Gå til innhold

Det kjappeste spilltastaturet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg savner at flere produsenter lager mer stilrene tastaturer, med ordentlig ENTER tast, og hvis det skal være backlitt, så skal det være hvitt lys, USB, og lydinngang er fint, men synes det begynner å bli en del dill dall med diverse gadgets som gjør at tastaturene koster 1500 + . Men for all del. det er tydligvis et marked for det for gamers.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg savner at flere produsenter lager mer stilrene tastaturer, med ordentlig ENTER tast,...

Hva mener du med "ordentlig ENTER tast"? Hvis den avlange, som likner litt på høyre shift-tast, avskrekker deg, så gjelder dette såvidt meg bekjent ikke europeiske tastaturer. Prisguiden har f.eks. bilde av G710+ med denne amerikanske enter-tasten, men det skandinaviske eksemplaret jeg skriver på har den omvendte L-formen på denne. Står litt om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_PC_keyboard

 

Så i de fleste tilfeller kan du velge selv hvilken enter-tast du ønsker - dog sliter du jo litt, hvis du vil ha æ, ø og å sammen med amerikansk enter-tast... ;-)

Endret av Stefski
Lenke til kommentar

Jeg savner at flere produsenter lager mer stilrene tastaturer, med ordentlig ENTER tast, og hvis det skal være backlitt, så skal det være hvitt lys, USB, og lydinngang er fint, men synes det begynner å bli en del dill dall med diverse gadgets som gjør at tastaturene koster 1500 + . Men for all del. det er tydligvis et marked for det for gamers.

 

Er tonnevis av leverandører av "vanlige" mekaniske tastatur med amerikans enter.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tastaturet kommer i standard norsk layout med stor enter tast. Tastene er rett og slett fantastiske! Har selv erfaring fra Cherry taster og kan bare si at Romer G er bedre på alle måter.

 

Docken for mobiler er ganske dårlig gjennomtenkt. Setter jeg mobilen på vertikalt blir vinkelen for bratt og arx control har ikke horisontal view for iphone. Jeg bruker Arx Control appen på min ipad som står ved siden av skjermen istedet og det fungerer utmerket. Det er ingen spill som så langt bruker Arx Control til noe så vidt jeg vet, men den er likevel nyttig når man skal justere på mus/tastatur profiler in-game.

 

RGB funksjonen er jo bare gimmick, men morsomt og gjennomført. Om man er glad i LED sirkus vil man elske det :)

 

Det er kun en eneste relativt smal og myk gummiert kabel ut fra tastaturet! Ikke masse ekstra lyd, strøm og usb ledninger. Ingen USB hub, men det greier jeg meg helt fint uten.

 

G knappene har forbedret plassering i forhold til andre modeller. 5 på venstre siden og 4 på toppen over F tastene. Det fungerer veldig bra!

 

Medietastene er som før. Fungerer som de skal. Volum hjulet er veldig praktisk.

 

Dyrt ja, men det beste tastaturet jeg har eid så langt.

 

Edit: Skrivefeil

Endret av TDZGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg savner at flere produsenter lager mer stilrene tastaturer, med ordentlig ENTER tast, og hvis det skal være backlitt, så skal det være hvitt lys, USB, og lydinngang er fint, men synes det begynner å bli en del dill dall med diverse gadgets som gjør at tastaturene koster 1500 + . Men for all del. det er tydligvis et marked for det for gamers.

 

Du kan tilpasse tastaturet med over 16 millioner farger så hvis du ønsker hvitt lys så er nok ikke det noe problem.

Lenke til kommentar

Norsk tastatur her, og "normal" størrelse på enter-tasten.

 

Hvis du mener det tastaturet som TEK har testet, er det NORDIC layout på det.

 

Jeg er fortsatt veldig glad i mitt FILCO-tastatur, og etter å ha sett videoen til Lunus ble jeg ikke videre imponert. Hvorfor så mye bling? Det selger vel til tenåringene da, kanskje. Foreldre har som regel mer penger enn en average gamer på 20.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*SNIP*

 

 

Har selv prøvd det, og kan ikke si at disse Romer-G bryterne virker verken dårligere eller bedre enn Cherry MX RED som blir det mest nærliggende å sammenlignet med, eventuelt Brown. Det er dog kortere travel før tastene registrerer trykk, noe jeg egentlig syntes er negativt for tastene krever så lite kraft for trykkes ned så de av oss som syntes det kan bli endel feilregistrerte trykk når man hviler fingrene på Cherry MX RED taster kan ta problemstillingen og multiplisere den et par ganger med dette tastaturet når det nå skal enda mindre til for at en tast trykkes. Her burde man rett og slett ikke hvile fingre på taster i det hele og store, noe som er veldig upraktisk.

 

 

For utenom det så er utformingen på tastene temmelig forferdelig, jeg ser tanken bak men det føles bare bisarr i praksis og gjør at tastene ikke føles naturlig i bruk også ser jo tastaturet ut som et juletre. Det er mye positivt her, og Romer-G har nok en lys fremtid i møte men det blir bare med "close, but no sigar" for Logitech her og til prisen så holder det ikke.

Lenke til kommentar

 

*SNIP*

 

 

Har selv prøvd det, og kan ikke si at disse Romer-G bryterne virker verken dårligere eller bedre enn Cherry MX RED som blir det mest nærliggende å sammenlignet med, eventuelt Brown. Det er dog kortere travel før tastene registrerer trykk, noe jeg egentlig syntes er negativt for tastene krever så lite kraft for trykkes ned så de av oss som syntes det kan bli endel feilregistrerte trykk når man hviler fingrene på Cherry MX RED taster kan ta problemstillingen og multiplisere den et par ganger med dette tastaturet når det nå skal enda mindre til for at en tast trykkes. Her burde man rett og slett ikke hvile fingre på taster i det hele og store, noe som er veldig upraktisk.

 

 

For utenom det så er utformingen på tastene temmelig forferdelig, jeg ser tanken bak men det føles bare bisarr i praksis og gjør at tastene ikke føles naturlig i bruk også ser jo tastaturet ut som et juletre. Det er mye positivt her, og Romer-G har nok en lys fremtid i møte men det blir bare med "close, but no sigar" for Logitech her og til prisen så holder det ikke.

 

For min del er tastene formet perfekt til skriving så vel som spilling, men jeg hviler ikke fingrene mine på tastene under skriving. Det var en kort tilvenningperiode, men gradvis ble jeg mer og mer glad i disse kantene som noen nevner som forferdelige.

 

Ja det er dyrt og man bør nok prøve før man kjøper, men 5 minutter med skriving i en butikk er ikke nok.

Lenke til kommentar

Prisen skremmer ikke meg, tastaturet er en av de viktigste delene på en PC, og en av de som man helst ikke bytter. Det som plager meg er bare at alle satser utelukkende på mekaniske tastaturer og jeg er en av de særingene som skriver raskere på flatere taster. Kommer jo ikke noe med kvalitet på det segmentet lengre, så da må dere slite med en bitter meg i tråder med mekaniske tastaturer - det finnes jo bare tråder med mekaniske tastaturer.

 

=0P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...