Gå til innhold

Samsungs nye 850 EVO-SSD blir et råskinn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det betyr at skrive- og lesehastighetene ikke vil bli nevneverdig bedre enn forgjengeren, da SATA-grensesnittets maksimale overføringshastighet allerede er nådd for lengst.

"Råskinn" forbinder jeg med ytelse, ikke stabilitet i alderdommen. Hva er det dere mener gjør denne til et råskinn?

Ved lesing og skriving av småfiler er det fremdeles mye å gå på, så kan jo hende den gjør det mye bedre på det området. Er forøvrig likevel enig at HW kan prøve å få overskriftene til å bedre stemme med artiklene sine. Ser aldri bra ut når artikkelen motsier overskriften.

Endret av Lucifer24
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det betyr at skrive- og lesehastighetene ikke vil bli nevneverdig bedre enn forgjengeren, da SATA-grensesnittets maksimale overføringshastighet allerede er nådd for lengst.

"Råskinn" forbinder jeg med ytelse, ikke stabilitet i alderdommen. Hva er det dere mener gjør denne til et råskinn?

 

Apropos SATA-begrensningen. Håper det kommer overkommelig prisede forbruker-varianter med PCI-e grensesnitt snart.

Jup det burte ikke være så vanskelig, du trenger en spesiell kontroller, som virker som en rask sata kontroller for OS, dette er mulig, noen raid kontrollere har integrer cache minne og de kan lese og skrive til dette veldig raskt.

Internt er det et direkte inteface mot SSD enheten.

Den nye sata ekspress kontakten inneholder et pci-e signal etter det jeg forstår, dette vil gi et hopp også for pci-e disker siden kontroller er lik, kun at den ene står på et kort.

 

Etter det jeg forstår bruker dagens pci-e ssd en raid kontroller som kjører raid 0 mot flere kontrollere noe som virker som en jalla løsning.

Lenke til kommentar

Etter det jeg forstår bruker dagens pci-e ssd en raid kontroller som kjører raid 0 mot flere kontrollere noe som virker som en jalla løsning.

 

 

Intel P3700 gjør ikke det.

Ytelsen og ikke minst latency er mildt sagt heftig.

 

Tror det 2 stk her på forumet som har den SSD'en , og tilbakemeldingene er vel at det omtrent er som å komme til en annen verden .....

Endret av johome
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tittelen: "blir et råskinn"

I artikkelteksten: "skrive- og lesehastighetene ikke vil bli nevneverdig bedre enn forgjengeren"

 

*gjesp*

 

Hvis dere fortsatt har lyst på pengene mine: ta dere sammen!

 

Godt poeng.

 

Vi har nådd et punkt hvor Hardware minner mer og mer om ITavisen. Det er synd - og en av grunnene til jeg valgte å avslutte mitt medlemskap.

Lenke til kommentar

 

Etter det jeg forstår bruker dagens pci-e ssd en raid kontroller som kjører raid 0 mot flere kontrollere noe som virker som en jalla løsning.

 

 

Intel P3700 gjør ikke det.

Ytelsen og ikke minst latency er mildt sagt heftig.

 

Tror det 2 stk her på forumet som har den SSD'en , og tilbakemeldingene er vel at det omtrent er som å komme til en annen verden .....

 

 

Jeg trodde ikkje jeg kom til å merke noe særlig forskjell på en del ssder i raid på en heftig raidkontroller og intel P3700. Der tok jeg feil gitt! Det er gjennomsnittlig responstid ved f.eks installeringer/ kopiering/ mye lesing som er helt overlegen.

 

Single ssd oppfører seg "laggete" i forhold :p

Lenke til kommentar

Råskinn-påstanden er nå fjernet fra artikkelen. Det er bra med journalister som leser kommentarer aktivt og fikser uheldige formuleringer. :thumbup:

Av og til kan det gå litt fort i det saker skal ut, men vi leser alltid kommentarer og endrer om vi har bommet grovt på noe – selv om vi ikke alltid har tid til å skrive tilbake. Godt dere følger med!

Endret av Smedsrud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...