Gå til innhold

SNIKTITT: Windows 10 Technical Preview


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utfra mønsteret til Microsoft, så tilsier det jo at Windows 10 skal bli bra:

  • Windows ME - dårlig
  • Windows XP - bra
  • Windows Vista - dårlig
  • Windows 7 - bra
  • Windows 8 - dårlig
  • Windows 10 - bra?

 

Det er en organisatorisk som menneskelig atferd, å hvile på laurbærene når det går bra og skjerpe seg når det går dårlig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kosmetiske er ikke så viktig, hva med ytelsen? Noen som vet noe? Håper det blir mulig med ren installasjon av Win 10, uten å måtte legge det opppå 8.1.

 

Er da egentlig for tidlig å teste ytelse noe videre. Win 10 inneholder mye debug kode nå slik at de får detaljerte bruksstatistikker og oversikt når feil skjer. Dette tar opp ressurser og vil bli tonet ned til et normalt nivå ved full release. I tillegg så vil det jo fortsatt være forberedelser å gjøre, er nok sikkert et halvt år igjen før det er ferdig (tipper det kommer i salg til høsten)

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Microsoft helt fortjener denne forhåndsreklamen før de viser oss et ferdig produkt. For er det noe jeg husker Microsoft har bedrevet siden tidlig på 90-tallet når jeg gjorde meg kjent med produktene deres, så er det en haug med opphausing selv om produktene i seg selv kan være elendige til tider.

Endret av G
Lenke til kommentar

Kjører virtuelt og liker det bedre enn W8.1. Litt trengt i Virtual Box men ser poenget^^ Venter på nytt start når 4k og nye skjermkort er mer modne. Fornøyd med W8.1 så lenge, men må innrømme at jeg virkelig ble imponert av MS. Føles som trygt å være Windows bruker og av og til litt stolt. Windows har vært det beste for meg. Alltid savnet god kompatibilitet mellom dingsene i disse dager. Når jeg bruker Android og må ty til flere forskjellige løsninger for å gjøre hverdagen lettere, gleder jeg meg til W10 sammen med en skikkelig Windows Phone smarttelefon.

 

Håper også at vi får faner i utforskeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare litt redd for at opplevelsen blir dårligere på nettbrett. F.eks. er charmsbaren veldig hendig med bare et lite sveip fra høyre (er nå erstattet med notifcation center) og sveip fra venstre bytter mellom åpne apper (er nå erstattet med et snapshot av alle åpne apper og krever et ekstra trykk for å bytte.) Og håper de beholder adresselinja nederst i IE/Spartan for det er mye kortere å bevege hånda dit enn til øverst på skjermen.

Lenke til kommentar

har w10 støtte for java og de programmene som fungerer på w8.1?

er det lett og gå tilbake til w8.1 vis w10 ikke skulle fungere så bra?

 

W10 er jo i preview og fortsatt under utvikling, men det meste fungerer. Du kan kjøre programmene i kompatibilitets modus.

 

I følge Trond Bie kan du rolle tilbake om du angrer, hvis du følger instruksjonene han gjorde: http://www.itavisen.no/nyheter/s%C3%A5-enkelt-oppgraderte-vi-til-windows-10-340660

Lenke til kommentar

Utfra mønsteret til Microsoft, så tilsier det jo at Windows 10 skal bli bra:

  • Windows ME - dårlig
  • Windows XP - bra
  • Windows Vista - dårlig
  • Windows 7 - bra
  • Windows 8 - dårlig
  • Windows 10 - bra?

 

Det er en organisatorisk som menneskelig atferd, å hvile på laurbærene når det går bra og skjerpe seg når det går dårlig. :)

XP: Dårlig

XPSP2: Bra

8: Dårlig

8.1: Bra

 

;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kunne det ikke gjøre noe med alle de skjulte menyevalgene ?

Det må da gå an å ha en valgfri "markering" .

 

hvorvid man har behov for Apper på stasjonær pc , kan nok diskuteres .

Mit ønske er at man får muligheter il kjøre noen få apper siden mini programmene ( wigdes ) på død og liv skulle vekk ,og samtidig slippe å ha flsene hengende i hovedmenyen

Lenke til kommentar

Kunne det ikke gjøre noe med alle de skjulte menyevalgene ?

Det må da gå an å ha en valgfri "markering" .

 

hvorvid man har behov for Apper på stasjonær pc , kan nok diskuteres .

Mit ønske er at man får muligheter il kjøre noen få apper siden mini programmene ( wigdes ) på død og liv skulle vekk ,og samtidig slippe å ha flsene hengende i hovedmenyen

 

Microsoft er nok ute etter at alt blir laget som apper i fremtiden, i hovedsak, slik at det fungerer automatisk bra på tvers av enheter. Nå som man ikke må ha apper i fullskjerm lengre så synes jeg det er en fornuftig retning. På den måten får de og skapt en god platform for å finne programmer sikkert, uten medfølgende bloatware og i tillegg automatiske oppdateringer

Lenke til kommentar

 

Kunne det ikke gjøre noe med alle de skjulte menyevalgene ?

Det må da gå an å ha en valgfri "markering" .

 

hvorvid man har behov for Apper på stasjonær pc , kan nok diskuteres .

Mit ønske er at man får muligheter il kjøre noen få apper siden mini programmene ( wigdes ) på død og liv skulle vekk ,og samtidig slippe å ha flsene hengende i hovedmenyen

Microsoft er nok ute etter at alt blir laget som apper i fremtiden, i hovedsak, slik at det fungerer automatisk bra på tvers av enheter. Nå som man ikke må ha apper i fullskjerm lengre så synes jeg det er en fornuftig retning. På den måten får de og skapt en god platform for å finne programmer sikkert, uten medfølgende bloatware og i tillegg automatiske oppdateringer

 

På mage måter kan det oppfattes som de forsøker å selge appelsiner til de som er allergiske mot sitrus frukter , og man får ikke kjøpt annen frukt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...