Gå til innhold

ANMELDELSE: Super Smash Bros. for Wii U


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettspillingen gir deg en kamp i løpet av sekunder, og sakker jevnt ned for begge spillere i stedet for å lagge om noen har båndbredde- eller pakketapsproblemer. Det er en av de mest dramatiske forbedringene for tilgjengelighet og community-byging Smash-serien har hatt siden Melee. Du må ikke lenger dra til turneringer for å finne kvalifisert motstand.

 

Synes egentlig denne omtalen var litt intetsigende, med utrolig mye plass brukt på å liste opp moduser og forklare selvfølgeligheter. Kontrollsystemet har vært det samme siden N64, det har også konseptet om at alle figurene fungerer grunnleggende likt. Ligger ikke det såpass trygt innenfor en felles forståelseshorisont når vi har kommet til spill nummer fem, at det ikke egentlig trenger å forklares? Det hadde vært mer interessant å høre hvordan de mekaniske endringene fra Brawl opplevdes, gjerne også mot en bakgrunn av gull-standarden, altså melee. Event matches ble introdusert alt i SSBM. Smash Tour er, foruten en skikkelig irriterende og overflødig modus, denne utgavens variant av det som var Adventure i SSBM og Subspace Emissary (eller noe slikt) i SSBB.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å gi dette spillet 7/10 må jeg si er latterlig, og å si "det har alltid vært en gjennomgående problem at denne spillserien strengt tatt er litt kjedelig å spille når man er alene." tror jeg må være noe av det dummeste jeg har hørt. Det er så mye å gjøre, så mye å samle, så mange utfortdringer å fullføre i dette spillet at hvis du hadde faktisk satt deg ned for å spille det som et hvilket som helst annet spill (Hvor man setter seg ned og prøver å "runde" det) så hadde du hatt å gjøre i ukesvis.

 

I tillegg har dere har gitt PlayStation All-Stars Battle Royale samme karakter, når det er waaay out of smash's league. Forstå det den som kan.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å gi dette spillet 7/10 må jeg si er latterlig, og å si "det har alltid vært en gjennomgående problem at denne spillserien strengt tatt er litt kjedelig å spille når man er alene." tror jeg må være noe av det dummeste jeg har hørt. Det er så mye å gjøre, så mye å samle, så mange utfortdringer å fullføre i dette spillet at hvis du hadde faktisk satt deg ned for å spille det som et hvilket som helst annet spill (Hvor man setter seg ned og prøver å "runde" det) så hadde du hatt å gjøre i ukesvis.

 

I tillegg har dere har gitt PlayStation All-Stars Battle Royale samme karakter, når det er waaay out of smash's league. Forstå det den som kan.

 

Enig. Jeg ville gitt dette spillet 2/10. Dønn kjedelig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trist å se at det bare blir gitt en syver ja ! Men sånn er det bare. Personlig mener jeg enspillermodus er og kommer alltid til å være en bonusfunksjon i Super Smash. Og her er det så ufattelig mye å samle på, karakterer som skal låses opp, flere baner, 140 challenges der den andre er dobbelt så utfordrende som den første. Jeg har blitt underholdt alene i flere dager nå, og det ser ikke ut til å stoppe opp med det samme. Og da har jeg ennå ikke vært innom online ennå.

 

Det er få spill i dag som klarer å holde vennegjengen samlet i så mange timer for dag uten å gå lei, som Smashserien har gjort for oss, og det er dette Super Smash handler om. Og de klarer det med klasseforskjell fra nestemann.

Sist gang vi spilte Brawl var for to uker siden. Da har vi spilt det jevnt i seks år. Spillet klarte hva det ble skapt for, og dette ser ikke ut til å endre seg med det samme.

Leveleditoren er også en gedigen opptur fra Brawl, der du kan håndtegne plattformene slik du selv vil, med tonnevis av låter å velge mellom. Dette burde også vært nevnt.

 

9/10 - minst. Det er dette spill handler om.

Man anmelder ikke Uncharted med hovedvekt på MP-delen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det slår meg at karakteren er satt av en anmelder som må ha spilt for seg selv og derav gitt 7/10. Om det er tilfellet skjønner jeg karakteren godt, da super smash alltid har vært et spill man bør være med venner for å elske kaoset! 7/10 virker vanvittig strengt for hovedargumentet bak å kjøpe en WiiU med gamecube adapter.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest anmeldelsen må jeg si meg enig med fearsome. Å dømme smash ut fra singleplayeren blir vel litt som å dømme battlefield ut fra det samme. En merker og klart her at anmelderen som står bak smash anmeldelsen til pressfire har et langt større forhold til hele smash serien, noe som kan argumenterest frem og tilbake om hvorvidt er positivt eller ikke da anmeldelsen fort blir litt bias. Men føler absolutt an anmeldelsen til pressfire har fått med seg de punktenne som virkelig gjør dette spillet så fantastisk morsomt som det er. Selv har jeg holdt med denne serien siden det første spillet på nintendo 64 så min mening og vil jo sliktsett bli noe bias.

