Gå til innhold

Ny Snowden-avsløring: NSA forbereder seg på digital krig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, når vi nå på alle kanter trapper opp til storkrig (man trenger ikke å like det, men dette er et faktum) så er vel kanskje ikke noe annet å vente.

Spørsmålet er i grunnen om dette er noe vi ønsker? Kan vi unngå det? og evt hvordan?

Enn så lenge har nok Edward som vanlig helt rett ;)

Lenke til kommentar

Siden Snowden så tydelig forteller at NSA ikke er på folket i USA sine side bør vel vi alle snart begynne å stille spørsmålstegn til hvem sin side de er på ???

Det er ikke viktig om de er på folkets side, det som er viktig er at folket er på deres side, og når de drar i rettning av et totalitært samfunn (man kan kalle det hva man vil men det er det det er) som overvåker alle og en hver i nevnte samfunn, forstår jeg godt hvorfor noen folk ikke er på deres side.

 

Husk for øvrig og at Snowdens rolle er av typen informasjonskilde og er upartisk, det han vil er at folket skal være viten og selv avgjøre deres fremtid. Før hans bidrag var alt dette kun spekulasjoner og konspirasjonsteorier... og som vi vet er alle konspirasjonsteoretikere tinnfoilhatt idiots!

Endret av aras2
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, når vi nå på alle kanter trapper opp til storkrig (man trenger ikke å like det, men dette er et faktum) så er vel kanskje ikke noe annet å vente.

Spørsmålet er i grunnen om dette er noe vi ønsker? Kan vi unngå det? og evt hvordan?

Enn så lenge har nok Edward som vanlig helt rett ;)

 

Hvilken krig tenker du på?

Lenke til kommentar

 

Siden Snowden så tydelig forteller at NSA ikke er på folket i USA sine side bør vel vi alle snart begynne å stille spørsmålstegn til hvem sin side de er på ???

Det er ikke viktig om de er på folkets side, det som er viktig er at folket er på deres side, og når de drar i rettning av et totalitært samfunn (man kan kalle det hva man vil men det er det det er) som overvåker alle og en hver i nevnte samfunn, forstår jeg godt hvorfor noen folk ikke er på deres side.

 

Husk for øvrig og at Snowdens rolle er av typen informasjonskilde og er upartisk, det han vil er at folket skal være viten og selv avgjøre deres fremtid. Før hans bidrag var alt dette kun spekulasjoner og konspirasjonsteorier... og som vi vet er alle konspirasjonsteoretikere tinnfoilhatt idiots!

 

 

 

Hvilken krig tenker du på?

Den som kan komme av spente situasjonen mellom BRICS+andre landene og vesten.

Den kunstige reduksjonen i oljeprisen er et resultat av dette.

 

Hva menes egentlig med den tinnfoilhatten? Jeg så en på youtube som hadde på seg det, men det kom ikke frem hvorfor. Ja, er sikkert dum :confused: , men gidder noen å forklare meg hva det symboliserer?

Lenke til kommentar

 

 

Hvilken krig tenker du på?

 

Den som kan komme av spente situasjonen mellom BRICS+andre landene og vesten.

Den kunstige reduksjonen i oljeprisen er et resultat av dette.

Jooo. Helt perfekt er ikke situasjonen. Dog jeg velger å tro vi er et stykke unna en storkrig.

Jeg håper jo virkelig du har rett :)

Lenke til kommentar

(...)

 

Hva menes egentlig med den tinnfoilhatten? Jeg så en på youtube som hadde på seg det, men det kom ikke frem hvorfor. Ja, er sikkert dum :confused: , men gidder noen å forklare meg hva det symboliserer?

 

 

"Tin foil hats" skulle lissom beskytte mot elektromagnetisk stråling, tankekontroll og tankelesning. Det brukes nesten utelukkende som en metafor eller stereotypi over folk som er paranoide/konspirasjonsteoretikere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden Snowden så tydelig forteller at NSA ikke er på folket i USA sine side bør vel vi alle snart begynne å stille spørsmålstegn til hvem sin side de er på ???

 

Man stiller ikke spørsmålstegn, man setter de. Spørsmål er det som stilles. Er enig, utviklingen er skremmende.

Lenke til kommentar

 

Hvilken krig tenker du på?

 

Den som kan komme av spente situasjonen mellom BRICS+andre landene og vesten.

Den kunstige reduksjonen i oljeprisen er et resultat av dette.

Jaha? Så den økte øljeproduksjonen i USA, mot OPEC's motvillighet til å redusere produksjon har altså ingenting med dette? Og hva mener du med kunstig reduksjon? Handel er jo supply og demand, og akkurat nå er det mer i supply enn demand. Er ikke verre enn dette.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...