Gå til innhold

Nytt Baldur's Gate på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg kunne tenkt meg en Infinity II. Direkte inspirert av Infinity, men mer åpen verden og med flere kameravinkler, men fortsatt tredjepersons perspektiv.

 

 

Uenig. Mange mindre og avgrensede områder fungerer veldig bra. Med "flere kameravinkler" regner jeg med du mener å gå fra 2D til 3D. Det ville ødelagt mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mange spill med RPG-elementer nå til dags, men ekte fullblods RPG som faktisk er gode er få og langt imellom.

 

Er jo konge at de tar frem igjen Infinity Engine, men om jeg tolker artikkelen rett er det faktisk ikke et nytt Baldur's Gate spill det er snakk om, bare et nytt spill laget i Infinity Engine. Blir definitivt interessant å se om Beamdog klarer å nå opp til de skyhøye standardene som ble satt av Interplay og Black Isle på slutten av 90-tallet og tidlig 2000-tall.

Lenke til kommentar

Mange mindre og avgrensede områder fungerer veldig bra. Med "flere kameravinkler" regner jeg med du mener å gå fra 2D til 3D. Det ville ødelagt mye.

 

Tror jeg må si meg enig der. Å skifte til 3D virket som en god idé back in the day, men nå føler jeg egentlig at det er helt unødvendig og bare skaper unødvendig kamera-knot uten å egentlig tilføre gameplayet noe av verdi.

 

Ved å ha et fastsatt perspektiv blir det utviklernes jobb å sørge for at spilleområdene er designet på en sånn måte at viktige objekt og NPC'er er synlige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mange spill med RPG-elementer nå til dags, men ekte fullblods RPG som faktisk er gode er få og langt imellom.

Jeg synes ikke det har vært få gode fullblodsrollespill. Might & Magic X, Grimrock 2, Divinity: Original Sin, Shadowrun: Dragonfall og Wasteland 2 bare i fjor.

Er jo konge at de tar frem igjen Infinity Engine, men om jeg tolker artikkelen rett er det faktisk ikke et nytt Baldur's Gate spill det er snakk om, bare et nytt spill laget i Infinity Engine.

Jo, det er et nytt Baldur's Gate-spill. Bare ikke Baldur's Gate III. Det foregår mellom de to andre spillene.
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg kunne tenkt meg en Infinity II. Direkte inspirert av Infinity, men mer åpen verden og med flere kameravinkler, men fortsatt tredjepersons perspektiv.

 

 

Uenig. Mange mindre og avgrensede områder fungerer veldig bra. Med "flere kameravinkler" regner jeg med du mener å gå fra 2D til 3D. Det ville ødelagt mye.

 

 

Tja, det var det jeg sa da det kom en 3D-motor inn i Civilization også. Jeg kunne tenkt meg å løsrive meg fra at nord er nord. Ikke at kameraet skal snurre fritt som i Skyrim. Men at man har mulighet til å snu når en kobolt står en plass der han ikke vises bak veggen. Selv Diablo III føltes utdatert for meg den korte tiden jeg spilte det.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Det er mange spill med RPG-elementer nå til dags, men ekte fullblods RPG som faktisk er gode er få og langt imellom.
Jeg synes ikke det har vært få gode fullblodsrollespill. Might & Magic X, Grimrock 2, Divinity: Original Sin, Shadowrun: Dragonfall og Wasteland 2 bare i fjor.

Er nok mange bra rollespill, men tviholder man på PC blir de få og langt mellom. Om man våger å ta turen over på konsoll, og kanskje *gisp* håndholdt konsoll som 3DS har man mye snacks å velge i. Men så var det dette med at "håndholdt er ikke ekte spill" og det mølet der. :p

 

Anyway, ser ikke helt vitsen med mer Baldur's Gate. Den historien er jo ferdig. Vi trenger ikke en "ekte" BG3, og en spin-off kan fort bli en kjip affære bare for å cashe inn på navnet. Neverwinter er jo bra, men var det seriøst noen som ikke koblet det til Neverwinter Nights da de hørte om det? Forgotten Realms er en svært stor plass, så de kunne fint ha laget et isometrisk spill i stil med Baldur's Gate og Icewind Dale og i samme univers, og kalt det noe helt annet. Da hadde jeg nok vært langt mer interessert.

Lenke til kommentar

 

 

Det er mange spill med RPG-elementer nå til dags, men ekte fullblods RPG som faktisk er gode er få og langt imellom.
Jeg synes ikke det har vært få gode fullblodsrollespill. Might & Magic X, Grimrock 2, Divinity: Original Sin, Shadowrun: Dragonfall og Wasteland 2 bare i fjor.

Er nok mange bra rollespill, men tviholder man på PC blir de få og langt mellom. Om man våger å ta turen over på konsoll, og kanskje *gisp* håndholdt konsoll som 3DS har man mye snacks å velge i. Men så var det dette med at "håndholdt er ikke ekte spill" og det mølet der. :p

 

Nå er jo samtlige av spillene han nevner PC-eksklusive.

Lenke til kommentar

Det har jo vært uttalelser tidligere fra studio sjefen at de ville gjøre ett nytt BG. Personlig så hadde jeg håpet på et BG3, men med tanke på hvordan Throne of Bhaal ender så hadde det ikke vært mulig med samme pc.

 

Uansett er jo en del tidligere Bioware ansette hos Beamdog, som har erfaringen til å takle et slikt prosjekt. Håper bare de har forfattere til å takle historien og gjøre den verdig.

Lenke til kommentar

De spesifiserer at dette på ingen måte er Baldurs Gate 3, men noe i mellom. Da er jeg litt spent på hvordan de tenker å gjøre det. Tenker de å bygge ut rundt hvordan Irenicus fikk til å gjøre det den dævelskapen som startet BG2, eller er det en annen historie? En liten gjeng med eventyrere som surrer rundt i Forgotten Realms og snubler over spor etter Bhaalspawn?

 

Jeg er forsiktig optimist. OK så er ikke BeamDog Black Isle, men som andre brukere påpeker så er det vel noen Black Isle folk som jobber hos Beamdog. Det som også blir spennende er hvilket system de benytter. Om man ser på de spillene som er sluppet i den oppgraderte Infinity-motoren så er det AD&D 2nd ed. Det er jo dette jeg spilte mest i de gode gamle penn og papir-tidene, men jeg må si at vi begynte såvidt på D&D 3rd edition, og jeg liker det systemet bedre. Så jeg håper jo det. Om de oversetter infinitymotoren til 3rd edition så er det vel ikke utenkelig at også Icewind Dale 2 kommer i en ny og livskraftig utgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...