Gå til innhold

World of Warcraft kan bli «free-to-play»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror miljøet i spillet blir mye verre isåfall.

 

Men den største bekymringen er i grunnen hvor mye irriterende ting man får i spillet som plager deg, også for abonnenter. SWTOR er jo irriterende selv som subscriber, og man får hele tiden in-game reklame for ingame-ting samt må tenke på div valutaer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror miljøet i spillet blir mye verre isåfall.

 

Men den største bekymringen er i grunnen hvor mye irriterende ting man får i spillet som plager deg, også for abonnenter. SWTOR er jo irriterende selv som subscriber, og man får hele tiden in-game reklame for ingame-ting samt må tenke på div valutaer.

 

Jaha? Selv nettopp begynnt å spille igjen for første gang siden de skiftet betalingsmodell, og ikke merket meg noe slike irritasjonsmoment på de knappe 2 ukene jeg har spilt.

Ikke har jeg sett noe til flere valutaer enn tidligere heller.

Lenke til kommentar

når man først går inn for free to play så dør et spill ut.. da er det ikke noe folk faktisk invisterer i. spillet tiltrekker seg enda flere troll og idioter enn før og de begynner isåfall med en annen form for inntekt da via reklame, ingame søppel o.l

 

håper for alt i verden at blizzard tenker gjennom det noen ganger til, for om de går for f2p modellen vil jeg ikke bli overrasket om spillet er som swtor,tera online og wildstar innen 1år. ødemark med en strøm av idioter som bruker et par mnd i spillet hvor di troller, griefer og regelrett ødelegger for andre for å ha det gøy på andres bekostning. da det ikke er noe reel fare å bli utestengt da de bare lager ny konto.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror med Veteran edition kan de som ikke har starter edition også spille opp til nivå x0 Kanskje lvl 90. Det vil si de som har kjøpt spillet og har vært subscriber tidligere. Tviler på de lar en spille til level 100 helt gratis uten å betale en krone. En må vertfall kjøpe expansion. Det er det jeg tror. :p

Men vi får vell bare vente og se hva det blir til.

Endret av offen
Lenke til kommentar

Dette her er velg egentlig ikke så overraskende de har trosalt snakket om at de ser at markede går mer og mer mot f2p og at de ser på hvordan de kan løse dette.

Det kan hende at dette er løsningen deres, men høres det ikke litt rart ut med at en "Veteran edition" er en gratis utgave for å få inn nye spillere ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her har artikkelforfatter tydeligvis ikke gjort god nok research. Blizzard har sagt veldig mange ganger, også siden release av WoD, at de ikke kommer til å gå free-to-play, siden det kommer til å ødelegge spillopplevelsen.

 

Alle disse ryktene kommer fra "datamining" fra den siste patchen, og alle disse ryktene har lite å basere seg på. Blizzard har også annonsert at de kommer til å prøve et system hvor du kjøper game time for gull, som i EvE Online. Det gir ingen mening å introdusere "free to play" samtidig som du introduserer det samme systemet som i EvE.

 

Og å si at subscription modellen er utdatert synset jeg er trangsynt å si. Bare fordi mange MMORPG bruker den, betyr det ikke at det er den beste. De fleste MMORPG som har free-to-play begynte med det etter at spillet dere flopppet. WoW hadde tross alt hele 10 millionær spillere ved release av WoD, som gjør at det fremdeles er by far det største MMORPG ute der. (LoL, Dota etc er ikke mmorpg, så ikke prøv deg!) :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

når man først går inn for free to play så dør et spill ut.. da er det ikke noe folk faktisk invisterer i. spillet tiltrekker seg enda flere troll og idioter enn før og de begynner isåfall med en annen form for inntekt da via reklame, ingame søppel o.l

 

håper for alt i verden at blizzard tenker gjennom det noen ganger til, for om de går for f2p modellen vil jeg ikke bli overrasket om spillet er som swtor,tera online og wildstar innen 1år. ødemark med en strøm av idioter som bruker et par mnd i spillet hvor di troller, griefer og regelrett ødelegger for andre for å ha det gøy på andres bekostning. da det ikke er noe reel fare å bli utestengt da de bare lager ny konto.

 

swtor virker som like mye folk der nå som for flere år siden med "normal" betalingsløsning. Faktisk veldig lite trolling etc som jeg har funnet også, det er heller sånn at det er de som faktisk er fans som fortsatt spiller det, mens troll har gått videre til andre prosjekter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...