Gå til innhold

Denne harddisken bør du styre unna


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Over 40%. Yey. Jeg har to av 3TB fra Seagate. Kjøpte de for ca ett år siden, der den ene døde uten advarsel et par måneder etter jeg tok den aktivt i bruk. Det ironiske med det hele er at dataene jeg flyttet over lå på en nå 5 år gammel WD 1TB som jeg hadde fått advarsler om, og at den begynte å tulle seg. Kopierte over date for å sikre meg mot den nå døende disken. WD-disken har jeg ikke hatt noe trøbbel med siden.

 

Aldri mer Shitgate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når dere i siste avsnittet påpeker at dette er disker laget for privatbruk, men som her er brukt i servere (dvs. langt utenfor spesifikasjonene) - hvorfor skriver dere da i overskriften at vi må styre unna disken?

 

Det kan godt være vi burde det, men denne testen sier ingenting om levetiden ved normal bruk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke gode tall i det hele tatt.

Har faktisk hørt selv mye dårlig om denne serien fra Seagate og har i de siste årene styrt litt unna , men hadde planer om å kjøre 2x 3TB disker men det blir neppe fra denne produsenten.

 

Når det gjelder hvordan diskene ble prøvd ut så er det helt greit for meg siden disker til konsumenter vil hele tiden ha forskjellige forhold å boltre seg på, er det sånn at svært mange disker feiler så er det trolig mer i det enn kun "mye fuktighet / kulde / varme " etc .

 

Og erfaringer fra andre brukere sier jo også sitt , Newegg for eksempel...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når dere i siste avsnittet påpeker at dette er disker laget for privatbruk, men som her er brukt i servere (dvs. langt utenfor spesifikasjonene) - hvorfor skriver dere da i overskriften at vi må styre unna disken?

 

Det kan godt være vi burde det, men denne testen sier ingenting om levetiden ved normal bruk.

 

Ingenting faktisk, du tror ikke du er i overkant negativ med tanke på hvor relevant dette er for hjemmebruk?

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Harddisker følger statistisk sett badekarkurven. De feiler mest helt i starten og i slutten av levetiden. Har de gått bra i et års tid og disken holder koken, så er det statistisk sett et godt tegn. Med så billig online backup og USB-minne eller andre harddisker for den saks skyld er backup blitt mye enklere og rimeligere også.

Lenke til kommentar

Harddisker følger statistisk sett badekarkurven. De feiler mest helt i starten og i slutten av levetiden. Har de gått bra i et års tid og disken holder koken, så er det statistisk sett et godt tegn. Med så billig online backup og USB-minne eller andre harddisker for den saks skyld er backup blitt mye enklere og rimeligere også.

mener du at man skal ta flere backuper av backup disken bare fordi disken er av dårlig kvalitet ?

 

Man er ganske naiv hvis man stoler helt på online bakup

( det er folks om har mistet familie bildene sine av den grunnen)

Lenke til kommentar

Ingenting faktisk, du tror ikke du er i overkant negativ med tanke på hvor relevant dette er for hjemmebruk?

 

Kan godt være jeg er litt i overkant negativ etter å ha lest den overskriften, men vil fortsatt påstå at det ikke trenger være noen sammenheng mellom å bruke et produkt langt utover spesifikasjonene og innenfor.

Lenke til kommentar

mener du at man skal ta flere backuper av backup disken bare fordi disken er av dårlig kvalitet ?

 

Man er ganske naiv hvis man stoler helt på online bakup

( det er folks om har mistet familie bildene sine av den grunnen)

Selvfølgelig er det alltid risiko. Men hva er sannsynligheten for at det feiler både hos deg og backupleverandøren samtidig. Hva om du har to ulike backupleverandører lokalisert i to ulike land ?

 

Mener du at folk skal slutte å ta backup bare fordi det feilet en gang for noen når de trengte den tilbake. Hva med alle dem som lever lykkelig med det og får reddet skinnet når de har et datahavari ?

 

Folk har en tendes til å hoppe på konklusjoner og spesielt når noe er negativt/farlig. Hva utgjør skaden på WD om denne saken egentlig viste seg å være dårlig behandling av diskene og klimaskade. Eller et dårlig råmateriale på en liten del som alle leverandører kan råke ut for ?

 

Jeg hadde nok unngått 3GB disken selv basert på den informasjonen uten å sjekket opp nevneverdig i.o.m at det finnes så mange andre lettvalgte alternativer, så jeg er ikke noe bedre der altså.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

 

Ingenting faktisk, du tror ikke du er i overkant negativ med tanke på hvor relevant dette er for hjemmebruk?

 

Kan godt være jeg er litt i overkant negativ etter å ha lest den overskriften, men vil fortsatt påstå at det ikke trenger være noen sammenheng mellom å bruke et produkt langt utover spesifikasjonene og innenfor.

 

 

Det trenger ikke å være det, men sannsynligheten er stor for at det er det, er ikke så stor forskjell på miljøene det kjører i.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Seagate var mye bedre før type 200 GB tiden. Har ganske miksede følelser for IBM som igjen ble kjøpt opp av Hitatchi, men har ikke noen rene Hitatchi annet enn den som fulgte med i PS4. Samsungdiskene har også levert bra. WD synes jeg er forferdelige på eksterne/portable løsninger, men greie på interne disker. Har ikke tall på hvor mange eksterne WD-disker som har konket hos meg og andre. Det er lettere å telle de som har en som funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...