Gå til innhold

INTERVJU: Denne mannen reddet Final Fantasy XIV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes serien tok en huge dive og landa rett på trynet med XVI jeg da men.

 

PS: Guild Wars 2 kommer med mer content, det er til og med en one-time fee og ikke monthly.

Jeg har hørt det stikk motsatte.

(edit) kom på, jeg snakker om content slik som wow.

Guild Wars 2 gir jo bare ut Quest packs.

 

Jeg liker best når spill får features og ikke bare slenger inn flere fetch quests.

 

Men får prøve det da, ser de har lagt til masse nye historier. kjøpte det da det kom ut.

 

 

Og det er XIV ikke XVI

 

Jeg tror faktisk ikke du vet om at de har laget et MMO før i tiden. det heter FF 11 og det var en stor suksess.

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

FF15 blir make or break for min del. Nå har de spydd ut alt annet enn et skikkelig FF-spill helt siden FF13 kom ut. Er de fortsatt i stand til å gjenskape den gamle magien i singleplayer-eventyrene sine, eller er det en svunnen tid? Jeg har kjøpt hvert FF på release siden FF7 og rundet alle spillene i serien, men dette kan fort bli det siste jeg er villig til å betale mer enn hundrelappen for.

 

Vel og bra at han reddet FF14, men et spill skal ikke behøve å reddes i utgangspunktet. Det er et av verdens største spillselskaper det er snakk og de har ressurser til å gjøre en skikkelig jobb, hvis de vil.

Lenke til kommentar

Huff, FF serien har gått ifra å være en solid serie der det har vært stor fokus på gjennomført historie og dybde i spillet til å bli....ja, eye candy og møkk.... For min del stoppet FF med 10'eren, da begynte eye candy fokuset til å overgå alt som helt handling og klarte ikke engang å gjennomføre 12'eren. 13 var forferdelig og har ikke giddet å spilt 14 'eren.

 

PS: Jeg har nok ha rundet FF6, 7, 8 og 9 minst 4-5 ganger hver.

Lenke til kommentar

Huff, FF serien har gått ifra å være en solid serie der det har vært stor fokus på gjennomført historie og dybde i spillet til å bli....ja, eye candy og møkk.... For min del stoppet FF med 10'eren, da begynte eye candy fokuset til å overgå alt som helt handling og klarte ikke engang å gjennomføre 12'eren. 13 var forferdelig og har ikke giddet å spilt 14 'eren.

 

PS: Jeg har nok ha rundet FF6, 7, 8 og 9 minst 4-5 ganger hver.

 

FF 12 er veldig bra spill, test den japanske versjonen med engelsk Patch, enda bedre, FF11 har millioner av fans, og var en stor suksess, nå har de gått over til FF 14 som har 2,5 million mennesker som betaler i måneden, hvor Wildstar og Elder Scroll bare har under 1 million og Elder scroll enda mindre.

 

Så hvorfor skal de bry seg, når de tjener en haug med penger og fansen er fornøyd,

Lenke til kommentar

Vel og bra at han reddet FF14, men et spill skal ikke behøve å reddes i utgangspunktet. Det er et av verdens største spillselskaper det er snakk og de har ressurser til å gjøre en skikkelig jobb, hvis de vil.

 

Du vet at FF 15 har samme problem ?

 

Yoshi P er en ny person, samme med personen som tar over FF 15,

 

De er begge nye og smarte folk , Problemet med de som lagde FF 14 og 15, var at de var superstjerner i Japan, og de kunne gjøre hva de ville, noe Square Enix selv innrømte, da de hyret inn 2 nye men, Yoshi P for Realm Reborn, som Gjorde en Extreme bra jobb, og ga mange klager til Square i seg selv, da han er en utmerket speaker. Og nå har de hyret inn enda en ny mann for FF 15,

 

Så det viser seg at de gamle designerne rett og slett trenger og legge fra seg hatten for at spillene skal bli bra. men Hironobu sakaguchi, tror jeg alltid vil være expert over Jrpg spill. synd han forlot Square for og lage Surfe spill XP.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke sammenligne XI og IV (11 og 14) med de andre spillene i Final Fantasy, da de er MMO og ikke et spill man bare spiller seg igjennom og er "ferdig" med det.

Og så vidt meg bekjent så er det kun MMO spillene Yoshida driver med og ikke de andre.

Jeg venter på Versus/XV fortsatt og håper det tar steget opp igjen på solo spillene igjen :)

Endret av Iza_
Lenke til kommentar

Selv synes jeg nedgangen kom først etter FF13, som selv om det ikke er blant mine favoritter i serien fortsatt var et solid rollespill sammenlignet med det meste annet der ute. Lineært ja, men det var slik man valgte å gjøre akkurat dette spillet og FF har en tendens til å eksperimentere med formelen. Helt ok for meg at man valgte å lage et FF på denne måten, uten at det betyr at det bør bli toneangivende for hele serien. Nå ser det også ut som om FF15 blir veldig åpent, så den bekymringen kan legges til side. Jeg er mer bekymret for at de ikke har klart å lage et skikkelig singleplayer-JRPG siden 2010, for både FF13-2 og Lightning Returns fortonte seg som noe fjas for min del.

 

FF10 og 12 liker jeg veldig godt, spesielt 10 pga. det turbaserte kampsystemet, som er langt mer tradisjonelt enn ATB-systemet i de foregående spillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...