Gå til innhold

Dette krever The Witcher 3 av PC-en din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow sier jeg i forhold til diskplassen spillet nå begynner å kreve , 40Gb er en god del.

Men heldigvis så har jeg bra nok maskin til å kunne spille dette uten nevneverdige problemer.

 

Kan dog være at en del brenner seg på minnemengden , mange som har trodd i mange år at 4Gb minne holder i massevis...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wow sier jeg i forhold til diskplassen spillet nå begynner å kreve , 40Gb er en god del.

Men heldigvis så har jeg bra nok maskin til å kunne spille dette uten nevneverdige problemer.

 

Kan dog være at en del brenner seg på minnemengden , mange som har trodd i mange år at 4Gb minne holder i massevis...

 

I all hovedsak er det lyden som tar plassen, det vil nok ikke være et urimlig anslag å si at 20-25gb av de 40gb er ukomprimert lyd. :>

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke tro at en eller annen jævel har klart og lage et rykte for lenge siden at PC versjonen er nedgradert..

 

Virker som det begynner og bli en stor del som bare vil lage helvete etter årene.

 

Kan du tenkte deg at et spill som har ingen DRM og prøver og yte Pcn til sitt beste,

også må de faen med håndtere disse idiotene.

 

Visst det fortsetter sånn så kan vi skylde på oss selv for alle de dårlige spillene fra AAA utviklere.

Endret av Realzi
  • Liker 4
Lenke til kommentar

6 GB ram er ikke mye, fleste har 8 GB eller mere, også konsoller (Xbox one\ PS4)

Så overrasker meg ikke om snart 16 GB hadde blitt et mistekrav, men da vil nok en del slite.

 

i5 2500k eller FX 8350 er ikke særlig oppdatert, men står lite hvordan 6 kjerner f.eks i7 970 vil være foretrekket fremfor i5 4670k.

Lenke til kommentar

GPU-en min (GTX 970) er godt innenfor, og selv om CPU-en (i5 3570K) ikke er på recommended i seg selv, så har jeg overklokket alle kjernene til 4,3 GHz. Så jeg tror det skal gå fint å kjøre på høye innstillinger, om ikke absolutt maks.

 

Gleder meg veldig til spillet nå merker jeg :) er egentlig glad for at det ble utsatt til mai, trenger litt tid til å nyte spillet og det kommer ikke ut noe særlig annet i mai såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

 

Wow sier jeg i forhold til diskplassen spillet nå begynner å kreve , 40Gb er en god del.

Men heldigvis så har jeg bra nok maskin til å kunne spille dette uten nevneverdige problemer.

 

Kan dog være at en del brenner seg på minnemengden , mange som har trodd i mange år at 4Gb minne holder i massevis...

I all hovedsak er det lyden som tar plassen, det vil nok ikke være et urimlig anslag å si at 20-25gb av de 40gb er ukomprimert lyd. :>

 

 

Høres ut som bortkastet plass.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

GPU-en min (GTX 970) er godt innenfor, og selv om CPU-en (i5 3570K) ikke er på recommended i seg selv, så har jeg overklokket alle kjernene til 4,3 GHz. Så jeg tror det skal gå fint å kjøre på høye innstillinger, om ikke absolutt maks.

 

Gleder meg veldig til spillet nå merker jeg :) er egentlig glad for at det ble utsatt til mai, trenger litt tid til å nyte spillet og det kommer ikke ut noe særlig annet i mai såvidt jeg vet.

Tviler på at CPU blir noen stor flaskehals uansett, så lenge man har en i5 av en relativt nyere type (2500k eller nyere). Som alltid er det nok skjermkortet som betyr 80%+ av ytelsen, og hastighet på prosessoren blir satt i baksetet. Prosessorer har blitt såpass raske de siste årene at de skjelden er nødvendig å bytte dem egentlig, og selv om man i dag har en 3-4 år gammel prosessor fungerer den fortsatt ypperlig til absolutt alt.

 

Har selv en i5-2500k, og har aldri sett denne blitt makset ordentlig i noen spill. Den er ikke engang overklokket, da jeg vurderte det som totalt unødvendig. Har tidligere overklokket alt, men i det siste har jeg ikke giddet da prosessor aldri føltes for svak.

Endret av Galen Absalom
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

I all hovedsak er det lyden som tar plassen, det vil nok ikke være et urimlig anslag å si at 20-25gb av de 40gb er ukomprimert lyd. :>

Hvor tar du dette fra? Antagelse basert på W2 eller noe eller er du en beta tester?

kansje baser på at lyden i titanfall var ukomprimert og ca. 15-25 GB, men tror neppe spill delen av Titanfall er like stor som spill delen av Witcher 3. det er et bye større spill. jeg gjetter at lyden kansje er 5GB.

Lenke til kommentar

Grunnen til at spill tar så mye plass nå er at begge konsollene har bluray-drev, og dermed trenger ikke utviklerne bruke ressurser på å komprimere noe særlig. PC-brukere får bare "hi-res"-versjonen av konsollspillene, og siden mesteparten av PC-markedet er digitalt er det ingen som bryr seg.

 

Lurer litt på hva som skjer med en eventuell fysisk PC-utgave av spill som dette dog. Leveres den på 3-4 DVD-er? Eller er det bluray? Har ikke kjøpt et fysisk PC-spill siden 2008 tror jeg.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Er godt innafor jeg,

 

Har aldri spilt Witcher, men dette ser rått ut, kan dette sammenlignes med Skyrim?

 

Helt sikkert noen som vil arrestere meg nå, men ja, jeg vil si det er noe av det samme. Jeg har så langt bare spilt Witcher 1, og med en gang jeg er ferdig med DA: Inquistion vil jeg beynne på Wittcher 2. Jeg syns hovedforskjellen mellom Elder Scrolls og The Witcher er at jeg opplever The Witcher som mer historiedrevet og strømlinjet. Elder Scrolls har vært mer av typen "se her, her har du en verden. Kos deg."

 

Men det blir helt sikkert annerledes nå, siden de satser på en åpen verden. Dette vil etter mitt hode mest sannsynlig føre til at de blir mer "like", i betydning mindre historiedrevet og strømlinjet.

 

jeg personlig sitter å lurer på hvor mye åpen verden vi trenger jeg. Jeg er av typen som liker å gjøre ALT i et spill, men har ikke rukket å komme i nærheten av det i Skyrim, før jeg gikk litt lei og begynte å spille andre spill. Hva skal man med så mye innhold når man bare rekker igjennom halvparten før man begynner å gå lei spillet (fordi du har spilt det hver dag i et halvt år)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...