Gå til innhold

Ekstrem økning i antall fjernede «pirat»-lenker for Google


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å gi tall på hvor mange lenker som ble fjernet uten at de lenket til ulovligheter? Og hvor mange faktiske lenker til ulovligheter som ble fjernet?

 

Kom jo ut i fjor at flere av disse DMCA-kravene ble rettet mot selskapenes egne sider. Altså, de krevde at Google fjernet søketreff til sider selskapene selv hadde lagt ut.

Lenke til kommentar

Dette tiltaket gjør meg ingenting. De må bare pese på. Helt vekk tror jeg ikke enda på at de kan klare å fjerne piratkopiering fra søkesidene, uten at det legges fram en revidert slagplan med ny informasjon.

 

Det går også an å ha direktelenke, som ikke må gjøres som et DNS-oppslag. Så piratene har ikke tapt slaget.

 

Dessuten finnes det søkemotorkonkurrenter til Google.

 

Jeg synes egentlig dette er bittelitt positivt også, siden man får minimert antallet lenker. Derfor er nok også Google litt interesserte, selv om de i utgangspunktet burde ha forholdt seg upartiske. Jeg tenker at andre mer hverdagslige ting som reklame, produkter, forum med mye mere får bedre visning i Google-søk.

 

Reklamemessig, så biter Google seg selv i foten, iom. at det er mye Google-basert reklame på torrentsidene.

 

Det er litt sjelden jeg trenger torrentlenker, og man kan se at de florerer på Google-søk som om det var SPAM-svar på dine søkeresultater der. Derfor er dette bittelitt kjærkomment, selv om Google har tatt en sensurrolle, som jo selvfølgelig er lovpålagt i spesiellt et av verdens land. Andre land følger jo etter USA..

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...