Gå til innhold

Premier for 290 000 kroner i årets ligaer på Gamer.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden det er nå informasjon om solospill er denne matten unødvendig. Kan adde matten med og uten sponsor med ekstra informasjonen siden jeg hadde allerede reknet det ut der det er kjappt fiks på talene med ekstra informasjonen.
Med sponsor avtale er høsten premie = 245 000 kr. Uten sponsor avtale er premien:

2 x (25 000 kr + 10 000 kr + 5 000 kr) = 80 000 kr (League of Legends and Counter-Strike Global Offensive)

2x (10 000 kr + 5 000 kr + 2 500 kr ) = 35 000 kr (Starcraft 2 and Hearthstone)
Der premien høsten uten sponsoravtale = 115 000 kr
Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

 

Vårsesongen får 45 000 kroner i rene pengepremier totalt, mens verdiene på premiene i høstsesongen er på 245 000 kroner til sammen.

Back to some math:

 

Våren 2015 er premien totalt:

 

2 x (10 000 kr + 5 000 kr) = 30 000 kr (League of Legends and Counter-Strike Global Offensive)

 

2 x (5000 kr + 2500 kr) = 15 000 kr (Starcraft 2 and Hearthstone)

 

30 000 kr + 15 000 kr

 

= 45 000 kr

 

 

Høsten 2015 er premien totalt (Med sponsor siden uten sponsor ikke kan utreknes per dags dato med informasjon tilgjengelig)

 

2 x (80 000 + 10 000 + 5 000) = 190 000 kr (League of Legends and Counter-Strike Global Offensive)

 

2 x (20 000 + 5 000 + 2 500) = 55 000 kr (Starcraft 2 and Hearthstone)

 

190 000 kr + 55 000 kr

 

= 245 000 kr

 

 

Der den totale premie potten er da med informasjonen tilgjengelig:

 

245 000 kr + 45 000 kr

 

= 290 000 kr

 

 

 

I tillegg til å stille med flotte pengepremier denne våren, går de inn med en heftig gevinst for å vinne høstsesongen: En lukrativ sponsorkontrakt for hele 2016, til en verdi av 80 000 kroner per lag.

Dersom vinnerne har eksisterende sponsorkontrakter som ikke lar seg kombinere, konverteres førstepremien til 25 000 kroner i lagspillene.

Er det ikke feil si sponsoravtalen er på 80 000 kr? der sponsor avtalen er egentlig:

 

80 000 kr - 25 000 kr = 55 000 kr

 

Der hver spiller får en sponsoravtale for 2016 til en verdi av:

 

55 000 kr / 5 = 11 000 kr

 

 

Der du må være en premie utenfor sponsor avtalen som er beskrevet som 25 000 kr. Der sponsor avtalen kan ikke være 80 000 kr som beskrevet der premien er i bunn på 25 000 kr.

 

Kan vi bruke denne matten for utrekne da premien i Starcraft 2 og Hearthstone uten sponsor avtale?

 

20 000 - 11 000 kr = 9 000 kr??

Har du faktisk så lite å gjøre Terje?

I bestefall så er det snakk om 80k sponsoravtale, i "værstefall" er det snakk om 25k. Og bruker de fleste lag hodet, noe jeg faktisk regner med, så forventer man at de bruker de pengene her på eventer, noe som da tilsier at med 25k så får man hele DHS dekt, da til og med med pc leie om man må delta i en BYOC.

Uansett, kræsjer avtalen med den allerede eksisterende så er det ett valg laget/organisasjonen må ta stilling til. Får vi mere enn 80k i løpet av 2016? Mest trolig er svaret nei for de fleste. Så jeg ser faktisk ikke helt grunnen for at du i det heletatt skal ta deg tid til å sette deg ned å kverulere om en sak som faktisk vil hjelpe norsk eSport. Ta heller i ett tak selv om du er misfornøyd med det gamer har lagt opp til her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Poenget var å rekne ut hva det blir for Starcraft 2 og Hearthstone, så var det litt feil i matten der noe var skrevet fra mobilen mens jeg var på reisefot som jeg beklaget for. Der det er informasjon som er greit for det som har sponsoravtale fra før av eller crashe med sponsorer.

