Gå til innhold

Alle jublet da Final Fantasy VII-logoen dukket opp på PlayStation Experience


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fatter ikke hva Square Enix har tenkt på her. Eller, det vil si, de kan ikke ha tenkt i det hele tatt.

For en fantastisk dick move, for å si det pent.

 

Altså det er helt greit at de melker kua enda en gang med å slippe spillet til PS4, og det er også helt greit at de ikke lager noen remake eller kommer med en HD remaster, men de kan holde seg for gode til å hype det opp på den måten, og annonsere det som om det er en større og flottere nyhet enn det faktisk er. Makan. Synd at publikum ikke buet han av scenen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

En remake hadde da ikke kostet noe mer enn det gjør å lage nye FF-spill, og med tanke på kvaliteten på disse tror jeg ikke mer FF VII hadde vært noen dum idé. :p

 

Forøvrig, smått relatert, Sony har ennå ikke levert en PS-emulator til PS4? Ærlig talt, konsoller blir mindre og mindre interessante.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En remake hadde da ikke kostet noe mer enn det gjør å lage nye FF-spill, og med tanke på kvaliteten på disse tror jeg ikke mer FF VII hadde vært noen dum idé. :p

 

 

Hvorfor tror du de ikke har gjort det ennå? Hvis de genuint trodde de kunne tjene penger på det hadde det skjedd for lengst. Square Enix har utnytta FF-navnet til alt mulig rart, de har skvist hver eneste dråpe ut av den svampen.

Lenke til kommentar

Meningsløst å gjøre detta. PC versjonen ka da vel ikke kreve mye. Kan spille det på en gammel laptop.

 

Man går bare rett å slett ikke fram på en stor scene nå lenger for å snakke om ett spill med mindre man har noe nytt å vise fram.

 

Har selv både PS1 emulator på PC, fungerer helt smooth. Har også PS2 emulator, fungerer "ok". Håper på å få både PS1 og PS2 støtte på PS4. Har ikke lyst å streame mine game ps2 spill over en betal tjeneste når jeg allerede eier spillan.

 

PS: Var kjipt at når 60GB PS3n min tok kveld. Spilte endel PS2 spill på den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det blir feil at det skal klages over at det ikke lages en remake av en av de spillene som er omtalt som et av de mest episke spill i sin sjanger fra sin slipp i 97 og hele veien opp til idag..

Personlig syns jeg at det ikke burde lages en remake/remaster av et spill som den dag i dag omtales som en av sjangerens mest ikoniske og episke spill. Så jeg syns at reaksjonen her er litt laber til tross hva spillet gir.

Ikke grafikk som gjør spillet, det er reisen det tar deg med på og historien det forteller :)

Lenke til kommentar

 

En remake hadde da ikke kostet noe mer enn det gjør å lage nye FF-spill, og med tanke på kvaliteten på disse tror jeg ikke mer FF VII hadde vært noen dum idé. :p

 

Hvorfor tror du de ikke har gjort det ennå? Hvis de genuint trodde de kunne tjene penger på det hadde det skjedd for lengst. Square Enix har utnytta FF-navnet til alt mulig rart, de har skvist hver eneste dråpe ut av den svampen.

 

 

Kanskje de ikke tror det, men det betyr ikke at de har rett. Square har kommet med mengder av håpløse spill med elendige salgstall, så hva de tror er lurt og hva som er lurt er ikke nødvendigvis samme sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et oppusset FFVII ville ikke blitt noe mer enn en kostbar fanservice.

Store endringer på uttrykket er et minefelt, og det er fare for at de ville frastøtt seg halve målgruppen. Bør de virkelig bruke av sine begrensede ressurser på å pusse opp et gammelt spill som tross alt fremdeles fungerer ganske greit? Og hva skulle man egentlig pusset opp? Jeg vil ikke ha noe symfoni-innspilling av låter som faktisk er skrevet for og fungerer best på begrenset maskinvare. Kult å gå på konsert og høre det en gang, men hele tiden mens man spiller? Og legomennene man styrer, hva skulle man gjort med dem? De er jo mye av sjela til spillet, men med dagens muligheter er det lett for at sånt oppfattes som litt komisk. Vi har maskinkraft i dag til spillbare figurer som setter de gamle mellomsekvensene i skyggen, men ville det vært FFVII? Risikabelt, og det er fare for at et nytt samlebåndsprodukt vil selge mer.

