Gå til innhold

Gamer.no starter helnorsk Dota 2-liga i mars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det er ingen prize og ligaen varer i 8 uker? Hvordan forventer dere at noen gode norske lag har tid til dette her da? Personlig kommer jeg ikke til og melde på mitt eget lag. men lykke til folkens

 

Hei jOOOOEY,

 

Vi forventer egentlig at folk har tid til en kamp på 30-60 min, en gang i uken. Det er tross alt 1 time av de 168 dere har til rådighet.

 

Hvis påmeldingen og interessen er stor rundt denne ligaen vil det være naturlig å legge til premier neste sesong.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er ingen prize og ligaen varer i 8 uker? Hvordan forventer dere at noen gode norske lag har tid til dette her da? Personlig kommer jeg ikke til og melde på mitt eget lag. men lykke til folkens

 

Hei jOOOOEY,

 

Vi forventer egentlig at folk har tid til en kamp på 30-60 min, en gang i uken. Det er tross alt 1 time av de 168 dere har til rådighet.

 

Hvis påmeldingen og interessen er stor rundt denne ligaen vil det være naturlig å legge til premier neste sesong.

Det er vel _egentlig_ ikke mangel på tid som er problemet her, men heller det at enkelte Dota 2-fans syns det skulle være unødvendig å måtte bevise noe som helst for å få samme forutsetninger som de øvrige e-sport spill. Helt digg at dere viser initiativ, men det kan hende det er et løvesprang som skal til.

 

Selv syns jeg lag som fiskestanga kunne sett på dette som en mulighet til å gå foran som gode eksempler og dratt med seg så mange lag som mulig, men det virket ikke slikk på JOOOEY...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen prize og ligaen varer i 8 uker? Hvordan forventer dere at noen gode norske lag har tid til dette her da? Personlig kommer jeg ikke til og melde på mitt eget lag. men lykke til folkens

 

Jeg synes det virker veldig morsomt at gamer vil satse på dota2, både ligaene i de øvrige spillene som LoL, CS:GO, Sc2 og nå også HS har fått premier og kommentering, dette er en fin mulighet for dota2 spillerne til å heve dota2 til et likt nivå som rivalene. Blir det masse påmeldte så vil det garantert bli ny sesong med premier og kommentering.

 

Dette kan være starten på noe stort for dota2 da norges beste lag virkelig får vist seg fram i sine respektive spill og alle de beste lagene deltar i de andre ligaene til gamer. Ville vært veldig synd om du og ditt lag melder pass og misser ut på en fantastisk mulighet til å vinne fine premier på sikt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ingen prize og ligaen varer i 8 uker? Hvordan forventer dere at noen gode norske lag har tid til dette her da? Personlig kommer jeg ikke til og melde på mitt eget lag. men lykke til folkens

 

Jeg synes det virker veldig morsomt at gamer vil satse på dota2, både ligaene i de øvrige spillene som LoL, CS:GO, Sc2 og nå også HS har fått premier og kommentering, dette er en fin mulighet for dota2 spillerne til å heve dota2 til et likt nivå som rivalene. Blir det masse påmeldte så vil det garantert bli ny sesong med premier og kommentering.

 

Dette kan være starten på noe stort for dota2 da norges beste lag virkelig får vist seg fram i sine respektive spill og alle de beste lagene deltar i de andre ligaene til gamer. Ville vært veldig synd om du og ditt lag melder pass og misser ut på en fantastisk mulighet til å vinne fine premier på sikt!

Nå arrangerer jo Pressfire/Dagbladet allerede en dota2 turnering med prizepool. Sist jeg fikk med meg arrangerte Gamer turnering i dota høsten 2013, da ble det fullt+venteliste. Nå skal de visstnok teste farvannet nok en gang...

Lenke til kommentar

Husk at turneringen hos Pressfire er for hele Norden. Hvor mange norske lag som deltar der er uvisst. Det stemmer at vi hadde en turnering i 2013. Den gang var det 25 lag med, mens det som sagt halverte seg i turneringen i fjor høst. Da er det naturlig for oss å gå forsiktig frem før vi henvender oss til sponsorer.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor noen foretrekker å kverulere fremfor å bare melde seg opp og vise oss hva miljøet kan få til.

Lenke til kommentar

 

Det er ingen prize og ligaen varer i 8 uker? Hvordan forventer dere at noen gode norske lag har tid til dette her da? Personlig kommer jeg ikke til og melde på mitt eget lag. men lykke til folkens

Jeg synes det virker veldig morsomt at gamer vil satse på dota2, både ligaene i de øvrige spillene som LoL, CS:GO, Sc2 og nå også HS har fått premier og kommentering, dette er en fin mulighet for dota2 spillerne til å heve dota2 til et likt nivå som rivalene. Blir det masse påmeldte så vil det garantert bli ny sesong med premier og kommentering.

 

Dette kan være starten på noe stort for dota2 da norges beste lag virkelig får vist seg fram i sine respektive spill og alle de beste lagene deltar i de andre ligaene til gamer. Ville vært veldig synd om du og ditt lag melder pass og misser ut på en fantastisk mulighet til å vinne fine premier på sikt!

 

 

Laget mitt (stanga) har ikke engang 5 spillere, jeg sliter med og finne standin for Joindota league, PPP osv. Jeg er under ganske mye stress for tiden.. det er ikke snakk om og kverulere noe som helst men denne ligaen passer ikke for stanga akkurat nå ettersom vi ikke engang har en stabil roster.

 

Men håper mange andre norske lag melder seg på, og lykke til.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er en ting jeg har lurt litt på, siden både LoL og Dota (der begge er moba spill) er relativt like, ser samme spillerne som spiller LoL/Dota/HoN på streams og turneringer av samtlige spill? eller kun det ene spillet de selv spiller? Jeg verken ser eller spiller noen av dem, så jeg kan ikke svare på det selv.
Men som en Fighting-spill spiller så ser jeg på turnering av samtlige fighting-spill og ikke bare det spillet jeg spiller selv, gjelder det samme for Moba folk?

Og når jeg først er inne på det så må jeg si jeg savner en liga for Fighting spill, nå skal jeg ikke si hvilket som burde spilles, men så vidt jeg vet er Street Fighter mest populært i Norge.

Endret av offen
Lenke til kommentar

Det er en ting jeg har lurt litt på, siden både LoL og Dota (der begge er moba spill) er relativt like, ser samme spillerne som spiller LoL/Dota/HoN på streams og turneringer av samtlige spill? eller kun det ene spillet de selv spiller? Jeg verken ser eller spiller noen av dem, så jeg kan ikke svare på det selv.

Men som en Fighting-spill spiller så ser jeg på turnering av samtlige fighting-spill og ikke bare det spillet jeg spiller selv, gjelder det samme for Moba folk?

 

Og når jeg først er inne på det så må jeg si jeg savner en liga for Fighting spill, nå skal jeg ikke si hvilket som burde spilles, men så vidt jeg vet er Street Fighter mest populært i Norge.

 

Nei, er faktisk veldig lite overlapp mellom LoL og Dota seere på Twitch. Twitch slapp for litt siden ut et artig bilde som viser kobling mellom hvilke spill seere ser på:

TwitchMap_macro-copy.png

For å spekulere litt i grunnen så er vanskelig å sette seg inn i begge fullstendig, siden de er såpass kompliserte. Spiller selv Dota, men har aldri klart å se på LoL streamer, siden jeg ikke har noen oversikt over champions i LoL.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...