 

En 7 av 10 karakter synst jeg dog uansett at er alt for lavt for dette spillet om en ser på karrakterskalaens tilstand i dag hvor katastrofale spill som DriveClub og Styx får samme karrakter. Anmelder teksten synst jeg heller ikke reflekterer den "lave" karrakteren i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Det slår meg at karakteren er satt av en anmelder som må ha spilt for seg selv og derav gitt 7/10. Om det er tilfellet skjønner jeg karakteren godt, da super smash alltid har vært et spill man bør være med venner for å elske kaoset! 7/10 virker vanvittig strengt for hovedargumentet bak å kjøpe en WiiU med gamecube adapter.

 

Hmm, synes jeg skriver ganske klart i konklusjonen at

 

"Opplevelsen er, som alltid, best når man har venner å kjempe mot... Det er på TV-skjermen, med venner rundt seg, Super Smash Bros. for Wii U gjør seg som best."

Lenke til kommentar

 

 

Hmm, synes jeg skriver ganske klart i konklusjonen at

 

"Opplevelsen er, som alltid, best når man har venner å kjempe mot... Det er på TV-skjermen, med venner rundt seg, Super Smash Bros. for Wii U gjør seg som best."

 

 

Ikke akkurat en original konklusjon....

 

Uansett tror jeg mange reagerer på at spillet "bare" får en 7-er (ja, man kan argumentere for at 7 er en bra score og alt det der, men faktum er at 7/10 er lavt når det kommer til en så stor tittel som Smash) uten at det er noen (slik jeg ser det) reell begrunnelse i anmeldelsen for å trekke ned tre karakterer.

 

Det eneste du trekker frem som negativt er rotete meny, smash tour-modusen og at det er kjedelig å spille alene i et partyspill (som Smash først og fremst er).

 

At det er rotete meny kan jeg til dels være enig i, men det er ikke mye til problem etter at man har spilt en halvtime.

At Smash Tour ikke er all verden har vel lite å si det store bildet? Ville spillet fått en bedre karakter dersom denne modusen ikke var med? Uavhengig av Smash Tour er det jo mer innhold i dette spillet enn i noe annet Smash.

 

At spillet ikke er så gøy å spille alene sier seg kanskje selv og burde etter mitt syn ikke ha noenting å si for karakteren. Man trekker vel ikke Fifa i karakter fordi det er gøyere å spille sammen med andre enn alene? Hva med Singstar?

 

Ikke misforstå meg. Du er selvfølgelig i din fulle rett å gi spillet den karakteren du mener det fortjener. Jeg synes imidlertid kanskje du vektlegger momenter i din vurdering som mange andre vil synes er irrelevante.

Lenke til kommentar

Slenger meg nok på flere som har kommentert her. 3DS-versjonen fortjener kanskje 7/10, men Wii U-versjonen er minst et om ikke to hakk opp.

 

Må også si jeg er ganske uenig i at spillet er kjedelig alene. Jeg har enda ikke fått samlet kompisene i sofaen og har allikevel ikke kjedet meg et sekund jeg har spilt. Jeg kan telle to kamper jeg har slitt med tilkoblingen online, ellers har alle kamper gått knirkefritt. Event matcher, All Star, Classic, For Fun, For Glory, samling av trofeer, musikk osv. Synes det ikke er helt passende å koble ordet kjedelig til dette spillet.

Lenke til kommentar

Det som må være hovedargumentasjonen for å gi spillet en 7 av 10 fremfor noe over er etter hva jeg leser anmeldelsen en svak singleplayer del, som i mine øyne ikke akkurat er svak til den bruk en singleplayer er i disse spillene, nemmelig å lære seg å kjenne movesettene og fysikken til de forskjellige karakterene. Dette er i all hovedsak et flerespiller spill på lik linje med titanfall, battlefield og counterstrike for å nevne noen. Jeg mener da at en ikke bør trekke så mye pga at spillet ikke er så gøy alene, vertfall nå når de har fått inn en sålangt veldig godt fungerende online bit som tar smash til helt nye høyder for meg vertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...