Gå til innhold

Nå har Sonys nye fullformatsflaggskip fått norsk pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Selve bildesensoren er nemlig stabilisert på fem akser, noe som skal la deg ta sylskarpe bilder selv om du skjelver og har lang lukkertid.

Har du stabilisering i objektivet i tillegg, vil kameraet koblet seg opp mot denne og øke stabiliseringen ytterligere."

 

Ja....det skal bli spennende å teste ;) og ikke minst sammenligne i praksis...

Lenke til kommentar

Et interessant kamera, men får håpe Sony kommer opp med flere virkelig gode objektiver også etterhvert....

Er det noen spesielle objektiver du savner?

 

Om Sony har 5 eller 100 objektiver til salgs er ikke så viktig for min del - de har allerede flere objektiver enn jeg har råd til p.t. så jeg stresser ikke med det. :)

 

Jeg bruker 55mm til 90% av bildene mine uansett. 28-70 funker fint til filming. 35mm er grei når jeg ønsker kameraet mest mulig komptakt. 16-35mm, 70-200 og 90mm macro står på innkjøpslisten på sikt, men haster ikke for min del. :)

Lenke til kommentar

 

Et interessant kamera, men får håpe Sony kommer opp med flere virkelig gode objektiver også etterhvert....

Er det noen spesielle objektiver du savner?

 

Om Sony har 5 eller 100 objektiver til salgs er ikke så viktig for min del - de har allerede flere objektiver enn jeg har råd til p.t. så jeg stresser ikke med det. :)

 

Jeg bruker 55mm til 90% av bildene mine uansett. 28-70 funker fint til filming. 35mm er grei når jeg ønsker kameraet mest mulig komptakt. 16-35mm, 70-200 og 90mm macro står på innkjøpslisten på sikt, men haster ikke for min del. :)

 

F.eks. vidvinkelzoom med f2.8, normalzoom med f2.8, ....... 12mm f2.0 , ...... 16mm f1.8, .... 20mm f1.8...... :xmas:

Lenke til kommentar

F.eks. vidvinkelzoom med f2.8, normalzoom med f2.8, ....... 12mm f2.0 , ...... 16mm f1.8, .... 20mm f1.8...... :xmas:

Joda, kjekt med mer utvalg. Når det gjelder de to zoomene så er det vel en fare for at de blir veldig store - noe som ikke frister så mye for min egen del. Ang. faste vidvinkler så savner jeg sjeldent lysstyrken, så 16-35 dekker nok de mer eller mindre for meg. Menmen, smak og behag. ;)

Lenke til kommentar

 

F.eks. vidvinkelzoom med f2.8, normalzoom med f2.8, ....... 12mm f2.0 , ...... 16mm f1.8, .... 20mm f1.8...... :xmas:

Joda, kjekt med mer utvalg. Når det gjelder de to zoomene så er det vel en fare for at de blir veldig store - noe som ikke frister så mye for min egen del. Ang. faste vidvinkler så savner jeg sjeldent lysstyrken, så 16-35 dekker nok de mer eller mindre for meg. Menmen, smak og behag. ;)

 

Ja, det spørs vel hva en er ute etter..

Går jeg først for et FF-kamera så er jeg villig til å bære litt tungt..., og da er det heller ikke størrelsen jeg legger mest "vekt" på. Lyssterke fastobjektiver er også et "must" ... Har nok ikke noe særlig med smak å gjøre, snarere bare behag... :cool:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...