Gå til innhold

Teslas nye ladekabel blir en automatisk «metall-slange»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk begynner virkelig å bli late hvis dette er et behov..

Mange er allerede så late at de bruker "orket" med å koble til laderen som argument mot elbiler. Dette rydder bare bort ennå et av argumentene mot elbiler. Elon Musk plukker fra hverandre elbilmotstandernes argumenter bit for bit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Folk begynner virkelig å bli late hvis dette er et behov..

Mange er allerede så late at de bruker "orket" med å koble til laderen som argument mot elbiler. Dette rydder bare bort ennå et av argumentene mot elbiler. Elon Musk plukker fra hverandre elbilmotstandernes argumenter bit for bit.

 

Foretrekker heller å fylle tanken 6 ganger i året enn å sette i en jævla kabel for hver gang jeg kjører.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Folk begynner virkelig å bli late hvis dette er et behov..

Mange er allerede så late at de bruker "orket" med å koble til laderen som argument mot elbiler. Dette rydder bare bort ennå et av argumentene mot elbiler. Elon Musk plukker fra hverandre elbilmotstandernes argumenter bit for bit.

Foretrekker heller å fylle tanken 6 ganger i året enn å sette i en jævla kabel for hver gang jeg kjører.

Du understreket poenget til Simen1 ganske bra. Heldigvis så setter den jævla kabelen snart inn seg selv. Da blir det mer ork med bensinbilen hvor du må stå ute i kulda i flere minutter og puste inn kreftdamp 6 ganger i året.

Lenke til kommentar

 

 

Folk begynner virkelig å bli late hvis dette er et behov..

Mange er allerede så late at de bruker "orket" med å koble til laderen som argument mot elbiler. Dette rydder bare bort ennå et av argumentene mot elbiler. Elon Musk plukker fra hverandre elbilmotstandernes argumenter bit for bit.

 

Foretrekker heller å fylle tanken 6 ganger i året enn å sette i en jævla kabel for hver gang jeg kjører.

 

Merkelig regning :hmm:

 

Jeg har en dieselbil som er billig i drift (ca. 0.48) og en elbil (Leaf). Om jeg bruker disse hver for seg til å kjøre til/fra jobb 5 dager i uken så er resultatet slik:

- dieselbilen fylles 1 gang i uken

- elbilen kobles til 2 ganger i uken (nattlading)

(sommer)

 

Om vinteren lader jeg elbilen hver natt slik at den er ferdig oppvarmet om morningen fra strømnettet.

 

Så det blir 1 gang i uken for gjerrig diesel vs. 2-5 ganger i uken for elbil og det å koble den til lading i garasjen tar nøyaktig 20 sekunder fra jeg åpner bildøren. Jeg bruker en brøkdel på drivstoff ift. diesel og bensin og bilen styres via app på telefonen slik at den alltid er god og varm når jeg kommer ut i garasjen om vinteren. (samt en haug andre økonomiske fordeler).

 

De fleste som argumenterer mot elbiler kan lite eller ingenting om dem og de sitter ofte med gamle myter som argumenter mot elbil.

 

EDIT:

Og en Leaf har altså godt under halve rekkevidden til en Tesla Model S (for begge opsjonene).

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...