Gå til innhold

UNBOXING: Bli med når vi pakker opp Galaxy Note Edge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så jævlig pris

 

Skjermen er jo spesiell, og sikkert mye vanskeligere å lage. Det er mulig de kunne produsert mange av den på dette tidspunktet, men det ville nok vært dyrere. Det ville og vært veldig risikabelt å satse så tungt på dette, spesielt siden de også nettopp lanserte note 4.

 

Mange selskaper ville ikke lansert i det hele tatt, men Samsung pleier å være ganske greie. De selger veldig ofte ny teknologi på det vanlige markedet for folk som vil. Det kommer da selvfølgelig til veldig høye priser. Det kan du og se på smartklokker. I funksjonalitet osv så slår Samsung helt klart alle andre, og de slå de andre like mye på pris osgå....

 

Nå er jo smartklokker noe som er i utviklingsfasen. I stedet for å gi oss litt kjedelige modeller, som ikke har alt inni som de kan, fordi teknologienfortsatt er i utvikling kommer Samsung inn. De stapper alt de kan inn i klokkene (3G, BT, IR, kamera....). Da få vi en smakebit på hvordan det faktisk kommer til å være.

 

Så er prisen egentlig forferdelig? Jeg ville ikke sagt det. Tror ikke akkurat at denne telefonen er i nærheten av å dekke utviklingskostnadene, og når de har begrenset opplag så har det ikke noe å si for solgte enheter om prisen er høy heller. De vil nok få solgt alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha brukt denne mobilen i et par dager nå, kan jeg fortelle at edge'en er mer praktisk enn jeg først hadde trodd. Man blir enormt fort vant til den og begynner å bruke den aktivt. Mobilen generelt er helt fantastisk, men det er vel ingen overraskelse. Om den er verdt prisen derimot... det får være opp til hver og en av dere. Personlig tenker jeg at om du har 8k å bruke på en mobil, så finnes det ingenting som kan måle seg med denne.

Lenke til kommentar

Hvor praktisk er egentlig den ekstraskjermen? Ser mer for meg at det er noe man kommer borti "hele" tiden uten å mene det, med menyer og funksjoner som spretter fram som troll i eske. Også den prisen, da. Jeg hadde heller gått for "vanlig" Note hvis jeg først skulle ha noe så digert.

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

 

Så jævlig pris

 

Skjermen er jo spesiell, og sikkert mye vanskeligere å lage. Det er mulig de kunne produsert mange av den på dette tidspunktet, men det ville nok vært dyrere. Det ville og vært veldig risikabelt å satse så tungt på dette, spesielt siden de også nettopp lanserte note 4.

 

Mange selskaper ville ikke lansert i det hele tatt, men Samsung pleier å være ganske greie. De selger veldig ofte ny teknologi på det vanlige markedet for folk som vil. Det kommer da selvfølgelig til veldig høye priser. Det kan du og se på smartklokker. I funksjonalitet osv så slår Samsung helt klart alle andre, og de slå de andre like mye på pris osgå....

 

Nå er jo smartklokker noe som er i utviklingsfasen. I stedet for å gi oss litt kjedelige modeller, som ikke har alt inni som de kan, fordi teknologienfortsatt er i utvikling kommer Samsung inn. De stapper alt de kan inn i klokkene (3G, BT, IR, kamera....). Da få vi en smakebit på hvordan det faktisk kommer til å være.

 

Så er prisen egentlig forferdelig? Jeg ville ikke sagt det. Tror ikke akkurat at denne telefonen er i nærheten av å dekke utviklingskostnadene, og når de har begrenset opplag så har det ikke noe å si for solgte enheter om prisen er høy heller. De vil nok få solgt alle.

Tror de selger dem før de lager dem. Er vel ingen i Norge som har kjøpt samsung mobil fra samsung.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er litt sær og trangsynt, meg jeg ser ingen umiddelbar nytteverdi her. Oser veldig "we do because we can, not be because we should". Fremstår veldig som en "tech demo" og et slags konsept enn noe annet. Kult nok i seg selv det, men foreløpig så ser det ut som nytteverdien er temmelig minimal.

