Gå til innhold

Slår hardt ned på Internett-baserte taxitjenester etter at Uber-sjåfør voldtok kvinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor populært er egentlig dette?

Jeg tar taxi titt og ofte. Men jeg må innrømme at det ikke kunne falle meg inn å bruke denne tjenesten.

Taxisjåfører er ikke i utgangspunktet grovt betalt. Så for at jeg skal spare noe tenker jeg at det enten

A) Er marginalt å spare.

Selskapet skatter ikke til Norge, og har sannsynligvis begrenset kjennskap til norske lover. Jeg har ikke satt meg inn i hvordan de fungerer, så kjenner ikke rettigheter og risiko.

B) Det er en del å spare, men resulterer enten i sosial dumping eller svart omsetning.

 

Lær meg gjerne opp, men hittil opplever jeg dette som en PR hype for å drive opp verdien av selskapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Taxi koster mye, og betaler sjåførene lite fordi sjåførene må bruke 2/3 av tida si på å sitte å vente. Så det er høyt potensial for effektivisering.

 

AtW

 

Effektivisering er bra. Men, det burde være bra rom for effektive taxi-selskaper i stor-byene. Her har vel politikk også gjort sitt inntog hvis jeg skal tro sjåførene. Overkapasitet.

Men 2/3 av tida på venting...Beklager, men det vil jeg gjerne se kilde på.

Før krigen, i min ungdom, kjørte jeg MC-bud. Vi var 20-30 sjåfører og det var ikke mye venting. Taxi selskaper med hundrevis av sjåfører skulle vitterlig kunne drive enda mer effektivt enn vi gjorde.

Ikke var det særlig lønnsomt, og tariffene var sammenlignbare med taxi-næringen.

Lenke til kommentar

 

Taxi koster mye, og betaler sjåførene lite fordi sjåførene må bruke 2/3 av tida si på å sitte å vente. Så det er høyt potensial for effektivisering.

 

AtW

 

Effektivisering er bra. Men, det burde være bra rom for effektive taxi-selskaper i stor-byene. Her har vel politikk også gjort sitt inntog hvis jeg skal tro sjåførene. Overkapasitet.

Men 2/3 av tida på venting...Beklager, men det vil jeg gjerne se kilde på.

Før krigen, i min ungdom, kjørte jeg MC-bud. Vi var 20-30 sjåfører og det var ikke mye venting. Taxi selskaper med hundrevis av sjåfører skulle vitterlig kunne drive enda mer effektivt enn vi gjorde.

Ikke var det særlig lønnsomt, og tariffene var sammenlignbare med taxi-næringen.

Det er da stor forskjell på å kjøre pakker og mennesker.

Lenke til kommentar

Så hvis en dame går å sier hun ble voldtatt i en bank. Stenger de banken da? Tøft.

 

Litt greit med en dom først kanskje?

 

Skal konspirere om hvordan vi skal ta rotta på alle bankene i India samtidig? på samme helg. flere tusen kvinner som melder om at de har blitt voldtatt, på sin egen bank! Da kanskje India kunne fått en gullstandard valuta eller noe bitcoin lignende som valuta. Det hadde vært innovativt det.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...