Gå til innhold

Google: – Bytt Android-nettleser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å avinstallere den sårbare WebView'en?

Jeg synes mangelen på ansvar Google tar i denne saken er det mest graverende jeg har sett fra Google så langt.

Dette er ikke akkurat utgamle versjoner. 171 av 271 Android-modeller med Android registrert på Prisjakt er utstyrt med eldre versjon av Android enn 4.4. Mange av disse ligger fortsatt i butikkene med eldre versjoner klar til å bli solgt til intetanende forbrukere som aldri vil få muligheten til en patch.

Det kommer til å være hundrevis av millioner med mobiler i bruk med dette sikkerhetshullet, og det kommer til å være et stort nummer med telefoner med dette sikkerhetshullet i bruk i kanskje ti år framover.

Og Google bare børster støv av jakkeslaget. Jeg har aldri syntes Microsoft har hatt en bra sikkerhetsprofil, men de har gitt meg helt andre forventninger til sikkerhetsoppdateringer på et operativsystem. Hvis 18 måneder med sikkerhetspatching fra produktlansering skal være standarden på mobiltelefoner, mener jeg at det er på tide å ta en prat med forbrukerombudet og diskutere hva som bør være inkludert i de 5 årene med reklamasjonsrett. Dette er produksjonsfeil.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...