Gå til innhold

Ser du hva som er nytt i Xbox One-menyene i neste oppdatering?


Gjest Slettet+32asd4f

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Det finnes en måte. Enten via store.xbox.com eller Smartglass-appen. Skal du bruke appen må Xboxen være avslått. Jeg får i hvert fall tilgang til norske Xbox Store på appen når Xboxen ikke er på. Gjør det tydeligvis ikke nå. Men via nettleser funker.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Det burde bli skrevet en artikkel om hvorfor vi med den norske nettbutikken er nødt til å betale dobbel pris på spill i forhold til den amerikanske nettbutikken eller samme spill på andre platformer. I tillegg må man gjerne ha gold-medlemskap.

 

I starten hadde jeg importert xbox koblet til USA-store. Der betalte man bare 350-400 kr per spill. Med norsk butikk var jeg dum nok til å skifte og da får man norske særpriser fra Microsoft.

 

Man har valget mellom f.eks. Assassins Creed Unity for nesten 600 på xbox one eller 350-400 på steam. Man kan koble til sin xbox one controller til steam og koble pc'n til tv'n så har man potensielt en mye bedre konsoll med mye bedre grafikk.

 

Det er usakelig at det skal være så dyrt for å kjøpe spill. Utvalget er heller ikke så bra. Jeg vurderer å slutte å legge mer penger i xbox'n.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det burde bli skrevet en artikkel om hvorfor vi med den norske nettbutikken er nødt til å betale dobbel pris på spill i forhold til den amerikanske nettbutikken eller samme spill på andre platformer. I tillegg må man gjerne ha gold-medlemskap.

 

I starten hadde jeg importert xbox koblet til USA-store. Der betalte man bare 350-400 kr per spill. Med norsk butikk var jeg dum nok til å skifte og da får man norske særpriser fra Microsoft.

 

Man har valget mellom f.eks. Assassins Creed Unity for nesten 600 på xbox one eller 350-400 på steam. Man kan koble til sin xbox one controller til steam og koble pc'n til tv'n så har man potensielt en mye bedre konsoll med mye bedre grafikk.

 

Det er usakelig at det skal være så dyrt for å kjøpe spill. Utvalget er heller ikke så bra. Jeg vurderer å slutte å legge mer penger i xbox'n.

 

Pga kronekursen, var det gunstig for oss å kjøpe spill via US store, men ser du inntektsnivået i norge, kontra usa så koster spillene mer der borte. Så at vi har klart å lure systemet en stund, er bare hyggelig. Har du ikke råd til å kjøpe spill til "normal" pris.... Foreslår jeg at du tar deg en tur ut å leker eller kjøper spillene når de kommer på salg/brukt osv!
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dKc7vp3W

Sukk... Jeg vil bare kunne ha konsollen min med Engelsk menyspråk, men allikevel ha Norsk region, så kan jeg kjøpe innhold i xbox store.

 

Aye, dette er jo helt baklengs. I tillegg blir stemmekommandoer slått av om man velger norsk språk. Tungvint å bytte frem og tilbake.

Lenke til kommentar

 

Det burde bli skrevet en artikkel om hvorfor vi med den norske nettbutikken er nødt til å betale dobbel pris på spill i forhold til den amerikanske nettbutikken eller samme spill på andre platformer. I tillegg må man gjerne ha gold-medlemskap.

 

I starten hadde jeg importert xbox koblet til USA-store. Der betalte man bare 350-400 kr per spill. Med norsk butikk var jeg dum nok til å skifte og da får man norske særpriser fra Microsoft.

 

Man har valget mellom f.eks. Assassins Creed Unity for nesten 600 på xbox one eller 350-400 på steam. Man kan koble til sin xbox one controller til steam og koble pc'n til tv'n så har man potensielt en mye bedre konsoll med mye bedre grafikk.

 

Det er usakelig at det skal være så dyrt for å kjøpe spill. Utvalget er heller ikke så bra. Jeg vurderer å slutte å legge mer penger i xbox'n.

Pga kronekursen, var det gunstig for oss å kjøpe spill via US store, men ser du inntektsnivået i norge, kontra usa så koster spillene mer der borte. Så at vi har klart å lure systemet en stund, er bare hyggelig. Har du ikke råd til å kjøpe spill til "normal" pris.... Foreslår jeg at du tar deg en tur ut å leker eller kjøper spillene når de kommer på salg/brukt osv!

 

 

For det første, er det tilfellet? Prisene han skisserer er nesten dobbelt så høye, er snittinntekten så mye lavere i USA? Men uansett, hva så? VI lever i en global verden, noe selskapene utnytter, folk er i sin fulle rett til å kjøpe spill "fra andre land", og 600 er ingen "normal pris", jeg foreslår han heller bytter til en plattform med mer edruelige priser, for de finnes. Når steam uten salg er mye billigere, så er det et varsel, steam er ikke spesielt billig.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er da bare å kjøpe spill fra US store å betale med dollar. Er ikke så mye å spare nå som kronen er så svak, men er da litt. Et typisk spill koster $59.99 og 599kr i Norge. Mange gode tilbud hver uke med Xbox Live Gold også, denne uken er det bl.a. FarCry 4 billig, forrige uke var det MANGE gode tilbud...

