Gå til innhold

Toshibas 2,5-tommer setter rekord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det bør være lavest mulig rpm

eksempel jeg har mange Seagate western digital 2 tb 4 tb mange 2 tb i mange år. jeg fikk meg 2 x 2tb hitathi med høyrpm bare etter noen dager sluttet den å fungere selv i raid bare for å komme i av på knappen og jeg var borti med lillefingeren begynte den å bevege seg å bli selv øddelagt før de begge havnet i søppelet har jeg fremdeles min andre med lavere rpm uten problemer i mage år. dessuten så mange i raid og det blir raskere uansett en en enkel ssd en sata port kan gi 350mb s der ka du plgge 5 hardisker til 350 megabyte sekunde

Lenke til kommentar

det bør være lavest mulig rpm

eksempel jeg har mange Seagate western digital 2 tb 4 tb mange 2 tb i mange år. jeg fikk meg 2 x 2tb hitathi med høyrpm bare etter noen dager sluttet den å fungere selv i raid bare for å komme i av på knappen og jeg var borti med lillefingeren begynte den å bevege seg å bli selv øddelagt før de begge havnet i søppelet har jeg fremdeles min andre med lavere rpm uten problemer i mage år. dessuten så mange i raid og det blir raskere uansett en en enkel ssd en sata port kan gi 350mb s der ka du plgge 5 hardisker til 350 megabyte sekunde

 

Det er bare det at i større tester, så er hitachi de mest solide desktop-diskene, så det er liten dekning for "lavest mulig rpm"-hypotesen.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kun 5400rpm, nei ellers takk du. Kan jo ikke være så mye strøm å spare på en 2,5" kontra en på 3,5" eller?

 

Med 50% tettere lagring / kapasitet per plate betyr jo det at du nå kan lese av 50% mere data per rotasjon enn på en 2TB disk med samme dimensjon. Altså måtte 2TB disken spunnet på 8100 rpm for å matche hastigheten på denne 3TB disken, sett i det lyset er jo ikke 5400 rpm så galt? Med større lagringstetthet øker jo også sjansen for kortere søketider. Men det er klart, hiv på enda større rotasjon så kunne jo det også økt hastigheten videre. Selv ser jeg for meg denne som en kjekk reisedisk, og jeg er redd 7200 rpm ville skapt mere vibrasjoner enn jeg ville ønsket.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Si fra når det skjer en liten størrelsesoppgradering i 9,5 mm (2,5"-formfaktor) -segmentet. Det er det mest spennende. Da får man plass til disken i mange laptop'er og også i sin PS4-konsoll om man liker det.

 

Aller helst 1-plate inni "blikkboksen".

Endret av G
Lenke til kommentar

det bør være lavest mulig rpm

eksempel jeg har mange Seagate western digital 2 tb 4 tb mange 2 tb i mange år. jeg fikk meg 2 x 2tb hitathi med høyrpm bare etter noen dager sluttet den å fungere selv i raid bare for å komme i av på knappen og jeg var borti med lillefingeren begynte den å bevege seg å bli selv øddelagt før de begge havnet i søppelet har jeg fremdeles min andre med lavere rpm uten problemer i mage år. dessuten så mange i raid og det blir raskere uansett en en enkel ssd en sata port kan gi 350mb s der ka du plgge 5 hardisker til 350 megabyte sekunde

 

Dagens. Virkelig. Du har en lang vei å gå. Jeg vet ikke hvor jeg skal starte en gang.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...