Gå til innhold

Hard kamp om filmer og serier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ekslusive avtaler er sannelig problemet. Så lenge en "lovlig" tjenestetilbyder ikke har i nærheten av komplett dekning av film og TV-serier, så vil problemet med nettpirater være der. Flertallet av piratene er et symptom på problemet, ikke problemet selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Kunne ikke sagt det bedre selv, men når vil filmbransjen forstå at det er dette folk ønsker seg? Piratkopieringen må jo tale for seg selv og om man ser videre mot musikkbransjen / spotify og hva det har gjort med piratkopiering så burde det ikke være så vanskelig å forstå hva som må til..

Lenke til kommentar

Dette er grunnen til at Popcorn Time vinner, hver gang. Vi er ikke interessert i å ha førti forskjellige abbonement for å se det vi er interessert i. Jeg gir virkelig faen i hvem som har rettighetene på det jeg vil se på. Gi meg en tjeneste, som har alle serier og filmer, og som gir meg tilgang når de kommer ut, ikke når de høye herrer annser at jeg har ventet lenge nok, jeg som bor i Norge. Så lenge de ikke klarer dette, blir det gratisalternativene...

 

Kunne ikke sagt det bedre selv...

Lenke til kommentar

Egentlig så er dett ikke noe nytt

Tv kanalene har i mange år prøvd å "stjele" kundene fra hverandre , men det har endt med at man har funne egne løsninger på problemt , slik at man stort set får med seg det man ønsker å se

 

og nå driver altså andre med det samme

 

lit underlig at ikke de taper på det.

 

Kan ikke skjønne annet enn at det taper på det, de får ingenting av meg, og jeg er storforbruker av film/tv-serier. Regner med de taper rundt 3-4 tusen i året bare på meg alene, og det må da være mange som meg.

Lenke til kommentar

Dette er grunnen til at Popcorn Time vinner, hver gang. Vi er ikke interessert i å ha førti forskjellige abbonement for å se det vi er interessert i. Jeg gir virkelig faen i hvem som har rettighetene på det jeg vil se på. Gi meg en tjeneste, som har alle serier og filmer, og som gir meg tilgang når de kommer ut, ikke når de høye herrer annser at jeg har ventet lenge nok, jeg som bor i Norge. Så lenge de ikke klarer dette, blir det gratisalternativene...

 

Testet Popcorn Time nå for andre gang på et års tid, og personlig fungerer betalingstjenestene vesentlig bedre for min del. Det tok lang tid å laste innholdet (har kun tilgang til 8 mbit linje her jeg bor), kvaliteten var vesentlig dårligere enn hva jeg opplever hos betalingstjenestene (varierer sikkert fra tittel til tittel, men sjekket et par filmer og house of cards), og det var også hos Popcorn Time begrenset utvalg på serier. Jeg synes det f.eks er gøy å se på reality serier med konkurransepreget kokkekunst. Hos netflix med VPN er det en drøss med programmer og velge i, hos Popcorn Time fant jeg ingenting uten å spesifikt søke etter programmer jeg kan tittelene på (selv om flere manglet). Det jeg liker med Netflix og de andre løsningene er at de foreslår programmer og har kategorisert inneholdet i både hoved- og underkategorier. Har funnet mye bra innhold som jeg aldri ville fått med meg om det ikke var for måten Netflix presenterte mulighetene til meg. I tillegg har man hos viaplay, DPlay og Sumo produkter som virker totalt fraværende hos Popcorn Time. Tenker da på norskproduserte serier og TV program, eksempelvis Farmen, The Voice, Masterchef, Hellstrøm dit og datt osv. Og liker man å se sport er nok Popcorn Time alene en meget dårlig løsning. Bruker flittig sportsdelen hos Viaplay og f.eks OL sendingene som gikk på Sumo. Så jeg har ingen problemer med å se at folk velger å betale for streamingtjenester selv om man må ha flere. Her i huset valgte vi å droppe vanlig parabol/kabel og har i stedet de fleste strømmingstjenestene. De koster omtrent det samme som den rimligste kanalpakken hos Canal Digital + NRK lisens. Her i huset er det i alle fall uaktuelt å bytte fra betalingstjenester til gratistjenester, selv om det er graits. Så får man håpe at løsningene blir bedre på sikt, og at de kan samarbeide om innhold i stedet for å stenge hverandre ute med eksklusive avtaler.

Lenke til kommentar

De burde innse at framtidig betalingsmodell blir

 

utbetaling serie 1: (Brukers månedsavgift)*(antall avspillinger serie 1)/(total antall avspillinger av bruker)

 

Da vil det være serieskaperne sin interesse å eksponere sin serie til flest mulig. I tillegg får de som har lagd serien (og burde ha rettighetene) en rettferdig utbetaling, og vi brukerne får tilgang til det meste.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...