Ser man på musikkbransjen er det ganske sjelden at album spilles inn på nytt, og når det skjer er det aldri noen ubetinget suksess. Remastere kan funke, men det handler mer om å tilpasse gammelt innhold til nytt utstyr (Steven Wilsons Jethro Tull-remastere gjør at de endelig kan nytes i bilen), og noe slikt kunne nok være på sin plass også med FFVII. Det er jo litt kleint at vi ennå må ta til takke med 4:3 og PS1-lastetider hvis vi vil spille det på PS3, så at det ikke blir nok en jævla emulator-utgivelse er jo bra.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns egentlig det skulle vært større reaksjon på det bare.

Jeg ble introdusert til PC gaming med originalen som jeg fikk av en venn av meg og det gjør meg godt hver gang jeg ser det nevnt eller på messer og events.

Jeg ser helt klart det dere sier, men for min del er dette en gladnyhet som burde markeres skikkelig :)så stor takk til Square Enix :D

Lenke til kommentar

Et oppusset FFVII ville ikke blitt noe mer enn en kostbar fanservice.

Store endringer på uttrykket er et minefelt, og det er fare for at de ville frastøtt seg halve målgruppen. Bør de virkelig bruke av sine begrensede ressurser på å pusse opp et gammelt spill som tross alt fremdeles fungerer ganske greit? Og hva skulle man egentlig pusset opp? Jeg vil ikke ha noe symfoni-innspilling av låter som faktisk er skrevet for og fungerer best på begrenset maskinvare. Kult å gå på konsert og høre det en gang, men hele tiden mens man spiller? Og legomennene man styrer, hva skulle man gjort med dem? De er jo mye av sjela til spillet, men med dagens muligheter er det lett for at sånt oppfattes som litt komisk. Vi har maskinkraft i dag til spillbare figurer som setter mellomsekvensene i skyggen, men ville det vært FFVII? Risikabelt, og det er fare for at et nytt samlebåndsprodukt vil selge mer.

Ser man på musikkbransjen er det ganske sjelden at album spilles inn på nytt, og når det skjer er det aldri noen ubetinget suksess. Remastere kan funke, men det handler mer om å tilpasse gammelt innhold til nytt utstyr (Steven Wilsons Jethro Tull-remastere gjør at de endelig kan nytes i bilen), og noe slikt kunne nok være på sin plass også med FFVII. Det er jo litt kleint at vi ennå må ta til takke med 4:3 og PS1-lastetider hvis vi vil spille det på PS3, så at det ikke blir nok en jævla emulator-utgivelse er jo bra.

Vel, FF VII Crisis Core var ett meget bra spill, og kanksje det nærmeste vi kommer ett pynta opp FF VII. Men faen å gøy det var å se de kjente karakterene i høyere tekstur!

 

Crisis Core hadde forøvrig også symfoni innspilling av de fleste låtene, og jeg personlig liker ihvertfall det _mye_ bedre!

 

Advent Children hadde vel også symfoni innspilling av de fleste låtene, og mange av karakterene ble vist der. (Mener faktisk også at en del mellomsekvenser fra Crisis Core ble brukt i Advent Children, eller om det var motsatt, det husker jeg ikke i farta!)

Endret av ZweiNor
Lenke til kommentar

 

Et oppusset FFVII ville ikke blitt noe mer enn en kostbar fanservice.

Store endringer på uttrykket er et minefelt, og det er fare for at de ville frastøtt seg halve målgruppen. Bør de virkelig bruke av sine begrensede ressurser på å pusse opp et gammelt spill som tross alt fremdeles fungerer ganske greit? Og hva skulle man egentlig pusset opp? Jeg vil ikke ha noe symfoni-innspilling av låter som faktisk er skrevet for og fungerer best på begrenset maskinvare. Kult å gå på konsert og høre det en gang, men hele tiden mens man spiller? Og legomennene man styrer, hva skulle man gjort med dem? De er jo mye av sjela til spillet, men med dagens muligheter er det lett for at sånt oppfattes som litt komisk. Vi har maskinkraft i dag til spillbare figurer som setter mellomsekvensene i skyggen, men ville det vært FFVII? Risikabelt, og det er fare for at et nytt samlebåndsprodukt vil selge mer.

