Gå til innhold

Disse bærbare har best batteritid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Fint at dere tester slikt, men batteritid vil være ulik med ulik bruk og ulik programvare på ulike OS. Dere må nesten opplyse om hva dere bruker, og helst teste flere forskjellige oppgaver.

 

ja, jeg syns de også burde reinstalere windows for å ikke få ekstratingene til de forsjellige pcne

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min "gamle" ASUS U36Jc som har bikka 4 år holder fremdeles 6 timer.....

 

Holder nesten like lenge som min ca 4 år gamle MacBook Pro, da. Men så har jo Asusen din et uvanlig stort batteri for en 13", med en (opprinnelig) kapasitet på hele 84Wh. ;)

 

Av ren nysgjerrighet: vet du hvor mange fulle ladesykluser batteriet ditt har vært igjennom, og hvor mange % av opprinnelig kapasitet det holder?

Lenke til kommentar

Fint at dere tester slikt, men batteritid vil være ulik med ulik bruk og ulik programvare på ulike OS. Dere må nesten opplyse om hva dere bruker, og helst teste flere forskjellige oppgaver.

 

Godt poeng. Tror standardtesten deres er videoavspillling med VLC.

VLC reduserer i alle fall batteritiden på MacBook Air under videoavspilling, ift. mer effektive avspillere, som bl.a. Quicktme Player eller iTunes. Koster sikkert minst et par timer for McBook Air 13" og de andre Macene.

Lenke til kommentar

"Til sammenligning bør du nok tenke deg om to ganger før du går for en Lenovo- eller Asus-maskin, da flere av deres modeller viser dårligere batteritid enn snittet."

 

SVÆRT dårlig formulering, dere har jo to setninger før sagt at Asus har en PC blant de aller beste i testen. Forskjellen er jo at Asus har en rekke PCer i forskjellige prisklasser, og med ulike batteritider, det blir alt for generelt det dere sier her. Skjerpings!

 

Forøvrig er jeg svært fornøyd med batteritiden på min MBP Retina 13" ved konturbruk, surfing og videoavspilling/streaming. Den den går imidlertid veldig fort tom om jeg for eksempel kjører i gang Hearthstone eller andre enkle spill, men det er vel som forventet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

 

Fint at dere tester slikt, men batteritid vil være ulik med ulik bruk og ulik programvare på ulike OS. Dere må nesten opplyse om hva dere bruker, og helst teste flere forskjellige oppgaver.

 

ja, jeg syns de også burde reinstalere windows for å ikke få ekstratingene til de forsjellige pcne

Nei, fordi andre kjøpere ikke kommer til å reinstallere Windows og det blir dermed ikke en reell test for de fleste som kjøper disse PC-ene.

Lenke til kommentar

Godt poeng. Tror standardtesten deres er videoavspillling med VLC.

VLC reduserer i alle fall batteritiden på MacBook Air under videoavspilling, ift. mer effektive avspillere, som bl.a. Quicktme Player eller iTunes. Koster sikkert minst et par timer for McBook Air 13" og de andre Macene.

Quicktime har problemet at den bare støtter noen få formater (og ellers er et søppelprogram, også på Mac). Men uansett hvilket program de måtte bruke, ender de opp med at det finnes et hav av forskjellige måter å tegne video på skjermen, og det er på ingen måte gitt at det valgte programmet støtter den mest effektive måten på hver enkelt plattform, eller endog at det vil være like effektivt med forskjellige drivere.

Lenke til kommentar

 

Godt poeng. Tror standardtesten deres er videoavspillling med VLC.

VLC reduserer i alle fall batteritiden på MacBook Air under videoavspilling, ift. mer effektive avspillere, som bl.a. Quicktme Player eller iTunes. Koster sikkert minst et par timer for McBook Air 13" og de andre Macene.

Quicktime har problemet at den bare støtter noen få formater (og ellers er et søppelprogram, også på Mac). Men uansett hvilket program de måtte bruke, ender de opp med at det finnes et hav av forskjellige måter å tegne video på skjermen, og det er på ingen måte gitt at det valgte programmet støtter den mest effektive måten på hver enkelt plattform, eller endog at det vil være like effektivt med forskjellige drivere.

 

 

 

Temmelig snever formatstøtte ja, men hvorfor ser du på det som søppel til Mac OS X? At QuickTime for Windows er komplett ubrukelig er jeg helt enig men QuickTime til OS X gjør da en utmerket jobb, har et utrolig minimalistisk utseende så den kaster bort knapt en piksel til noe annet enn det faktisk videoinnhold, har god videoskalering og bildekvalitet og er vannvittig strøm/batterieffektiv. Så lenge jeg har et format som støttes av QuickTime så velger jeg å spille av i QuickTime fremfor løsninger som MPlayerX, Movist osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte en Acer Aspire E1-510 til 2000kr nå før jul å den holder til ca 6 timers film titting, så jeg er godt fornøyd med det.

 

 

Men en ganske så svak Intel Celeron N2920 prosessor (basert på Intel Atom arkitektur) med en TDP på 7,5W så er det ikke så rart at den holder såpass, må putte inn et temmelig lite batteri for at en prosessor med en TDP på 7,5W ikke skal holde ut en god stund, ikke har den noe dedikert skjermkort som vil trekke noe ekstra strøm heller.

 

Dessverre så leverer jo N2920 en ytelse som veldig mange vil finne noe begrensende, selv til relativt enkelt og moderat forbruk. Helt nede på plass nr 429 på Notebookcheck sin CPU-liste. Det er jo nettopp det å kombinere bra batteri, lett og kompakt forpakning og god ytelse som er utfordringen.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Min samsung 9 serie med normal stor skjerm holder 12 timer opprinnelig, men kan klare 16 også hvis man vil

 

 

Her er det jo greit å spesifisere modell så man kan sjekke opp faktaene, har vel til gode å se en eneste Samsung 9-serie som klarer å score 12-timer i noen batteritester på nett og hvertfall ikke 16-timer. Påstander som dette er temmelig nytteløse og poengløse uten noen referanser til verken modeller eller tester som kan bekrefte utsagnet.

Lenke til kommentar

 

Kjøpte en Acer Aspire E1-510 til 2000kr nå før jul å den holder til ca 6 timers film titting, så jeg er godt fornøyd med det.

 

 

Men en ganske så svak Intel Celeron N2920 prosessor (basert på Intel Atom arkitektur) med en TDP på 7,5W så er det ikke så rart at den holder såpass, må putte inn et temmelig lite batteri for at en prosessor med en TDP på 7,5W ikke skal holde ut en god stund, ikke har den noe dedikert skjermkort som vil trekke noe ekstra strøm heller.

 

Dessverre så leverer jo N2920 en ytelse som veldig mange vil finne noe begrensende, selv til relativt enkelt og moderat forbruk. Helt nede på plass nr 429 på Notebookcheck sin CPU-liste. Det er jo nettopp det å kombinere bra batteri, lett og kompakt forpakning og god ytelse som er utfordringen.

 

Har en stasjonær for tyngre oppgaver, så var ikke noe vits å kjøpe et powerhouse av en bærbar. Jeg synes ytelsen er helt grei til mitt bruk. Nettsurfing, Youtube, Filmer/Serier og Steamstreaming som forøvrig fungerer strålende. Har Streamet samtlige spill på Ultra å får 60fps :) Eneste ankepunktet jeg har er skjermen som er litt blass, men man kan vel ikke forlange allverdens for 2000 spenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...