Gå til innhold

Her er Intels neste mini-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis den kommer med hdmi 2.0 så skaffer jeg meg en.

 

Hvis ikke så... nei..

 

Min siste Nuc i haswell serien hadde displayport utgang, så 4K er muligt der, om det var ett ankepunkt? Har en Nuc i Sandy Bridge serien, litt mindre fornøgd nå som nyere videoformat krever mer av cpu og den vil hakke bildet når det blir for varmt og merkbar støy. Fekk nokre trøstesmå kjølepads for minne og msata i reklamasjon. Ellers elsker dei som media PC, grunnet WAF faktor som gjer slik eg får beholde dei på plass.

Lenke til kommentar

Usikker på latency, men kanskje en USB 3 til ethernet hadde funket?

 

For vanlig bruk så hadde nok det vært mulig, men om man skal ha den på 24t som router/firewall evnt en IDS tror jeg USB er litt for ustabilt. Sist jeg prøvde iallefall.

 

Mulig USB3 er bedre? Har du noen erfaring med det?

Lenke til kommentar

 

Usikker på latency, men kanskje en USB 3 til ethernet hadde funket?

 

For vanlig bruk så hadde nok det vært mulig, men om man skal ha den på 24t som router/firewall evnt en IDS tror jeg USB er litt for ustabilt. Sist jeg prøvde iallefall.

 

Mulig USB3 er bedre? Har du noen erfaring med det?

Nei, jeg har ingen erfaringer med USB3 nic i forbindelse med firewall. Bruker selv et Intel dual nic i min pfsense box.
Lenke til kommentar

 

Nei, jeg har ingen erfaringer med USB3 nic i forbindelse med firewall. Bruker selv et Intel dual nic i min pfsense box.

 

Hva slags hardware bruker du ellers for pfsense?

 

ASUS H81I-PLUS

Intel Core i3-4360

4 GB RAM

Samsung 840 EVO 120GB

 

Er nok litt overkill for mitt bruk for øyeblikket, men liker å ha litt å gå på hvis jeg får lyst til å installere litt mer ressurskrevende pakker :)

Lenke til kommentar

ASUS H81I-PLUS

Intel Core i3-4360

4 GB RAM

Samsung 840 EVO 120GB

 

Er nok litt overkill for mitt bruk for øyeblikket, men liker å ha litt å gå på hvis jeg får lyst til å installere litt mer ressurskrevende pakker :)

 

Det er en smule overkill ja ;) men snort og lignende tar jo fort litt resurser om man setter i gang det.

 

Også spørs det jo seff på linjekapasitet ut.

Lenke til kommentar

Jeg ser at artikkelen peker på at støy er problem med NUC. Kan ikke akkurat si det for min egen brukeropplevelse av NUC..
Mange som er er enig med artikkel?

 

Siden jeg ikke opplever støy som et problem tror jeg ikke at det er utfordringen på salgsiden, men heller at prisen er i overkant høy for produktet.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

 

ASUS H81I-PLUS

Intel Core i3-4360

4 GB RAM

Samsung 840 EVO 120GB

 

Er nok litt overkill for mitt bruk for øyeblikket, men liker å ha litt å gå på hvis jeg får lyst til å installere litt mer ressurskrevende pakker :)

 

Det er en smule overkill ja ;) men snort og lignende tar jo fort litt resurser om man setter i gang det.

 

Også spørs det jo seff på linjekapasitet ut.

 

Jeg sitter på en Gigabit linje, så med nevnte hardware så vet jeg ikke hvor mye jeg sitter igjen med hvis jeg tar i bruk snort f.eks. Mulig jeg tester det en dag ;)

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en Gigabit linje, så med nevnte hardware så vet jeg ikke hvor mye jeg sitter igjen med hvis jeg tar i bruk snort f.eks. Mulig jeg tester det en dag ;)

 

Gjør gjerne det. Jeg bruker et alix board som håndterer 50mbit uten problemer. Lurer på om APU til pcengine ville klart 1 gigabit. Fordelen med disse kortene er at de bruker svært lite strøm. Lite strøm og lite varme. Men de har selvfølgelig ikke på nærheten så mye prosessorkraft eller fleksibilitet angående utvidelser.

Leter etter en ny boks for å kjøre Security Onion på.. mulig jeg må gå helt over på vanlig PC med core I cpu. Har du noen erfaring med det?

Lenke til kommentar

 

Jeg sitter på en Gigabit linje, så med nevnte hardware så vet jeg ikke hvor mye jeg sitter igjen med hvis jeg tar i bruk snort f.eks. Mulig jeg tester det en dag ;)

 

Gjør gjerne det. Jeg bruker et alix board som håndterer 50mbit uten problemer. Lurer på om APU til pcengine ville klart 1 gigabit. Fordelen med disse kortene er at de bruker svært lite strøm. Lite strøm og lite varme. Men de har selvfølgelig ikke på nærheten så mye prosessorkraft eller fleksibilitet angående utvidelser.

Leter etter en ny boks for å kjøre Security Onion på.. mulig jeg må gå helt over på vanlig PC med core I cpu. Har du noen erfaring med det?

 

Security Onion har jeg ingen erfaring med. Men jeg vil tro det er like "straight forward" når det kommer til hardware sammenlignet med pfSense.

Hvis jeg skulle kjøpt en ny pfsense boks i dag, så ville jeg heller ha gått for en Intel Pentium Anniversary Edition G3258, CPU-en jeg har i dag er litt overkill. G3258 gir deg mye "bang for the buck" hvis ikke flertrådsytelse er viktig. Snort er normalt sett single threaded, og vil ikke dra nytte av flere cores. Her vil en G3258 gjøre en god jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...