Ser man på musikkbransjen er det ganske sjelden at album spilles inn på nytt, og når det skjer er det aldri noen ubetinget suksess. Remastere kan funke, men det handler mer om å tilpasse gammelt innhold til nytt utstyr (Steven Wilsons Jethro Tull-remastere gjør at de endelig kan nytes i bilen), og noe slikt kunne nok være på sin plass også med FFVII. Det er jo litt kleint at vi ennå må ta til takke med 4:3 og PS1-lastetider hvis vi vil spille det på PS3, så at det ikke blir nok en jævla emulator-utgivelse er jo bra.

Vel, FF VII Crisis Core var ett meget bra spill, og kanksje det nærmeste vi kommer ett pynta opp FF VII. Men faen å gøy det var å se de kjente karakterene i høyere tekstur!

 

Crisis Core hadde forøvrig også symfoni innspilling av de fleste låtene, og jeg personlig liker ihvertfall det _mye_ bedre!

 

Advent Children hadde vel også symfoni innspilling av de fleste låtene, og mange av karakterene ble vist der. (Mener faktisk også at en del mellomsekvenser fra Crisis Core ble brukt i Advent Children, eller om det var motsatt, det husker jeg ikke i farta!)

Kort fortalt, ffVII foregår i fire hoved deler, (i tidslinje) before crisis (til mobiltelefoner), crisis core (psp), FF VII (ps1) og advent children (DVD)

Mellom sekvensene og minnene du snakker om er tilbakeblikk til clouds tid som shinra soldat og vises førstførst som flashback i VII, så i en pyntet versjon i AC og tilslutt som hendelse i crisis core

Lenke til kommentar

Meningsløst å gjøre detta. PC versjonen ka da vel ikke kreve mye. Kan spille det på en gammel laptop.

 

Man går bare rett å slett ikke fram på en stor scene nå lenger for å snakke om ett spill med mindre man har noe nytt å vise fram.

 

Har selv både PS1 emulator på PC, fungerer helt smooth. Har også PS2 emulator, fungerer "ok". Håper på å få både PS1 og PS2 støtte på PS4. Har ikke lyst å streame mine game ps2 spill over en betal tjeneste når jeg allerede eier spillan.

 

PS: Var kjipt at når 60GB PS3n min tok kveld. Spilte endel PS2 spill på den.

 

PC Versjonen krever ikke en dritt. Så ja dette var bare dårlige nyheter. Square enix har vel lenge melket kua både på konsoll og på mobil. Nesten billigere å kjøpe en PS1 med originalspillet og faktisk få litt retrofølelse.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

 

Et oppusset FFVII ville ikke blitt noe mer enn en kostbar fanservice.

Store endringer på uttrykket er et minefelt, og det er fare for at de ville frastøtt seg halve målgruppen. Bør de virkelig bruke av sine begrensede ressurser på å pusse opp et gammelt spill som tross alt fremdeles fungerer ganske greit? Og hva skulle man egentlig pusset opp? Jeg vil ikke ha noe symfoni-innspilling av låter som faktisk er skrevet for og fungerer best på begrenset maskinvare. Kult å gå på konsert og høre det en gang, men hele tiden mens man spiller? Og legomennene man styrer, hva skulle man gjort med dem? De er jo mye av sjela til spillet, men med dagens muligheter er det lett for at sånt oppfattes som litt komisk. Vi har maskinkraft i dag til spillbare figurer som setter mellomsekvensene i skyggen, men ville det vært FFVII? Risikabelt, og det er fare for at et nytt samlebåndsprodukt vil selge mer.

Ser man på musikkbransjen er det ganske sjelden at album spilles inn på nytt, og når det skjer er det aldri noen ubetinget suksess. Remastere kan funke, men det handler mer om å tilpasse gammelt innhold til nytt utstyr (Steven Wilsons Jethro Tull-remastere gjør at de endelig kan nytes i bilen), og noe slikt kunne nok være på sin plass også med FFVII. Det er jo litt kleint at vi ennå må ta til takke med 4:3 og PS1-lastetider hvis vi vil spille det på PS3, så at det ikke blir nok en jævla emulator-utgivelse er jo bra.

Vel, FF VII Crisis Core var ett meget bra spill, og kanksje det nærmeste vi kommer ett pynta opp FF VII. Men faen å gøy det var å se de kjente karakterene i høyere tekstur!

 

Crisis Core hadde forøvrig også symfoni innspilling av de fleste låtene, og jeg personlig liker ihvertfall det _mye_ bedre!

