Gå til innhold

– Spillerne bestemmer om Heroes of the Storm blir en e-sport eller ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har mine tvil...

dette ser for meg ut som SMITE meets Heroes of Newearth.

Eneste jeg ser som virkelig kan være det store salgspunktet for dette spillet er at det er laget av Blizzard og vil derfor automatisk trekke folk.

Navnet selger seg selv.

 

pluss, hvis noen skjifter sjanger mellom FPS, RPG og MOBA, er ofte Blizzard spill en automatisk Go-To for en del mennesker som skal prøve seg i ny sjanger.

Lenke til kommentar

Nei, blir ikke det.

Blizzard kommer nok til å pushe det på Blizz con, men forgjeves, et spill som baserer seg på restriktert innhold som man må kjøpe med penger eller tid er ikke balansert og derfor blir det ikke en eSport, med mindre de gjør som feks WoW hvor de spilte på tournament servers hvor alle hadde alt.

Det er derimot den shady måten å gjøre det på da bare et fåtall av spillerne får spilt et balansert konkurranse-innstilt spill...

Lenke til kommentar

Det handler om å gi spillerne våre evnen til å spille spillet slik de ønsker, avslutter Gonzales.

 

Artig å tenke på når jeg vet at Starcraft-spillere ikke en gang kan skifte region de vil spille på uten å betale og diverse andre tullete ting som de burde ha gjort om de står for det han Gonzales sier.:D

Lenke til kommentar

Nei, blir ikke det.

Blizzard kommer nok til å pushe det på Blizz con, men forgjeves, et spill som baserer seg på restriktert innhold som man må kjøpe med penger eller tid er ikke balansert og derfor blir det ikke en eSport, med mindre de gjør som feks WoW hvor de spilte på tournament servers hvor alle hadde alt.

Det er derimot den shady måten å gjøre det på da bare et fåtall av spillerne får spilt et balansert konkurranse-innstilt spill...

 

Tja, den største e-sporten av dem alle, League of Legends, har jo masse slikt "restriktert" innhold.

Endret av ShampooMacTavish
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Tja, den største e-sporten av dem alle, League of Legends, har jo masse slikt "restriktert" innhold.

 

 

 

det stemmer i svært liten grad, og burde vært forlengst vært en avkreftet myte.

 

ja du, du kan kjøpe noen ting for å spare litt tid. men om man ikke spiller nok for å tjene det på den ekte måten, vil man aldri bli like god som de som spilte seg til det.

 

litt som om du booster en class på wow som du aldri har lest, spilt eller lekt med tanken om å spille og så blir du hevet til ulvene på 1800+ rating. tror du at man vinner da? nei.

 

det er ikke pay to win, det er pay for kidz som tror man blir bedre av å kjøpe seg noen små tidsbesparende fordeler, for det er ikke spillemessige fordeler overhodet.

 

og jeg er drittlei av å høre om det.

Lenke til kommentar

Tja, den største e-sporten av dem alle, League of Legends, har jo masse slikt "restriktert" innhold.

 

 

 

det stemmer i svært liten grad, og burde vært forlengst vært en avkreftet myte.

 

ja du, du kan kjøpe noen ting for å spare litt tid. men om man ikke spiller nok for å tjene det på den ekte måten, vil man aldri bli like god som de som spilte seg til det.

 

litt som om du booster en class på wow som du aldri har lest, spilt eller lekt med tanken om å spille og så blir du hevet til ulvene på 1800+ rating. tror du at man vinner da? nei.

 

det er ikke pay to win, det er pay for kidz som tror man blir bedre av å kjøpe seg noen små tidsbesparende fordeler, for det er ikke spillemessige fordeler overhodet.

 

og jeg er drittlei av å høre om det.

 

Har aldri spilt LoL, men sånn du beskriver det, så er jo det du siterer 100% rett, det er restriktert innhold som gir deg fordeler. kanskje du blir litt mindre drittlei om du tar det innover deg?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, den største e-sporten av dem alle, League of Legends, har jo masse slikt "restriktert" innhold.

 

 

 

det stemmer i svært liten grad, og burde vært forlengst vært en avkreftet myte.

 

ja du, du kan kjøpe noen ting for å spare litt tid. men om man ikke spiller nok for å tjene det på den ekte måten, vil man aldri bli like god som de som spilte seg til det.

 

litt som om du booster en class på wow som du aldri har lest, spilt eller lekt med tanken om å spille og så blir du hevet til ulvene på 1800+ rating. tror du at man vinner da? nei.

 

det er ikke pay to win, det er pay for kidz som tror man blir bedre av å kjøpe seg noen små tidsbesparende fordeler, for det er ikke spillemessige fordeler overhodet.

 

og jeg er drittlei av å høre om det.

 

Som ATWindsor er inne på så tror jeg du misforstår litt her. Det er innhold i LoL som er restriktert, det vil si at du ikke kan bruke dette innholdet med én gang - du må spille ganske mye for å nå level 30, eller for å kjøpe deg alle heltene. Eller så kan du kjøpe XP boosts eller helter direkte, og så låse opp innholdet tidligere.

 

Jeg sier ikke at LoL er pay to win. For at det skulle vært tilfelle måtte det ha vært utstyr eller egenskaper som var gjemt bak en betalingsmur som ga deg fordeler i spillet (eksempel: "Kjøp denne buffen for fem dollar og du vil gjøre 10% mer skade!").

 

Kommentaren min var kun ment som et svar til Puro, som trolig henviser til Dota 2 som utelukkende har kosmetiske ting man må betale for - alle heltene er låst opp fra starten, og man trenger ikke spille masse for å komme opp på et kompetitivt erfaringsnivå. Mitt poeng er imidlertid at det å ha restriktert innhold, slik LoL, Hearthstone og Heroes of the Storm har, ikke trenger å stoppe noe spill fra å bli en stor e-sport, slik de to førstnevnte eksemplene har vist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...