Gå til innhold

Her er gromkortet du har råd til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det er ventet at 960 skal legge seg i prisklassen under 300 amerikanske dollar, altså rundt 2000 norske kroner"

 

Tjah... Med en dollarkurs på 7,60, så blir det ca 2300kr, hvis man skal legge mva på dette, så blir det 2900?

 

Eh, vel med en dollarkurs på 8.06, så blir det .. :green:

Må ikke stole på Google sin valutakalkulator. Alltid verdt å sjekke hva den norske "hovedbanken" tar for å veksle pengene dine..

 

https://www.dnb.no/bedrift/markets/valuta-renter/kalkulator/valutakalkulator.html

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

"Det er ventet at 960 skal legge seg i prisklassen under 300 amerikanske dollar, altså rundt 2000 norske kroner"

 

Tjah... Med en dollarkurs på 7,60, så blir det ca 2300kr, hvis man skal legge mva på dette, så blir det 2900?

Eh, vel med en dollarkurs på 8.06, så blir det .. :green:

Må ikke stole på Google sin valutakalkulator. Alltid verdt å sjekke hva den norske "hovedbanken" tar for å veksle pengene dine..

 

https://www.dnb.no/bedrift/markets/valuta-renter/kalkulator/valutakalkulator.html

Vel, DNB-kalkulatoren du linket til sier: "* Kursene er indikative og danner ikke grunnlag for kjøp og/eller salg.".

 

Jeg tok utgangspunkt i dollarkursen fra en finansside, som er den man får, med et påslag på 1,75% fra Visa når man betaler på nett.

Lenke til kommentar

 

 

 

"Det er ventet at 960 skal legge seg i prisklassen under 300 amerikanske dollar, altså rundt 2000 norske kroner"

 

Tjah... Med en dollarkurs på 7,60, så blir det ca 2300kr, hvis man skal legge mva på dette, så blir det 2900?

Eh, vel med en dollarkurs på 8.06, så blir det .. :green:

Må ikke stole på Google sin valutakalkulator. Alltid verdt å sjekke hva den norske "hovedbanken" tar for å veksle pengene dine..

 

https://www.dnb.no/bedrift/markets/valuta-renter/kalkulator/valutakalkulator.html

Vel, DNB-kalkulatoren du linket til sier: "* Kursene er indikative og danner ikke grunnlag for kjøp og/eller salg.".

 

Jeg tok utgangspunkt i dollarkursen fra en finansside, som er den man får, med et påslag på 1,75% fra Visa når man betaler på nett.

"G" har rett. Bruk dnb eller valutakurser.no. Har aldri sett feil hos noen av disse

Lenke til kommentar

Dette blir et interessant kort, så det blir nok kanskje til at jeg slenger et inn i sekundærmaskinen min. Men jeg kommer ikke til å gå for noe referansedesign. åÅ få en bedre kjøler, mindre hyling og bedre sortering av GPU er fint verdt et par hundre kroner.

 

Gleder meg, håper vi får svært stillegående varianter.

Asus kommer nok med en Strix-variant som er passivt kjølt inntil den trenger å spinne opp viftene.
Lenke til kommentar

Bare for å forvirre ekstra, så sjekket jeg på Nordnet, hvor man kan ha valutakonto. Der er kursen i øyeblikket. Altså noen timer etter jeg sist postet (nå i skrivende stund):

7.6242 (kjøp USD kurs)

Det er man ikke garantert å få det for når en innlagt veksling er bestillet, vel og merke. Ville gått for vekslingskursen hos DnB, da den er rimelig godt styrende. Dessuten er VISA-kortet "ditt" ikke basert på den Nordnet-kursen, det garanterer jeg deg!

Den DnB-kursen nevnt tidligere er basert på tidspunkt:
14.01.2015 09:00

Endret av G
Lenke til kommentar

Energiforbruket ser ut til å bli veldig bra, men jeg er spent på om ytelsegapet blir for stort opp til GTX 970 i forhold til prisen. Hvis prisen blir rundt 2500 kr er GTX 970 til rundt 3000 kr et bedre kjøp (hvis prisen ikke går opp pga. kronekurs).

 

En av de mest avgjørende faktorene for meg kommer til å være minnet og minnebåndbredden, den er tross alt halvparten av storebror GTX 970. Det vil kanskje være akkurat nok til en del av dagens spill i 1080p, men med litt heftig bruk av AA blir det raskt litt knapt. Jeg mener ~3GB hadde vært midt i blinken for dette kortet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...