 

Advent Children hadde vel også symfoni innspilling av de fleste låtene, og mange av karakterene ble vist der. (Mener faktisk også at en del mellomsekvenser fra Crisis Core ble brukt i Advent Children, eller om det var motsatt, det husker jeg ikke i farta!)

Kort fortalt, ffVII foregår i fire hoved deler, (i tidslinje) before crisis (til mobiltelefoner), crisis core (psp), FF VII (ps1) og advent children (DVD)

Mellom sekvensene og minnene du snakker om er tilbakeblikk til clouds tid som shinra soldat og vises førstførst som flashback i VII, så i en pyntet versjon i AC og tilslutt som hendelse i crisis core

 

 

(Litt sent svar...) men Joda! det stemmer, og det vet jeg. Forøvrig så kom Crisis core (i reel tid, ikke FF timeline) før Advent Children, så den kom i pyntet versjon i Crisis Core først og så i høyere oppløsning i AC. Mente at det var bokstavelig samme sekvens, bare hentet rett fra crisis core uten re-animering, men kan hende animatørene bare var så flinke, for kan ikke finne noen kilder på det i farta, og det er tross alt en del år siden :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Et oppusset FFVII ville ikke blitt noe mer enn en kostbar fanservice.

Store endringer på uttrykket er et minefelt, og det er fare for at de ville frastøtt seg halve målgruppen. Bør de virkelig bruke av sine begrensede ressurser på å pusse opp et gammelt spill som tross alt fremdeles fungerer ganske greit? Og hva skulle man egentlig pusset opp? Jeg vil ikke ha noe symfoni-innspilling av låter som faktisk er skrevet for og fungerer best på begrenset maskinvare. Kult å gå på konsert og høre det en gang, men hele tiden mens man spiller? Og legomennene man styrer, hva skulle man gjort med dem? De er jo mye av sjela til spillet, men med dagens muligheter er det lett for at sånt oppfattes som litt komisk. Vi har maskinkraft i dag til spillbare figurer som setter mellomsekvensene i skyggen, men ville det vært FFVII? Risikabelt, og det er fare for at et nytt samlebåndsprodukt vil selge mer.

Ser man på musikkbransjen er det ganske sjelden at album spilles inn på nytt, og når det skjer er det aldri noen ubetinget suksess. Remastere kan funke, men det handler mer om å tilpasse gammelt innhold til nytt utstyr (Steven Wilsons Jethro Tull-remastere gjør at de endelig kan nytes i bilen), og noe slikt kunne nok være på sin plass også med FFVII. Det er jo litt kleint at vi ennå må ta til takke med 4:3 og PS1-lastetider hvis vi vil spille det på PS3, så at det ikke blir nok en jævla emulator-utgivelse er jo bra.

Vel, FF VII Crisis Core var ett meget bra spill, og kanksje det nærmeste vi kommer ett pynta opp FF VII. Men faen å gøy det var å se de kjente karakterene i høyere tekstur!

 

Crisis Core hadde forøvrig også symfoni innspilling av de fleste låtene, og jeg personlig liker ihvertfall det _mye_ bedre!

 

Advent Children hadde vel også symfoni innspilling av de fleste låtene, og mange av karakterene ble vist der. (Mener faktisk også at en del mellomsekvenser fra Crisis Core ble brukt i Advent Children, eller om det var motsatt, det husker jeg ikke i farta!)

Kort fortalt, ffVII foregår i fire hoved deler, (i tidslinje) before crisis (til mobiltelefoner), crisis core (psp), FF VII (ps1) og advent children (DVD)

Mellom sekvensene og minnene du snakker om er tilbakeblikk til clouds tid som shinra soldat og vises førstførst som flashback i VII, så i en pyntet versjon i AC og tilslutt som hendelse i crisis core

(Litt sent svar...) men Joda! det stemmer, og det vet jeg. Forøvrig så kom Crisis core (i reel tid, ikke FF timeline) før Advent Children, så den kom i pyntet versjon i Crisis Core først og så i høyere oppløsning i AC. Mente at det var bokstavelig samme sekvens, bare hentet rett fra crisis core uten re-animering, men kan hende animatørene bare var så flinke, for kan ikke finne noen kilder på det i farta, og det er tross alt en del år siden :)

For å fortsette ditt sene svar vil jeg si at i reel tid kom ble AC lansert 14.09.05 i Japan og 24.04.06 her i Europa. Mens CC ble lansert 13.09.07 i Japan og 20.06.08 her i Europa hvertfall det som sto i de tekster jeg kan finne. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...