Gå til innhold

KOMMENTAR: 10 ideer til nye avgifter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8. Kondomavgift! Etter at piratkopieringen har bredt om seg i møbelindustrien har møbelprodusenten Stokke opplevd et vondt fall i salget av sånne Tripp-trapp-stoler. Ved å gjøre kondomene dyrere slår man to fluer i en smekk, vi får inn penger, og får flere barn.

 

Og en får enda flere som blir foreldre mens de enda er tenåringer, samt jeg trodde det var meningen å minske antall folk her på jorden jeg...

 

Lenke til kommentar

Avgift på bredbånd som pares opp mot filmindustriens behov er en subsidiering og hører ikke hjemme hos partier som Høyre og Frp. Den retorikken som føres for et slikt forslag er forståelig sett i fra filmindustrien og deres historiske muligheter, men dette vil bare forlenge den problemstilling som det paradigmeskifte vi er inne i, i forhold til digitale medier. Det er en lobbyvirksomhet som har gått hjem hos kulturministeren. Det ligger en grunnleggende forankring i å sikre produksjon, og ikke relaterer dette til andre omstendigheter. Klarer vår regjering å se en sammenheng her med nettbruk og film, så er det slutt på min stemme. Det blir en lettvint salderingspost - igjen. Det er større relevans for subsidiering av vårt landbruk, som er relativt omdiskutert, men som dog har en sammenheng.

Nå er ikke Widvey min favoritt. Hun fortoner seg som en byråkratisk sjel uten visjoner, og det er vel det en kulturminister egentlig bør ha?

Ja, ja - det er bare 2,5 år til neste mulighet for å velge ny regjering.

Dette er ikke verdens undergang, men jeg ønsker ikke å betale for andre, bare fordi det er lettvint. Det er bare så lite "blått" i en slik beslutning

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-zr5PvHaK

Liker den nederste linken som sier hvordan man kan dele Steam biblioteket sitt og nevner Far Cry som eksempel.... Far Cry bruker søppelet Uplay selv om det er kjøpt gjennom Steam og vil ikke funke når man deler bibliotek

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, men hva faen? Vet ikke om dette er et sarkastisk innlegg eller ikke, men vil anta at den er det, med tanke på hvordan den er skrevet.

 

Ikke gi disse idiotene idéer nå. De har kommet med mange tilbakestående allerede.

 

Personlig syntes jeg man burde få lov til å skatte på og ha avgifter på det man selv vil ha til en større grad.

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, men hva faen? Vet ikke om dette er et sarkastisk innlegg eller ikke, men vil anta at den er det, med tanke på hvordan den er skrevet.

 

Ikke gi disse idiotene idéer nå. De har kommet med mange tilbakestående allerede.

 

Personlig syntes jeg man burde få lov til å skatte på og ha avgifter på det man selv vil ha til en større grad.

 

Øøø. Så du er for, en skatt på en oppkoblingslinje mot internett. Som skal gå rett til Norske film produksjon ??

Altså. Jeg barer lurer på hva som gjør det til en god ide ?? Eller hvordan du klarer å forsvare at det er greit. Dem får jo penger allerede gjennom staten. Som da er skatte pengene mine. (Veit ikke om du er i jobb. Så skriver ikke noe om skattepengene "våre:). Er da overhode ingen grunn til å støtte dem med enda mere da. Om ikke filmen er bra. Er jo lov å kjøpe den på BD selvfølgelig .

Lenke til kommentar

5 endringer i avgiftspolitikken som er helt nødvendige:

 

1. Ekstra bompenger for å kompensere Vinmonopolet for tapte inntekter fra folk som kjører rundt med heimbrent og smuglersprit.

 

2. Ekstra skatt på tak som skal gå til å Vinmonopolet fordi deres ekstraskatt ble brukt til å dekke et fall i den ordinære bompengeavgiften fordi folk sitter for mye inne.

 

3. Avgift på ballonger for å kompensere for at folk omgår poseavgiften ved å blåse opp posene, knyte dem igjen og hevde at er de en ballong.

 

4. Avgift på hull. For å hindre at de blir større og til slutt tar opp hele jordkloden så vi bli blir svevende fritt og hjelpesløst i rommet.

 

5. Skattelette til de rike for å hindre at budsjettet går i pluss og dermed får alle avgiftene til å virke unødvendige.

 

Eller vi kan stryke det over og lage en avgift på politikere. Har vi ikke nok av dem? Det er jo ikke plass til alle på Stortinget engang. Folk må sitte utenfor i årevis å vente, noen får aldri komme inn.

 

Edit: Fra spøk til alvor. Lag en avgift som betales av filmskapere som lager filmer som selger dårlig.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Løsningen er såre enkel, enten får filmindustrien få avgiften sin, men da skal piratkopieringen og gratis nedlasting være lovlig.

Godtar ikke industrien dette, så skal forbrukerne ha BETALT for å se på filmene etter egene rater, foreslå gjerne minuttpris som selskapene må betale til forbrukeren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...