Gå til innhold

Synes du PC-kontrollene til Dragon Age: Inquisition var håpløse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette bekrefter bare at avgjørelsen min om å kjøpe Divinity Original Sin sist uke, fremfor Dragon Age, var riktig. Har veldig lyst på DA også, men er en PC-spiller, og innen jeg er ferdig med massive divinity er antakelig de fleste av DAs problemer fikset på PC, og prisen har garantert gått ned.

 

Det lønner seg rett og slett ikke å kjøpe på lansering. Hadde jeg hatt bedre selvdisiplin hadde jeg alltid ventet ett år.

Endret av Jakoozie
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette bekrefter bare at avgjørelsen min om å kjøpe Divinity Original Sin sist uke, fremfor Dragon Age. Har veldig lyst på DA også, men er en PC-spiller, og innen jeg er ferdig med massive divinity er antakelig de fleste av DAs problemer fikset på PC, og prisen har garantert gått ned.

 

Det lønner seg rett og slett ikke å kjøpe på lansering. Hadde jeg hatt bedre selvdisiplin hadde jeg alltid ventet ett år.

 

Jeg har begynt å stort sett kjøpe slikt ett år etter release, hypen har lagt seg, mange bugs fixet, DLCer er ute og kan kjøpes i en pakke osv.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig skuffet over dette spillet.

 

Når jeg var mer fristet til og spille et MMO spill en og fullføre Inqusition, det sier seg vel litt....

 

Uten ORDENTLIG Tactical camera som Dragon Age Origins hadde, så blir spillet ganske tamt.

Og dessverre er det for mye feil for at de skal klare og få fikset det slikt det var i eneren.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Dette bekrefter bare at avgjørelsen min om å kjøpe Divinity Original Sin sist uke, fremfor Dragon Age. Har veldig lyst på DA også, men er en PC-spiller, og innen jeg er ferdig med massive divinity er antakelig de fleste av DAs problemer fikset på PC, og prisen har garantert gått ned.

 

Det lønner seg rett og slett ikke å kjøpe på lansering. Hadde jeg hatt bedre selvdisiplin hadde jeg alltid ventet ett år.

 

Med tanke på at det ikke finnes en demoversjon, som i DA2's tilfelle reddet meg fra å kjøpe dét, synes jeg det er hundre prosent greit å laste det ned fra en eller annen torrentside. Med forbehold om at du kjøper det om det faller i smak, selvfølgelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ble fort vant til kontrollene selv og trengte ikke noen gamepad, er små frustrasjoner så klart, men det gode med spillet overskygger det dårlige som i min mening er øremerke for et fantastisk spill. Ser at ikke alle deler entusiasmen min, men forventet ikke akkurat det heller.

 

Er selvfølgelig ting som kan forbedres, spesielt det å kunne binde spells og abilities til museknapp 4 og 5.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Største skuffelsen med dette spillet er, tactical cam, ingen dybde, taktikk i combat. auto delegering av attributes,cinematic cap på 30 frames jevlig mye stutter,hakking som er irriterende og for få skills. Historie messig er spillet meget bra. Folk sier de har problemer med og spille det med mus og tastatur er litt uenig her, tok ikke lange tiden før det føltes naturlig.

Så gameplay messig er spillet litt flatt men historien er god nok til at jeg vil spille mer.

Lenke til kommentar

Det der med at spillet er så mye mindre taktisk bekymrer meg. Er det noe som kan forandres i mods? Har det kommet noe mods til DA: Inquisition?

 

Det jeg likte best i de to første spillene var å "programmere" atferden til de på laget mitt til perfeksjon, slik at de kunne takle enhver situasjon nesten uten at jeg gjorde noe omtrent, utenom på bossfights. Det virker ikke som det er noe vits å styre med dette i Inquisition.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si, at jeg inntil videre liker spillet veldig godt. Det er mye bedre enn Dragon age 2. Samtidig har jeg ihvertfall foreløbig gitt opp å spille spillet med mus og tastatur. Vi får se hvor mye denne patchen retter på det.

