Gå til innhold

NRK har ergret på seg strømmegiganten Netflix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette stinker av god gammeldags sammenblanding av offentlig og privat sektor. Folkets aktør NRK til sengs med den private aktør Rucibon.

 

Skulle likt å få skikkelig innsyn i budsjetter etc. forbundet med Lilyhammer. Hva er Rubicon's rolle? Hva er NRK's rolle? Hvem fikk pengene fra Netflix? Hvorfor var avtalen med Netflix i regi av Rubicon? Har den private aktøren et sugerør ned i folkets lommebok?

 

/rant

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner på en måte at det er ergreglig for Netflix, som har betalt 96 millioner, men samtidig er jo spørsmålet: Hvorfor skal vi strømme det fra netflix, når man kan se det gratis hos NRK?

 

Jeg har for øvrig netflix og hbo nordic, i tilfelle noen tror jeg er negativ til strømmetjenester :-P (har også google play music / google all access og spotify, samt deezer)

Lenke til kommentar

Dette stinker av god gammeldags sammenblanding av offentlig og privat sektor. Folkets aktør NRK til sengs med den private aktør Rucibon.

 

Skulle likt å få skikkelig innsyn i budsjetter etc. forbundet med Lilyhammer. Hva er Rubicon's rolle? Hva er NRK's rolle? Hvem fikk pengene fra Netflix? Hvorfor var avtalen med Netflix i regi av Rubicon? Har den private aktøren et sugerør ned i folkets lommebok?

 

/rant

Hva prater du om? Private og offentlige aktører samarbeider hele tiden, hvis ikke hadde det ikke blitt gjort noe. Hvordan skulle man da skaffet skolebøker? Eller medisiner? Alt dette er fra private aktører. Har du ikke innsett dette enda har du litt å lære deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

NRK har ikke noe forretningsmessig forhold til Netflix så dette er firma NRK bare trenger å forholde seg som konkurent. NRK har lagt ut tidligere sesonger av Lillyhammer på nett TV, det eneste nye er at de la ut alle episodene på en gang. Sesong 3 kommer til å være tilgjengelig på NRK i 4 uker til. Tidligere sesonger av Lillyhammer har ikke vært tilgjengelig på Norsk Netflix før i september året etter at det gikk på NRK så ikke vet jeg hva slags storm i et vannglass DN prøver å skape. Er det noen som har grunn til å være forbannet er det norske Netflix kunder som ikke får Lillyhammer før nesten et år etter resten av verden.

Lenke til kommentar

 

Hva faen er dette for slags journalistikk?

 

Hva faen er dette for slags kommentar?

Artikkelen er grei den. Kommentaren din er derimot uhøflig og idiotisk og tilfører ingenting til diskusjonen.

Artikkelen i sin helhet inkluderer overskriften. Har du lest artikkelen i sin helhet vil du fort se at den ikke er grei. Nå synes jeg du beskytter artikkelforfatter litt vel mye. Er det ikke verre å villede folk med en løgnaktig overskrift enn en liten ussel kommentar som inkluderer et ord som ikke passer seg inn i en kirke?

Lenke til kommentar

Bare jeg som reagerer på budsjettet? 120 millioner kr. for 8 episoder. Til sammenligning hadde Max Manus et budsjett på 55 millioner.

Sannsynligvis ja. MM varte litt under 2 timer. Hver lilyhammer episode er ca. 45 minutter, dvs en sesong varer cirka 6 timer, eller 3 ganger så lenge som MM. Så må man også huske at lilyhammer har en del internasjonale stjerner som sikkert tar sitt også. Så nei, jeg reagerer ikke på budsjettet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette stinker av god gammeldags sammenblanding av offentlig og privat sektor. Folkets aktør NRK til sengs med den private aktør Rucibon.

 

Skulle likt å få skikkelig innsyn i budsjetter etc. forbundet med Lilyhammer. Hva er Rubicon's rolle? Hva er NRK's rolle? Hvem fikk pengene fra Netflix? Hvorfor var avtalen med Netflix i regi av Rubicon? Har den private aktøren et sugerør ned i folkets lommebok?

 

/rant

Hva prater du om? Private og offentlige aktører samarbeider hele tiden, hvis ikke hadde det ikke blitt gjort noe. Hvordan skulle man da skaffet skolebøker? Eller medisiner? Alt dette er fra private aktører. Har du ikke innsett dette enda har du litt å lære deg.

 

 

Jeg har ingenting imot private aktører, det er heller den offentlige delen jeg er skeptisk til. Problemet er når offentlig og privat blandes sammen på uheldig vis, slik at det offentlige lar seg utnytte av en privat aktør. Det er ekvivalent med korrupsjon. Hvis du ikke har hørt om det, tror jeg du har litt å lære. Jeg tror vi fint hadde fått masse TV selv om private og offentlige aktører hadde unngått å blandes.

 

At du tar opp skolebøker som eksempel er jo bare ekstra festlig, ettersom det er et godt eksempel på fenomenet jeg er kritisk til. Store private forlag som skor seg på å lure skolesystemet, f.eks ved å gi ut bøker som inneholder akkurat det samme som en 5 år gammel utgave, bare med litt omrokkerte kapitler, slik at elever lures til å kjøpe den nye utgaven.

 

TL;DR: Problemet er når private gis særfordeler i kontakt med det offentlige. F.eks private konsulentbyråer som lurer byråkratene trill rundt, for mange 100 millioner kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...