garanterer for kjøp gjort via uoffisielle tredjeparter?

Lenke til kommentar

Veldig snilt av Ubisoft, håper dei som får ein gratis nøkkel på denne måten forstår at det dei har fått er ei gåve. Ubisoft har ikkje nokon juridisk eller moralsk plikt til å erstatte desse nøklane.

 

Sjølv synest eg alle skulle ha fått nye nøklar, men at Kinguin skulle ha teke kostnaden i første omgong. Det er dei som har formidla tjuvgods.

 

Generelt har eg lite til overs for slike butikkar. Korleis oppnår dei eigentleg lågare prisar enn alle andre på heilt nye spel? Slik eg har forstått det, er desse tre måtane ikkje heilt uvanlege:

1. Kjøp av nøklar meint for andre regionar.

2. Formidling av nøklar skaffa gjennom tjuveri/svindel.

3. Storoppkjøp av nøklar gjennom Humble Bundle og liknande.

 

Eg har innvendingar mot alle desse tre. Nummer 1 er den minst forkastelege, men kan fort få uheldige konsekvensar, i form av regionslåsar og i verste fall at utgivarar trekk seg ut av enkelte marknadar. Nummer 2 er opplagt juridisk og moralsk feil, og nummer 3 er kanskje lovleg, men veldig kynisk med tanke på at Humble Bundle i stor grad går til veldedige formål.

 

Der er mange saker Ubisoft burde ha snudd i, men dette var ikkje ei av dei.

 

Kay

  • Liker 3
Lenke til kommentar

@KayAU

 

Kan de ikke også kjøpe opp en haug med nøkler under vanlige steam-salg? Dette må isåfall være best-case-scenario

 

Du har rett, det er sikkert ei moglegheit, og som du seier eit best-case scenario. Men for ganske nye spel er det vel 1 og 2 som er mest sannsynlige.

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...