Gå til innhold

TEST: D-Link DIR-880L


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

D-Link mistet all troverdighet for min del, når jeg slet med en D-Link DIR-655 i noen år.

 

Det er nesten så jeg ikke forstår hvorfor dere gidder å skrive om slike forbrukerprodukter fra D-Link. Mulig det finnes bedre bokser innimellom modellutvalget fra D-Link. Men, jeg som forbruker gidder hverken være prøveklut mer, eller å måtte orientere meg i D-Link jungelen. Har også hatt et aksesspunkt fra D-Link mellom hendene, maken til tungvinte menyer..

 

Jeg tror jeg ville holdt meg til ASUS blant annet, og kanskje noen andre produsenter, men selv vil jeg styre unna D-Link så langt det lar seg gjøre. Jeg ville også holdt meg unna Linksys. Er også småskeptisk til Netgear, men vil holde en dør åpen i forhold til det merkenavnet, inntil jeg finner ut av om det er good shit..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte nylig en D-link 4G router fra Telenor. Den var elendig, og takket for seg etter en mislykket firmware-oppgradering under veiledning fra Telenor Support. Fikk ny på garanti. Ettersom jeg ikke vil bruke opp datakvoten hjemme må jeg vente på ferie for å teste stabiliteten. Håper den første var et unntak, og ikke alle er sånn...

 

Min erfaring med D-link er at den bør plasseres lett synlig og tilgjengelig. Du må restarte den OFTE, så det skader ikke om den er pen.

 

ASUS og Linksys som jeg også har fra før var det aldri noe tull med.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Designruter faktisk. Pleier folk å sette ruteren på utstilling. Det er i tillfelle en trend jeg ikke har fått med meg.

 

 

Det er et fenomen, man har fått fordi boksene i seg selv har nokså u-sexy nytte. Man kjøper en boks som regel for å få tilgang til internett, og for å få delt denne internettilgangen mellom sine PC'er, skrivere med mere - kablet, samt trådløst.

 

Man setter som regel dette opp en gang, parkerer boksen i "et hjørne" hvor den samler hybelkaniner. Hybelkaninene sammen med støv vil sannsynligvis vokse eksponensiellt over tid, og du oppdager denne skitne kroken av ditt hjem - kanskje bare dersom internettet ditt faller bort, og du er nødt å resette router'en for å få stabilitet tilbake.

 

Implementasjonene er så vidt forskjellige fra modell til modell og mellom merke til merke, at dette kan råde litt over når du oppdager hybelkaninen. Dessuten kan noen brukere slite med slarvete oppsett, som eksempelvis dobbelt-NAT'ing. Med slarvete oppsett, så oppdager man hybelkaninen altså dessto hurtigere. Fordi man hyppigere må innom for å resette router.

 

De fleste brukere setter opp boksene sine, og er lykkelig uvitende om hva som foregår og hvordan oppsettet måtte være. De stiller de inn ETTER BESTE EVNE, og parkerer utstyret.

 

Noen har såpass uheldige oppsett, at internettet likevel fungerer til en viss grad, men ikke optimalt. De kroniske utfallene som de opplever mere eller mindre av, det får gjerne ISP'en skylda for.

 

Jævlige "Nextgentel", "Get" eller noe sånn.. (legg til ISP'er ..)

 

Av og til er også ISP delvis medskyldig for å ha levert kundene sine dårlige router'ere. Det er utrolig mye elendig router-utstyr på markedet.

 

Det kan se ut som om at alle kan få en kinesisk, taiwansk, koreansk, japansk, malaysisk (you name it) produsent til å kuke-sammen-noe-ræl for deg. Du som distributør og merkevarenavngiver er selvfølgelig interessert i å få mest-bang-for-the-buck, så du kjøper det billigste rælet de kan oppdrive. Dette selger du så videre til lykkelig utvitende sluttbrukere :rofl:

Endret av G
Lenke til kommentar

apropos D-Link.. Noen her som husker den møkkadårlige DIR-615? - Vil påstå å si at standardrouteren du får hos Telenor er bedre!

Har selv hatt en DIR-655, men den var i motsetning til mange andres meget stabil og grei, helt inntil den døde av seg selv etter et par års bruk

I ettertid så har det gått for det meste bare i ASUS ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...