 

EDIT: Det er ikke regionsperrer på spill

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Pga kronekursen, var det gunstig for oss å kjøpe spill via US store, men ser du inntektsnivået i norge, kontra usa så koster spillene mer der borte. Så at vi har klart å lure systemet en stund, er bare hyggelig. Har du ikke råd til å kjøpe spill til "normal" pris.... Foreslår jeg at du tar deg en tur ut å leker eller kjøper spillene når de kommer på salg/brukt osv!

 

 

Det koster da ikke mer å utvikle spillet til nordmenn, så hvorfor skal vi betale mer? Det er vel vi som blir lurt..

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar

 

 

Pga kronekursen, var det gunstig for oss å kjøpe spill via US store, men ser du inntektsnivået i norge, kontra usa så koster spillene mer der borte. Så at vi har klart å lure systemet en stund, er bare hyggelig. Har du ikke råd til å kjøpe spill til "normal" pris.... Foreslår jeg at du tar deg en tur ut å leker eller kjøper spillene når de kommer på salg/brukt osv!

 

Det koster da ikke mer å utvikle spillet til nordmenn, så hvorfor skal vi betale mer? Det er vel vi som blir lurt..

Jeg skulle gjerne hatt billigere "normal" pris på spill i Norge. Men har alikevel ikke noe problem med å forstå at et lønnstrinn i Norge generelt er høyere enn tilsvarende i f.eks USA. Og følgelig at varer, ikke bare spill, men generelt alt er dyrere i norske butikker.

Og selvom dette såklart er litt kjedelig føler jeg ikke at vi blir lurt:P

 

Og dette gjelder jo som sagt ikke bare spill.

Lenke til kommentar

 

Det koster da ikke mer å utvikle spillet til nordmenn, så hvorfor skal vi betale mer? Det er vel vi som blir lurt..

Jeg skulle gjerne hatt billigere "normal" pris på spill i Norge. Men har alikevel ikke noe problem med å forstå at et lønnstrinn i Norge generelt er høyere enn tilsvarende i f.eks USA. Og følgelig at varer, ikke bare spill, men generelt alt er dyrere i norske butikker.

Og selvom dette såklart er litt kjedelig føler jeg ikke at vi blir lurt:P

 

Og dette gjelder jo som sagt ikke bare spill.

 

 

Jojo, men at prisene for digitale spill er høyere her er jo i bunn og grunn grådighet, eneste det går på er at de vet vi har mulighet og er villige til å gi mer enn andre. Blir vel ikke lurt så lenge man vet hva som foregår, men liker det ikke.

 

Som du sier gjelder det ikke bare for spill, men for de fleste andre varer er det jo mye mer forståelig. Der har du importavgifter, lagerkostnader, lønn og arbeidsgiveravgift, pluss pluss, men ingenting av dette gjelder på digitale spill.

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar

 

 

kjøper spillene når de kommer på salg/brukt osv!

 

Det koster da ikke mer å utvikle spillet til nordmenn, så hvorfor skal vi betale mer? Det er vel vi som blir lurt..

Det koster ikke mer å vise kinofilmer for publikum i Thailand enn i Norge heller. Likevel koster en kinobillett i Thailand 20 kr.

 

Litt søkt eksempel, men poenget er at spill prises etter det markedet er villig til å betale. Nordmenn har råd til å betale 600 kroner for et spill. Færre amerikanere har det.

Lenke til kommentar

 

 

kjøper spillene når de kommer på salg/brukt osv!

 

Det koster da ikke mer å utvikle spillet til nordmenn, så hvorfor skal vi betale mer? Det er vel vi som blir lurt..

Det koster ikke mer å vise kinofilmer for publikum i Thailand enn i Norge heller. Likevel koster en kinobillett i Thailand 20 kr.

 

Litt søkt eksempel, men poenget er at spill prises etter det markedet er villig til å betale. Nordmenn har råd til å betale 600 kroner for et spill. Færre amerikanere har det.

 

 

Markedet som helhet er jo ikke villig til å betale 600, fordi folk kjøper jo mye fra andre markeder.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

kjøper spillene når de kommer på salg/brukt osv!

 

Det koster da ikke mer å utvikle spillet til nordmenn, så hvorfor skal vi betale mer? Det er vel vi som blir lurt..

Det koster ikke mer å vise kinofilmer for publikum i Thailand enn i Norge heller. Likevel koster en kinobillett i Thailand 20 kr.

 

Litt søkt eksempel, men poenget er at spill prises etter det markedet er villig til å betale. Nordmenn har råd til å betale 600 kroner for et spill. Færre amerikanere har det.

 

 

Markedet som helhet er jo ikke villig til å betale 600, fordi folk kjøper jo mye fra andre markeder.

 

AtW

 

 

 

Men det er bare fordi man har muligheten til det.

 

Hadde ikke jeg kunnet kjøpe alle mine spille fra US marketplace på Xbox One hadde jeg kjøpt de fra NO marketplace.

For såklart, har man muligheten til å betale 59USD/360,-(Før NOK sank) istedenfor 599NOK, såklart

gjør man det, det er jo bare dumt å ikke kjøpe det billigste alternativet.

 

Men hadde det ikke vært mulig å kjøpe fra US marketplace(Eller andre bruker bare US fordi det er billigst og det jeg har brukt) hadde vi kjøpt spill for 599,-. Konsoll spill har jo kostet det som nytt i Norge sålenge jeg kan huske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...