Gå til innhold

TEST: Sennheiser Urbanite XL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du verkeleg har lyst på hodetelefonar som er latterlig gode for prisen sin, og som er ein av dei beste hodetelefonane som er ute på markedet(utkonkurrerar Beats, som har dårleg lydkvalitet, dei lever berre på design og namn), så bør du vurdere Audio Technica M50x. Under 1500kr, og leverar veldig klar lyd, veldig bra bass, leker ikkje noko lyd, og du kan ha dei på deg i fleire timar i strekk. Skikkelig komfortable hodetelefonar. Beste kjøpet eg har gjort i mitt liv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Audio Technica M50x er ikke feilfri, den går for å være en øregnager med litt spiss diskant (og til tider laudness bass)

Rett ut av boksen kan de presse litt på øret. Dette er derimot veldig enkelt å fikse, bare putt en remse med skumgummi på innsiden av hver klokke under putene.

 

Selv kan jeg sitte med ath m50 på i 12 timer uten å plages, hverken når det gjelder komfort eller lydbildet.

 

Audio Technica M50x

 

EDIT: Er det virkelig verdt å gå for m50x istedenfor vanlige m50? Sjekket prisen nå;

1400 kr for m50x

850 kr for m50

 

Hvis eneste forskjellen er at m50x har avtagbar kabel (og at det følger med 3 forskjellige i esken) så vil jeg si at det er definitivt ikke verdt å gå for m50x istedenfor m50 (straight/coiled cable).

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Er det ikke litt missvisende å putte "Beats" sammen med "god lyd" og "prisbevist" i tittelen?

Beats Studio v2 leverer god lyd, selv om de er litt dyrere enn de hadde trengt å være. Så "Beats" og "god lyd" kan gjerne være i samme setning, avhengig av hvilken modell det er snakk om. Var selv nylig å testet rundt 20 ulike headset i prisklassen 1500-4000, og for meg var Beats Studio v2 Wireless overlegent alle andre headset (PS: Jeg testet først og fremst trådløse). Har venner med ulike AKG/Sennheiser/Bose-headset som de er knallfornøyde med, men som for meg blir halvveis ubrukelige. Lyd er og blir subjektivt. Litt oppbrukt å klage på Beats sin lyd bare man hører navnet.

Endret av 2bb1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beats Studio v2 leverer god lyd, selv om de selvsagt er litt dyrere enn de hadde trengt å være. Så "Beats" og "god lyd" kan gjerne være i samme setning, avhengig av hvilken modell det er snakk om. Var selv nylig å testet rundt 20 ulike headset i prisklassen 1500-4000, og for meg var Beats Studio v2 Wireless overlegent alle andre headset (PS: Jeg testet først og fremst trådløse). Har venner med ulike AKG/Sennheiser/Bose-headset som de er knallfornøyde med, men som for meg blir halvveis ubrukelige. Lyd er og blir subjektivt. Litt oppbrukt å klage på Beats sin lyd bare man hører navnet.

 

Nei, nei og atter nei. Når du får hodetelefonar til halv pris av Beats som har betre lyd, då er det noko som ikkje samsvarar med pris og kvalitet som Beats ikkje har forstått. Det med Beats er at folk blir blinde av design, merkenamn og ein altfor bassheavy lyd, etter mi meining. Difor setter du deg "lågare nivå" med tanke på lyd, for du har på forhånd tenkt at dette headsettet allereie er bra. Det er psykologi, noko som Beats er gode på. Om du hadde tatt ein "blindtest" av ulike headset, inkludert Beats sjølvsagt, då kan eg garantere at Beats ikkje vinner fram så ofte som mange skal ha det til(for dei er jo så gode........). Er du ein gjennomsnittsbrukar og ikkje er så opptatt av lydkvalitet, men heller meir opptatt av "status" og design, kjøp Beats. Er du opptatt av lydkvalitet og komfort, då er det langt betre alternativ på markedet.

 

Og ein annan grunn til at Beats er så dyre er på grunn av markedsføring. Dei bruker enorme summar på det, noko du nesten aldri ser av konkurrentane. Ergo, meir kostnadar for dei, ergo enno dyrare for oss forbrukarar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jo, jo og atter jo. Beats Studio v2 ligger til rett under 2000 kr og Audio Technica M50x rundt 1500 kr, kaller du det halv pris? Mulig du refererte til et annet headset, isåfall er det fint om du kunne nevnt hvilket.

 

Akkurat det du nevner med merkenavn og bassheavy lyd (i tillegg til at jeg synes første versjon av Beats Studio var småfæl lyd i), var grunner til at jeg egentlig hadde tenkt å holde meg langt unna Beats. Jeg ble derimot positivt overrasket når jeg fikk testet v2, da det minnet litt om lyden i Beyerdynamic DT770 Pro som jeg også har, men dette blir litt stort å drasse med seg ute synes jeg, i tillegg til lang kabel. Dette er også for enkelte et "bassheavy" headset, men for meg er det det eneste som fungerer.

 

Så å trekke inn psykologi i mitt tilfelle blir helt feil, men du visste naturligvis ikke mitt utgangspunkt. Poenget er at det du kaller "lågare nivå" med tanke på lyd, er ikke nødvendigvis et lavere nivå for andre.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Lyttet både på disse og på andre i samme prisklasse. Hadde sett for meg Urbanite XL, men etter jeg hadde hørt forskjellen på disse og Urbanite (on ear) til 400kr rimeligere, må jeg si at jeg ble overasket. Urbanite (on ear) låt i mine ører en god del bedre enn XL. For min del mangler XL mye lower og mid treble. Dette kom spesielt i uttrykk da jeg hørte på Muse (gammel Muse med fete gitarlyder!), som hørtes råfett ut i mine urbanites. Det er bra med bass, men den er presis og ikke for "boomy". Passer bra til ALL musikk. Nå er jeg fornøyd eier av Sennheiser Urbanite (android), som fungerer ypperlig med min LG telefon.. Valgte disse fremfor momentum/momentum on ear. Skulle jeg gått for støydemping ville jeg nok gått for Bose QC25 (men disse er jo en god del dyrere, og lydmessig blir disse danket ut av B&W P7, som jeg heller ville valgt om det var den gode LYDEN man var ute etter... Hvis man vil bruke litt mer penger vel og merke)..

Lenke til kommentar

Om du verkeleg har lyst på hodetelefonar som er latterlig gode for prisen sin, og som er ein av dei beste hodetelefonane som er ute på markedet(utkonkurrerar Beats, som har dårleg lydkvalitet, dei lever berre på design og namn), så bør du vurdere Audio Technica M50x. Under 1500kr, og leverar veldig klar lyd, veldig bra bass, leker ikkje noko lyd, og du kan ha dei på deg i fleire timar i strekk. Skikkelig komfortable hodetelefonar. Beste kjøpet eg har gjort i mitt liv.

 

Enig med deg, får ikke bedre headsett i prisklassen m50x ligger i :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...