Gå til innhold

Slik gikk årets mobile spådommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja.

 

Dette underbygger mitt ståsted om at folk alltid forventer raskere framskritt enn de får på evolusjonære ting de kan forutse. Det er primært på revolusjonerende ting man ikke forutser at det faktisk skjer raske opplevde hopp i teknologien.

 

Dette har nok vel så mye med økonomi enn med teknologi å gjøre. Etablerte bilprodusenter, PC-produsenter, TV-produsenter ønsker ikke å "disrupte" seg selv.

Lenke til kommentar

Tja.

 

Dette underbygger mitt ståsted om at folk alltid forventer raskere framskritt enn de får på evolusjonære ting de kan forutse. Det er primært på revolusjonerende ting man ikke forutser at det faktisk skjer raske opplevde hopp i teknologien.

 

Dette har nok vel så mye med økonomi enn med teknologi å gjøre. Etablerte bilprodusenter, PC-produsenter, TV-produsenter ønsker ikke å "disrupte" seg selv.

 

Ja, på et vis, ting pleier å skje mye tregere enn folk tror, men akkurat i transisjonen, når noe faller uta v popularitet, selv om det er evolusjonært begrunnet, så går det fortere enn folk tror. Istedet for en jevnt fallene kruve får man en som veldig svakt synker lenge, før den plutselig blir veldig bratt.

 

(synes jeg det virker som ihvertfall)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...