Gå til innhold

Derfor angrep hackere PlayStation Network og Xbox Live i julen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Parents, that's why you should beat your kids..

 

Med et spett! Fatter virkelig ikke hva som er så morro med å sette ut servere med et DDoS angrep.

Så lenge media omtaler de som hackere får de cred i visse miljøer. Underlig at DoS fortsatt har rykte på seg å være relatert til sikkerhet og hackere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker vi lar det bli stående med "for moro skyld" aka vandaler.

Det er lett å ødelegge andres verk og påpeke feil og mangler i andres arbeid, ikke så enkelt å skape noe eget.

 

 

"Vi ønsket å skape oppmerksomhet rundt manglende brannsikring i barneskoler så vi brant ned noen utvalgte skoler 1 uke før skolestart da vi regnet med at det ville skape mest oppmerksomhet."

Endret av Theo343
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Men det er da JÆVLIG amatørmessig av Sony og Microsoft at dette klarer å ta serverne i kne????

 

Når de blir utsatt for et angrep som er tre ganger større enn noe annet DDoS-angrep hittil, og er på over 1 terabit/sekund med data, er det ikke rart at MS og Sony sliter. Det finnes ting man kan gjøre for å kunne avhjelpe DDoS-angrep, men jeg tviler på at det er mange tjenester i dag som ville kunne takle et slikt angrep.

 

Nå er jeg absolutt motstander av bruk av DDoS, uansett grunn og hvem som utfører det (f.eks. til krigføring/bekjempelse av "terror"), men jeg synes vi bør ta lærdom av dette i og med at det viser at et angrep av slik skala er mulig. Det er derfor viktig å sikre kritisk infrastruktur og tjenester i mye større grad enn de er i dag. I tillegg viser det at det er et større behov for teknologier som klarer å oppdage DDoS-angrep og stoppe dem lenger oppstrøms før de kommer frem til målet sitt.

Lenke til kommentar

Tåpelig. Og disse gjøkene skal hvertfall ikke bli definert som "hackere". Jeg ville heller sagt at de er script.kiddies / crackere med 'erfaring innen kjøp av DDoS servere'.

 

Liker fortsatt hvordan FS klarte å stoppe LS sitt angrep ved hjelp av tidligere anledninger hvor Lizard angrep Finest squad sine sider ved hjelp av xmlrpc, hvor de bare tok ip'en(e) som angrepene ble sendt fra og sendte en rekke med jule 'pakker' tilbake ;)

 

Source: FinestSquad m.m.

Lenke til kommentar

Tåpelig. Og disse gjøkene skal hvertfall ikke bli definert som "hackere". Jeg ville heller sagt at de er script.kiddies / crackere med 'erfaring innen kjøp av DDoS servere'.

 

Liker fortsatt hvordan FS klarte å stoppe LS sitt angrep ved hjelp av tidligere anledninger hvor Lizard angrep Finest squad sine sider ved hjelp av xmlrpc, hvor de bare tok ip'en(e) som angrepene ble sendt fra og sendte en rekke med jule 'pakker' tilbake ;)

 

Source: FinestSquad m.m.

 

Så lenge man er i en offentlig diskusjon uten teknisk dybde vil en allment kjent samlebegrep som hacker være dekkende nok. Det er ikke noe stort poeng å diskutere definisjonen av hacker, cracker og script kiddies opp og ned i mente hver gang ordet hacker benyttes i en artikkel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

De hacker for å sette fokus på sikkerheten, men glemmer at uten hackere som dem, ville ikke dette vært nødvendig.

De hacker ikke og de tester ikke sikkerheten. Alt de gjør er å overbelaste serverne.
Lenke til kommentar

 

Men det er da JÆVLIG amatørmessig av Sony og Microsoft at dette klarer å ta serverne i kne????

Når de blir utsatt for et angrep som er tre ganger større enn noe annet DDoS-angrep hittil, og er på over 1 terabit/sekund med data, er det ikke rart at MS og Sony sliter. Det finnes ting man kan gjøre for å kunne avhjelpe DDoS-angrep, men jeg tviler på at det er mange tjenester i dag som ville kunne takle et slikt angrep.

 

Nå er jeg absolutt motstander av bruk av DDoS, uansett grunn og hvem som utfører det (f.eks. til krigføring/bekjempelse av "terror"), men jeg synes vi bør ta lærdom av dette i og med at det viser at et angrep av slik skala er mulig. Det er derfor viktig å sikre kritisk infrastruktur og tjenester i mye større grad enn de er i dag. I tillegg viser det at det er et større behov for teknologier som klarer å oppdage DDoS-angrep og stoppe dem lenger oppstrøms før de kommer frem til målet sitt.

 

 

 

Men, da er vi straks innom tema som berører nettnøytralitet, sensurering av trafikk og slikt. Det er alltids flere sider av en sak. Man må også spørre seg om man vil endre på den anarkistiske internettmodellen som har levert og levert i mange tiår?

Lenke til kommentar

 

Tåpelig. Og disse gjøkene skal hvertfall ikke bli definert som "hackere". Jeg ville heller sagt at de er script.kiddies / crackere med 'erfaring innen kjøp av DDoS servere'.

 

Liker fortsatt hvordan FS klarte å stoppe LS sitt angrep ved hjelp av tidligere anledninger hvor Lizard angrep Finest squad sine sider ved hjelp av xmlrpc, hvor de bare tok ip'en(e) som angrepene ble sendt fra og sendte en rekke med jule 'pakker' tilbake ;)

 

Source: FinestSquad m.m.

Så lenge man er i en offentlig diskusjon uten teknisk dybde vil en allment kjent samlebegrep som hacker være dekkende nok. Det er ikke noe stort poeng å diskutere definisjonen av hacker, cracker og script kiddies opp og ned i mente hver gang ordet hacker benyttes i en artikkel.

la ola nordman kalle ein bil for ein bil, men forvente litt at man vet forsjell på ein volvo og mercedes på ein side som skriver om biler om dei vil bli sett som profesjonelle ;)

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...