 

 

Jeg er ikke misfornøyd der dette er kjempebra! Der er jo KONGE for e-Sport i Norge på alle måter! Hvorfor skal vi være misfornøyd? Poenget fra starten av var å skille sponsor og premie slik informasjonen er tilgjengelig for det som har eventuelt har sponsor avtale som crashe der det er mer oversiktlig.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Terje: Det var ikke veldig tydelig i den førsteposten din at du synes dette var et godt tiltak for e-sporten i Norge. Faktisk var det så langt fra tydelig som det er mulig å komme. Du virket ærlig talt mest opptatt av å fortelle at noen har regnet feil, fremfor å si noe om de positive, langsiktige effektene en slik liga og en slik premie bidrar til.

 

Jeg forstår forøvrig fortsatt ikke regnestykket ditt, og kommer heller ikke til å bruke energi på å diskutere det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Poenget var å rekne ut hva det blir for Starcraft 2 og Hearthstone, så var det litt feil i matten der noe var skrevet fra mobilen mens jeg var på reisefot som jeg beklaget for. Der det er informasjon som er greit for det som har sponsoravtale fra før av eller crashe med sponsorer.

 

 

Jeg er ikke misfornøyd der dette er kjempebra! Der er jo KONGE for e-Sport i Norge på alle måter! Hvorfor skal vi være misfornøyd? Poenget fra starten av var å skille sponsor og premie slik informasjonen er tilgjengelig for det som har eventuelt har sponsor avtale som crashe der det er mer oversiktlig.

 

Som jeg nevnte over, er minimalt med lag/orgaer i Norge som har en sponsor som kan være i nærheten av den summen, noen lag får mere inn; ja. Men ikke fra en og samme sponsor. Men er det ett problem at det blir sponsorkræsj, så er vedkommende i en organisasjon som har såpass peiling at den saken med penger blir ikke ett problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Poenget var å rekne ut hva det blir for Starcraft 2 og Hearthstone, så var det litt feil i matten der noe var skrevet fra mobilen mens jeg var på reisefot som jeg beklaget for. Der det er informasjon som er greit for det som har sponsoravtale fra før av eller crashe med sponsorer.

 

 

Jeg er ikke misfornøyd der dette er kjempebra! Der er jo KONGE for e-Sport i Norge på alle måter! Hvorfor skal vi være misfornøyd? Poenget fra starten av var å skille sponsor og premie slik informasjonen er tilgjengelig for det som har eventuelt har sponsor avtale som crashe der det er mer oversiktlig.

Som jeg nevnte over, er minimalt med lag/orgaer i Norge som har en sponsor som kan være i nærheten av den summen, noen lag får mere inn; ja. Men ikke fra en og samme sponsor. Men er det ett problem at det blir sponsorkræsj, så er vedkommende i en organisasjon som har såpass peiling at den saken med penger blir ikke ett problem.

 

 

Det er selvsagt hver enkelte lag/organisasjoner om det ønske sponsor avtalen eller ikke. Du har helt rett at for fleste organnasjoner er dette en massive sum kan brukes til reise kostnader osv. Eventuelt lønning eller hva som skal være ønsket. Der er ikke feil.

 

Grunnen til jeg startet mattstykkene er hvordan det blir presentert og at informasjonen ikke var tilgjengelig for Hearthstone og Starcraft 2. Der jeg må ta noe assumpsjon forhold til informasjon tilgjengelig. Hadde premien blitt presentert fra starten av med Premie + sponsoravtalen sin verdi hadde jeg ikke orket engang der informasjonen er tilgjengelig for alle partene.

 

Så over til en annen sak.

 

Jeg vet ikke hvorfor dette blir sett som negativitet osv, der mine personlige meninger over turneringen har jeg ikke sagt annet en det jeg har nevnt overfor

 

 

Jeg er ikke misfornøyd der dette er kjempebra! Der er jo KONGE for e-Sport i Norge på alle måter!

 

Der jeg er kjempe positivt. Der ønsket med førsteposten var rekne ut hva som er sponsoravtalen og hva som er premie slik det blir mer oversiktlig. Der en premie og sponsoravtale til en verdi er to forskjellige ting. Der det burde ikke bli presentert i en samlet verdi men heller hver for seg. Slik informasjonen er mer oversiktlig for alle partene.

 

Kritikk og negativitet er ikke det samme, der at jeg viser min kritikk til hvordan det blir skrevet og presentert betyr ikke at jeg er negativ til konseptet, premien eller til ligaen.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...