Gå til innhold

Einstein ga Marie Curie råd mot «trolling» i 1911


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Allerede i stumfilmens barndom ble artister frarådet å lese oppgulpet endel kritiske anmeldere presterte i datidens aviser dagen derpå premiærefesten. Hvis jeg ikke husker helt feil har dette vært inkludert i scener i endel nyere filmer med handling fra de fleste perioder.

Stort sett alle med en offentlig synlighet (artister, politikere, diverse tjenestemenn, nesten alt som kan krype og gå med en offentlig profil) har blitt synset om på både positive og negative måter, som om de var et fluepapir for nettopp slik oppmerksomhet.

Hadde Einstein, Curie og andre av deres profilerte samtidige vært unntatt fra sånt så ville det nesten være bemerkelsesverdig.

Folk elsker helt enkelt å trolle, og de elsker sladder, men omtrent ingen ønsker å vedkjenne seg f.eks. å ha kjøpt Se og Hør. ^_^

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At dere ikke trengere å skrive hva Einstein drev med er helt greit (selv om mange sikkert ikke vet det helt heller), men dere bør legge ved en link eller nevne hva Marie Curie gjorde/ er kjent for http://en.wikipedia.org/wiki/Marie_Curie

 

Ho daua av stråling forresten, hadde med seg prøverør med radium i lomma rundt omkring etc :D :D

 

Edit; All kritikk og negativitet rundt en ting/ person kan ikke betegnes som trolling. Det er ikke sikkert de gjorde det med vilje kun for å skape en reaksjon eller terge på seg en person, som er definisjonen av trolling. Hvertfall som jeg finner, rett på meg hvis jeg har feil :)

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar
La til link! ;-)

 

 

Tusen takk :) Synes det er viktig pga hva hun har gjort og fordi hun var kvinne i dette miljøet som gjorde det vanskeligere for henne å bli akseptert, men førte til at det ble bedre for andre kvinner som fulgte i hennes fotspor.

 

Dette her står det også veldig respekt av;

 

"Marie intentionally refrained from patenting the radium-isolation process, so that the scientific community could do research unhindered. She insisted that monetary gifts and awards be given to the scientific institutions she was affiliated with rather than to her. She and her husband often refused awards and medals. Albert Einstein reportedly remarked that she was probably the only person who could not be corrupted by fame"

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...