Gå til innhold

FEATURE: Her er de beste spillene du kan nyte med andre i sofaen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er dumt at lokal flerspiller er så nedprioritert for tiden, det er jo alltid det som er kjekkest. Som ett godt eksempel så kan jeg nevne SSX som kom på PS3 for noen år siden. Alle tidligere SSX spill har hatt lokal flerspiller, men i det ny så var det bare fokusert på nettverksspilling. Det er veldig synd siden det er ett bra spill, men det er ikke det samme over nettet.....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helt enig at det burde vært flere spill med lokal flerspiller. Spesielt på bilspill synest jeg, alle de nye bilspillene (crew, driveclub) har ikke støtte for dette, noe som alene gjør at jeg ikke kjøper spillene. Synest det er mye morsommere å spille med kompiser i samme rom enn mot randoms online.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kult at dere skriver om spill med lokal flerspillerdel. Helt enig med kommentarene her om at det er trist å se hvor lite den delen nedprioriteres.

 

For min del er dette måten jeg har fått dama til å se gleden i gaming, gjennom de siste to Rayman-spillene (egentlig litt rart at de ikke nevnes, kanskje fordi de har vært ute en stund?), og Magica. Tenkte å prøve med Diablo 3 nesten gang. Bare litt usikker på hvor god en må være med klassisk gaming-mekanikk for å co-ope dette. Har selv spilt de gamle Diablo-spillene en go del, og kost meg med dem, men redd det blir for teknisk for dama, som er ferskere for spillmediet. Noen som har erfaringer med å dra med casual-gamere/ferskinger på dette?

Lenke til kommentar

Kult at dere skriver om spill med lokal flerspillerdel. Helt enig med kommentarene her om at det er trist å se hvor lite den delen nedprioriteres.

 

For min del er dette måten jeg har fått dama til å se gleden i gaming, gjennom de siste to Rayman-spillene (egentlig litt rart at de ikke nevnes, kanskje fordi de har vært ute en stund?), og Magica. Tenkte å prøve med Diablo 3 nesten gang. Bare litt usikker på hvor god en må være med klassisk gaming-mekanikk for å co-ope dette. Har selv spilt de gamle Diablo-spillene en go del, og kost meg med dem, men redd det blir for teknisk for dama, som er ferskere for spillmediet. Noen som har erfaringer med å dra med casual-gamere/ferskinger på dette?

 

Min samboer og meg rundet nettopp Diablo 3 på Xbox One. Veldig underholdende, enkelt å forstå samt utføre for en relativt nybegynner. Hun koste seg ? .Det største problemet for nybegynnere er stort sett å håndtere to spaker samtidig i eksempelvis FPS.

Lenke til kommentar

Co-Optimus er ei grei nettside om man vil søke opp co-op spill til diverse format.

 

Viss man bruker Couch co-op som filter samt sorterer etter utgivelsedato vil man finne at Wii U har 51 spill, PS4 har 38 spill og XO har 27 spill for 2 eller fleire som ynskjer å spille saman i sofaen.

 

Viss man vil ha mulighet for 4 spillere har Wii U 16 spill, PS4 11 spill og XO 8 spill.

 

Har i begge søka prøvd å ikkje ta med spill som ikkje er kome ut enda, men man ser at det er meir co-op spill på vei. PS4 med 17 spill, XO med 12 spill og Wii U med 6 spill.

 

Ser vi 2-3 mnd fram i tid vil både XO og PS4 få opp mot 3-6 nye co-op spill med Lara Croft and the Temple of Osiris rett rundt hjørnet. Finner lite av nye co-op spill til Wii U i samme tidsrom.

 

Føler difor at verken XO og PS4 har så skralt utvalg som man påstår her. Syns og at ein slik artikkel burde linka til Co-Optimus for di som gjerne vil vite kva som er å finne av co-op spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Co-Optimus er ei grei nettside om man vil søke opp co-op spill til diverse format.

 

Viss man bruker Couch co-op som filter samt sorterer etter utgivelsedato vil man finne at Wii U har 51 spill, PS4 har 38 spill og XO har 27 spill for 2 eller fleire som ynskjer å spille saman i sofaen.

 

Viss man vil ha mulighet for 4 spillere har Wii U 16 spill, PS4 11 spill og XO 8 spill.

 

Har i begge søka prøvd å ikkje ta med spill som ikkje er kome ut enda, men man ser at det er meir co-op spill på vei. PS4 med 17 spill, XO med 12 spill og Wii U med 6 spill.

 

Ser vi 2-3 mnd fram i tid vil både XO og PS4 få opp mot 3-6 nye co-op spill med Lara Croft and the Temple of Osiris rett rundt hjørnet. Finner lite av nye co-op spill til Wii U i samme tidsrom.

 

Føler difor at verken XO og PS4 har så skralt utvalg som man påstår her. Syns og at ein slik artikkel burde linka til Co-Optimus for di som gjerne vil vite kva som er å finne av co-op spill.

På samme side har forøvrig PC 275 spill med lokal coop. AtW
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Snip

På samme side har forøvrig PC 275 spill med lokal coop. AtW

Fatter ikkje at eg ikkje sjekka PC.

 

Luker vi vekk spilla som ikkje har kome ut enda(79 stk) samt tek vekk spilla som kom før november 2012(da Wii U kom ut) har PC ca 80 co-op sofa-spill innafor samme tidsrom som di nye konsollane blir målt mot. Av desse har 30 spill 4-spiller å by på.

 

Uannsett viser det at PC har meir sofa-spilling å by på enn di nye konsollane. I tillegg er det enda fleire spill på vei til PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...