Gå til innhold

GUIDE: Nettleserguiden – januar (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Explorer er bare tragisk, gang på gang dukker det varsel at "Explorer har sluttet å virke" ved flere faner, av og til kun 1 fane.

og det skjer på begge pc'er jeg har..hmmmm?

 

Noe feil på maskinene dine da? Bruker selv IE11 og chrome litt om hverandre og begge to er akkurat like stabile. Kan faktisk ikke huske sist noen av dem krasjet.

 

Disse testsuitene virker litt strengt tatt litt ubrukelige forøvrig. Det vil si, når det blir så teoretisk ytelse at den som har laget testsuiten alltid vinner med sin nettleser, så gir det meg strengt tatt ingenting. Hadde faktisk vært mer interessant å sett en testsuite som testet hvor lang tid de forskjellige browserne faktisk brukte på å laste inn f.eks de 100 mest besøkte nettstedene i verden. Det tror jeg hadde gitt et mer reelt bilde av hvor raske de er i opplevd bruk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her på Vestlandet har vi for tiden andre bekymringer en hvilken nettleser som er raskest. De siste døgnene har nemlig alle nettleserne vært like trege :) 2 døgn uten strøm er en annen ting, men når den er tilbake er det nye døgn for å komme online igjen. De siste dagen har det vært litt sporadisk Internett i arbeidstiden. Bedre blir det ikke når lynet slår ned, men ikke ødela router, men 2 porter i den nye 24-porter "intelligente" switchen min :(.
Lurer på om jeg skulle sende Telenor en e-post og fortelle at jeg hadde tenkt å lage en ladestasjon som lagrer Internet og spørre hvilket batter de anbefaler meg, ønsker iverfall å kunne lade den med 2 døgn med Internettbruk slik at jeg hadde noe å gå på når alt var nede (ja ikke bare ADSL var nede, men også alt av mobilt Internett) Eller kanskje jeg skulle prøve å laste ned hele Internett ?

Åjada, jeg sitter nå på jobben, selv om jeg plutselig nå når serveren hjemme etter 18 timers brudd er fortsatt min mail mest sannsynlig på papir.

Til alle som ikke har slike problemer men likevel har tid til et humoristisk innblikk i hvor frustrerende dette kan være, ta en titt på South park, S12E6, se den gratis her :)
http://www.southparkstudios.no/guide/episodes/s12e06-over-logging

Og ja, kjører fortsatt Opera 16, ikke fordi den er kjappest men fordi den har alt jeg trenger. Jeg innser likevel at jeg en dag må takke for følget og bruke noe annet. Om noen har et synspunkt på det hører jeg gjerne etter, bare de ikke sier Chrome !

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Liker godt Chrome, men har gått bort fra den til fordel for Firefox. Etter min erfaring så er Chrome nesten litt skummel. Føler jeg ikke har kontroll over hva som egentlig skjer. Liker heller ikke integrasjonen med gmail osv. Jada, vet at jeg bare kan la være, men med flere i huset, så er det dømt til å bli "rart" før eller siden når noen logger seg på Chrome med sin google konto. For eksempel så liker ikke jeg å få guttungens chrome utvidelser på min pc.

Lenke til kommentar

 


Chrome holder seg på topp, det er det liten tvil om. Normalt sett kommer Opera ganske nært opptil, men denne gangen synes vi Chrome virkelig viste hvilken nettleser som var sjefen.

 

Basert på hva? Firefox vinner Mozilla sin test og Chrome vinner Google sin test, med andre ord ikke av særlig stor verdi. Artikkelen har egentlig derfor kun to tester av relevans, hvor Firefox bruker minst minne samt skalerer ekstremt mye bedre med mange faner. Se bildet under, hvor jeg har 30 faner i hver nettleser, og dette inkluderer at jeg har flere og tyngre plugins i Firefox samt kjørt i lenger tid!

 

B2pPQsmm.png

(Iceweasel = Firefox, Chromium = Chrome)

 

Så hva er det som gjorde at Chrome vant testen? 5% bedre resultater på Peacekeeper? Vil ikke akkurat påstå at det er å være "sjef" eller at det er liten tvil om det.

 

Med nyere javascript engine til Firefox er det liten forskjell på ren ytelse, og funksjonalitet og brukervennlighet (inkluderer også kravstore brukere) er viktigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...