Ellers er jeg enig med Jakoozie i at jeg savner adferdstyringen fra DA: Origins.

Lenke til kommentar

Det der med at spillet er så mye mindre taktisk bekymrer meg. Er det noe som kan forandres i mods? Har det kommet noe mods til DA: Inquisition?

 

Det jeg likte best i de to første spillene var å "programmere" atferden til de på laget mitt til perfeksjon, slik at de kunne takle enhver situasjon nesten uten at jeg gjorde noe omtrent, utenom på bossfights. Det virker ikke som det er noe vits å styre med dette i Inquisition.

 

Det er vel min største innvending mot spillet. Altså, jeg liker spillet og kommer nok garantert til å fullføre det, men det taktiske er bortimot vekke. Det at man ikke kan kø'e spells/abilities, sette opp komboer og deretter observere utfallet, gjør at dette er blitt mye mer actionpreget enn Origins. Jeg gidder ikke engang bygge de andre figurenes abilitytrær, jeg lar dem bare autolevle da jeg uansett ikke orker micromanage hver eneste fight all den tid det kun går an å sette opp en og en spell/ability.

 

Jeg begynte som warrior, men fant fort ut at slik spillet er nå, så passer det definitvt best til mageklassen. Melee blir altfor knotete etter min mening. 40 timer ut i spillet, så slår det meg forsatt hvor fantastisk dette hadde vært med Origins sitt oppsett...

Endret av BioNor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er da ikke noe feil med PC-kontrollene. Har rundet spillet på PC med gamepad, og det gikk aldeles strålende. Mus og tastatur er ikke eneste alternativ på PC.

Nja, tactical cam er elendig selv med gamepad. Dessuten så blir ens manglende evne til å styre adferden til sine companions veldig irriterende. I tillegg savner jeg skikkelige buff og debuff spells for magikere.

Lenke til kommentar

Det er da ikke noe feil med PC-kontrollene. Har rundet spillet på PC med gamepad, og det gikk aldeles strålende. Mus og tastatur er ikke eneste alternativ på PC.

 

Mus og tastatur er ikke eneste alternativ, men det er eneste alternativ som alle PC-spillere har, og er også standardvalget for de aller fleste.

 

Gamepadstøtte er konge om man vil sitte i sofaen og spille, men du kan ikke si at PC-kontrollene er uproblematiske om ikke mus/tastatur fungerer skikkelig ;)

 

Uproblematisk for deg kanskje, men det er noe annet.

Lenke til kommentar

Hvordan de klarer å redusere kvaliteten på PC-versjonen så latterlig drastisk siden DA: Origins er helt ufattelig. Origins føltes som et PC-spill, mye på grunn av det taktiske kameraet. DA2 føltes som et konsoll-spill, samme med Inquisition.

 

Fremtiden ser mørk ut for PC-gamere. Selskapene satser mer og mer på konsollene, mens vi som har de mest potente maskinene får servert spill som ikke er i nærheten av den kvaliteten de kunne vært dersom de hadde fått ordentlige PC-versjoner. 60fps og fungerende kontrollskjemaer bør være standard.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan de klarer å redusere kvaliteten på PC-versjonen så latterlig drastisk siden DA: Origins er helt ufattelig. Origins føltes som et PC-spill, mye på grunn av det taktiske kameraet. DA2 føltes som et konsoll-spill, samme med Inquisition.

 

Fremtiden ser mørk ut for PC-gamere. Selskapene satser mer og mer på konsollene, mens vi som har de mest potente maskinene får servert spill som ikke er i nærheten av den kvaliteten de kunne vært dersom de hadde fått ordentlige PC-versjoner. 60fps og fungerende kontrollskjemaer bør være standard.

 

Gjør den? PC vokser vel stadig som spillplattform relativt til konsollene?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...