Gå til innhold

Metallrush fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker ihvertfall at baksiden er laget i plastikk. Solide greier..

 

Mønsteret på den nye lavbudsjettelefonen fra LG tiltaler meg. LG-D320 heter den, og jeg har det mørke fargevalget "svart".

 

Mønsteret gjør at telefonen både blir glattere, og mindre glattere. Fordi med fingrene så ser jeg for meg at glattest mulig overflate gir best friksjon, men dårligere friksjon om du sender den av gårde seilende på en bordflate.

 

Om telefonen er våt, så blir den vel glattere å holde i med fingrene?

 

Metall er kaldt, lar seg lett deformere, skrape opp. Rett og slett bare for utseendets skyld, og eksklusivitetsfeilstempling? Men metall er sterkt, for all del. Men, det blir feil materialvalg på noe annet enn kanskje framsiden her og der?

 

Siden det er naturlig at glasset tar opp så mye plass, så kanskje en millimeter eller mindre ramme på fronten, og kanskje der glasset ellers ikke dekker, da med metall?

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg liker ihvertfall at baksiden er laget i plastikk. Solide greier..

 

Mønsteret på den nye lavbudsjettelefonen fra LG tiltaler meg. LG-D320 heter den, og jeg har det mørke fargevalget "svart".

 

Mønsteret gjør at telefonen både blir glattere, og mindre glattere. Fordi med fingrene så ser jeg for meg at glattest mulig overflate gir best friksjon, men dårligere friksjon om du sender den av gårde seilende på en bordflate.

 

Om telefonen er våt, så blir den vel glattere å holde i med fingrene?

 

Metall er kaldt, lar seg lett deformere, skrape opp. Rett og slett bare for utseendets skyld, og eksklusivitetsfeilstempling? Men metall er sterkt, for all del. Men, det blir feil materialvalg på noe annet enn kanskje framsiden her og der?

 

Siden det er naturlig at glasset tar opp så mye plass, så kanskje en millimeter eller mindre ramme på fronten, og kanskje der glasset ellers ikke dekker, da med metall?

 

Helt enig, baksider av plast kan være utrolig mye bedre enn aluminium. Du kan lage så mange overflater med plast, og du kan lett lage det mye bedre enn alu. Du kan ha en bakside som er like solid, føles myk, har akkurat som du sier god friksjon men fortsatt glatt. Den føles heller aldri kald som alu. Samsung markedsfører jo disse egentlig som bare design-tlf for å konkurrere mot folk som bare vil ha en kul tlf (iPhone i stor grad). Håper det holder seg slik, og at de fortsetter å lage de andre telefonene med gode materialer istedenfor aluminium.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Endelig begynner Samsung å lære, plast er og føles billig.

Med Alpha satt de vel en ny standard håper jeg...

Det er bare å glede seg til note5 kommer til høsten vil jeg tro...

 

syns faktisk plast på min Note3 har vært helt ypperlig jeg. Jeg har faktisk mista telefon fra forskjellige høydermange ganger når jeg har vært og trent, eller bare mista den fra henda mine, eller andre steder. Har aldri blitt noen skader eller skjermskader på min telefon.

 

Dere Iphone brukere syns vel det er greit med metall,siden den tåler jo mindre enn porselen omtrent:p.

Apple lager jo telefonene sine lett knuselig, 200% mer dyrere enn helt low end telefoner med samme specs.

 

Personlig så bør Note5 ha 4gb RAM,3200mah- 350mah,64bit cpu,quad core helst,5.7 tommer,32/64 intern og 128gb mulighet for ekstern sd kort. samt avtagbart batteri.

 

Synes virkelig det er på tide at de øker RAM fra 3gb til 4-5.

Lenke til kommentar

 

Endelig begynner Samsung å lære, plast er og føles billig.

Med Alpha satt de vel en ny standard håper jeg...

Det er bare å glede seg til note5 kommer til høsten vil jeg tro...

 

syns faktisk plast på min Note3 har vært helt ypperlig jeg. Jeg har faktisk mista telefon fra forskjellige høydermange ganger når jeg har vært og trent, eller bare mista den fra henda mine, eller andre steder. Har aldri blitt noen skader eller skjermskader på min telefon.

 

Dere Iphone brukere syns vel det er greit med metall,siden den tåler jo mindre enn porselen omtrent:p.

Apple lager jo telefonene sine lett knuselig, 200% mer dyrere enn helt low end telefoner med samme specs.

 

Personlig så bør Note5 ha 4gb RAM,3200mah- 350mah,64bit cpu,quad core helst,5.7 tommer,32/64 intern og 128gb mulighet for ekstern sd kort. samt avtagbart batteri.

 

Synes virkelig det er på tide at de øker RAM fra 3gb til 4-5.

Min note3 ser aldeles for jævlig ut, skulle tro den har overlevd 2-3 verdenskriger...

Det som begynner å bli imponerende er at den fortsatt virker like bra...

Min gamle HTC hd2 [metall] ser ut som rene glansbilde i forhold, så jeg ønsker en bedre kvalitet hjertelig velkommen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...