 

Det at telefonen selges i et såpass begrenset opplag gjør vel også at nytteverdien vil forbli temmelig nisje og minimal så fremt man ikke er utvikler selv og har tenkt til å eksperimentere med denne "kanten".

 

Kanten fremstår for slak til at du faktisk kan se så alt for mye informasjon fra siden, er du helt sikker på at du ved å ha på flipp-cover faktisk vil kunne lese så fryktelig mye fra kanten med frontcover over telefonen? Buen virker såpass slak og veldig mye av teksten og informasjonen som vises på kantskjermen virker å trekke seg mer inn mot hovedskjerm enn ut mot kanten så er ikke helt overbevist om at du får sett så fryktelig mye på denne kantskjermen med flipp-cover lukket?

 

 

Virket også som at når du begynte å gjøre ting på hovedskjermen så ble kantskjermen automatisk minimert? Hadde jo vært kjekt å vite litt mer rundt dette og hvorvidt dette er normal praksis, for det reduserer jo igjen den mulige nytteverdien til kantskjermen noe voldsomt om den mer eller mindre forsvinner hver gang du starter å gjøre ting på hovedskjermen. Virker også som om kantskjermen går litt inn over hovedskjermen? Akkurat som om den spiser opp en millimeter eller to av det som er den flate skjermen.

 

 

Kommer jo heller ikke bort ifra det faktum at telefonen virker veldig merkelig når den blir såpass asymmetrisk, tror nesten det å ha en "kantskjerm" på begge sider må bli veien å gå om dette skal bli noen ny standard i markedet. Ingenting av det du viste i videoen virker spesielt nyttig, eneste kantskjermen fremsto som er en slags ny måte å fremvise notifikasjoner på og det at teksten blir vertikal kontra horisontal (av logiske grunner) virker jo også litt snodig.

 

 

Utifra spesifikasjonene så oppgis det som en 16:10 2560x1600 skjerm, betyr det at "kantskjermen" kun er kontrollert av programvare?

Lenke til kommentar

Personlig så er ikke den akkurat det man kan kalle fin ut. Syntes heller de burde fokusere på å strekke skjermen ut til kanten av telefonen uten å gjøre den større, og gjemme høyttaler/evt. sensorer under skjermen om mulig.

 

Noe annet må da være prisen til denne dingsen. Den er horribel.

Lenke til kommentar

 

 

Så jævlig pris

Skjermen er jo spesiell, og sikkert mye vanskeligere å lage. Det er mulig de kunne produsert mange av den på dette tidspunktet, men det ville nok vært dyrere. Det ville og vært veldig risikabelt å satse så tungt på dette, spesielt siden de også nettopp lanserte note 4.

 

Mange selskaper ville ikke lansert i det hele tatt, men Samsung pleier å være ganske greie. De selger veldig ofte ny teknologi på det vanlige markedet for folk som vil. Det kommer da selvfølgelig til veldig høye priser. Det kan du og se på smartklokker. I funksjonalitet osv så slår Samsung helt klart alle andre, og de slå de andre like mye på pris osgå....

 

Nå er jo smartklokker noe som er i utviklingsfasen. I stedet for å gi oss litt kjedelige modeller, som ikke har alt inni som de kan, fordi teknologienfortsatt er i utvikling kommer Samsung inn. De stapper alt de kan inn i klokkene (3G, BT, IR, kamera....). Da få vi en smakebit på hvordan det faktisk kommer til å være.

 

Så er prisen egentlig forferdelig? Jeg ville ikke sagt det. Tror ikke akkurat at denne telefonen er i nærheten av å dekke utviklingskostnadene, og når de har begrenset opplag så har det ikke noe å si for solgte enheter om prisen er høy heller. De vil nok få solgt alle.

Tror de selger dem før de lager dem. Er vel ingen i Norge som har kjøpt samsung mobil fra samsung.

 

Ja, du har nok rett i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...