Gå til innhold

TEST: Samsung Gear S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble overrasket over hvor godt denne satt på hånden, den ser jo veldig stor ut men er faktisk ikke så alt for svært, selv ikke på mine spinkle håndledd. Den ser dog ikke spesielt bra / pen ut, har en utrolig glossy finish som gir den et preg jeg ikke liker noe særlig, og en av tingene Samsung utrolig nok ikke har fått til er gode "watchface".. Alle som leveres med klokka ser jo temmelig dårlig ut og akkurat dette er vel noe man burde klare å ha litt fokus på når det tross alt er snakk om en smartKLOKKE.

 

 

Det at den kan brukes "standalone" kan jo være en fordel, ser for meg at madammen godt kunne dratt på byen med en sånn rundt armen kontra mobilen og sannsynligheten for mistet mobil / ødelagt mobil synker betraktelig. Selv om håndleddet ofte ender med å veive rundt og kan fort slå borti noe og jeg vet ikke helt hvor "skuddsikker" denne skjermen og ramma er.

 

 

Bare synd at den kjører Tizen, har ikke voldsomt stor tro på at utviklere og tredjepart vil ha noen skikkelig satsing bak Tizen nå som Android Wear og WatchKit er på banen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Buet skjerm og simkort luke er to positive ting her som garantert vil bli vanlig på smartklokker etter hvert. Men stusser litt på iveren etter at klokka skal erstatte telefonen. Er det virkelig noen som ønsker det?

 

Ikke erstatte, men komplementere. Etterhvert som smarttelefonen blir mer og mer kritisk i hverdagen så trenger vi en backup, i tilfelle telefonen av en eller annen grunn er utilgjengelig, slutter å fungere, går tom for batteri, blir stjålet osv.
Lenke til kommentar

Litt synd den ikke hadde noe kamera, men den reima virket litt "rar" ser ut som den er integrert i selve klokkehuset på en måte. Hvor lett er det å skifte den når plastikkreima ryker etter 1 år?

 

"Reima" heller mer mot gummi i bildekk enn plastikk, untatt overflaten på reima som er mye mer motstandsdyktig mot merker, og min reim av samme slaget (Gear Fit, mye spinklere mao.) er som ny etter 6mnd. i mitt eie. Klokkehuset popper man enkelt ut av reima, akkurat som på Gear Fit, svært enkelt å bytte til en annen altså. Faktisk er den jo like kjekk uten reima om man ikke vil ha den på håndleddet, men heller vil ha den i en lomme (myntlomme f.eks.), da snakker vi knøttemobil...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Det er kun dersom du lytter på musikk fra klokka i de samme hodetelefonene, fra klokka og ikke mobilen mens mobilen, klokka og hodetelefon er alle koblet via bluetooth. Hvem har med seg både mobil og klokke å bruker klokka som musikkavspiller istedenfor mobilen... Det er summen av tilkoblete enheter via bluetooth som er årsaken, men sikkert noe som kan fixes via software, f.eks. å avslutte musikkappen istedenfor å pause o.l...

 

Dette er altså et ikke problem, les teksten på nytt, så får du det forklart at alt funker perfekt om du ikke gjør det samme som i testen, noe han også understreker..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

jeg vil ikke kalle det perfekt hvis slike ting kan skje dersom man ikke gjør det på en bestem måte ,

at det bør være enda mere fleksibelt er jo et poeng

 

Etter mine meninger ( hvis noen orker å "høre etter" ) så bør all musikk avspilling dempes ( slåes av , puse , eller lav lyd ) når telefonen ringer slik at man hører samtalen gjennom hodetelefonene

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snodig at du henger deg så opp i dette, den gjør nettopp pausing/muting og går til samtalelyd dersom: Du bruker klokka som musikkspiller og ikke har med mobilen, og den gjør det samme dersom du har med mobilen og hører på musikk fra mobilen, etter samtalen fortsetter musikken som normalt.

 

Klokkas minnekapasitet funker sikkert greit om du skal ha med deg noen sanger på en tur der det ikke passer å ha med mobilen, men er neppe ment å være førstevalget dersom mobil og klokke begge er med på turen, som var hele poenget med at dette er et - ikke problem -, det skal nok være en skikkelig ræva mobil om ikke minneplass og musikklyd/volum og dens hardware er bedre enn denne klokka....

 

Prøv å få med deg hva jeg, og testen forteller, at det er i en enkelt utopisk situasjon dette skjer, ikke noe de aller fleste noensinne vil se noe til altså, deg inkludert..

 

PS: Når jeg sier klokka gjør ting perfekt, en oppgave som løses slik alle andre løser den og ikke kan løses bedre, så betyr ikke det at jeg mener klokka gjør alt perfekt.

Uansett tipper jeg dette er en bug, og løses relativt enkelt.

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Bare synd at den kjører Tizen, har ikke voldsomt stor tro på at utviklere og tredjepart vil ha noen skikkelig satsing bak Tizen nå som Android Wear og WatchKit er på banen.

 

Er nok her Samsung går på en smell ja, Tizen har nok ikke livets rett nå, når Wear tar markedet med storm. Vi har nå vertfall 3 gode klokker fra (Sony, LG og Motorola) som alle kjører Wear, da er jeg spent på hvordan Tizen skal klare seg.

Endret av iNzzain
Lenke til kommentar

Trådløs lading får du jo til de dyreste Samsung telefonene, sånn apropos siden det tydeligvis er det helt store for deg av en eller annen grunn..

Du klarer altså ikke se fordelen med trådløs lading på en smartklokke? Og du nevner i fleng alle disse dyre Samsungtelefonene med innebygget trådløs lading?

 

Jeg tar det for gitt at du aldri har forsøkt trådløs lading, og jeg har på følelsen at du til og med tror du kommenterer på en telefonartikkel.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...