Gå til innhold

Se verdens største Rubiks Kube bli løst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett den korte versjonen av videoen før. Kul kube men veldig dyr, spesielt fordi den ikke er massprodusert. Etter at Shapeways satt opp prisene masse tror jeg den kommer på ca $8000.

Det bør vel nevnes at det ikke er noe vanskeligere å løse en 17x17x17 enn f.eks. en 5x5x5, bare mer tidkrevende :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det bør vel nevnes at det ikke er noe vanskeligere å løse en 17x17x17 enn f.eks. en 5x5x5, bare mer tidkrevende :-)

 

Sånn i teorien ja.

I praksis er det nok flere nye ting som gjør det litt mere problematisk på de store kubene.

 

På 9x9x9 som er den største kuben jeg har løst , begynner det å bli vanskelig å vite hvor i det hele tatt man skal plassere de ulike brikkene.

Og de to siste sentrene var faktisk ganske utfordrene.

Lenke til kommentar

 

 

Det bør vel nevnes at det ikke er noe vanskeligere å løse en 17x17x17 enn f.eks. en 5x5x5, bare mer tidkrevende :-)

Sånn i teorien ja.

I praksis er det nok flere nye ting som gjør det litt mere problematisk på de store kubene.

 

På 9x9x9 som er den største kuben jeg har løst , begynner det å bli vanskelig å vite hvor i det hele tatt man skal plassere de ulike brikkene.

Og de to siste sentrene var faktisk ganske utfordrene.

Nja. Litt vanskeligere er det å se hvilken rad/plass en brikke hører til når kubene blir så store, men metoden er uansett den samme som var det jeg primært tenkte på. Trenger ingen ekstra algoritmer. Jeg har opp til 10x10x10 selv og syntes ikke senterne er spesielt problematiske.

Størrelsen og vekten er selvsagt en annen utfordring rent praktisk. 8x8x8 er den største jeg syntes er ok å løse uten å måtte legge den ned. 9x9x9 er på kanten. Og 17x17x17 er nok helt klart "over the top" :-) Får jo ikke fingrene rundt en gang for å rotere den på vanlig måte.

Lenke til kommentar

Enig i at 9'ern er i grenseland.

 

I tillegg så er jeg litt plaget med at den popper.

Tror jeg hadde 5-6 popup da jeg løste den.

 

Den trenger vel å bli litt strammet opp litt.

Husker med skrekk og gru fra da jeg gjorde det med 6'ern.

Tok ca 2 min å løsne brikkene ( måtte helt inn i coren) , mens jeg brukte omtrent en hel arbeidsdag å sette de på plass igjen.

 

 

Jeg trives forresten best på 7'ern av de store kubene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...