Gå til innhold

Spår kraftig vekst i Windows Phone-salget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TLDR: At Windows Phone er dårlig er direkte vås og fordommer. Mulig andre systemer er bedre for DEG, men generelt vil jeg påstå WP er blitt bedre på mange områder enn Android og iOS.

 

Var i utgangspunktet skeptisk til Windows Phone etter å ha hatt en Windows Mobile-telefon en for noen år siden. Og den hadde jeg ikke lenge. Kjøpte da en Nokia Lumia 1020 for kameraet og GPS-programvaren. Har ikke angret et sekund på det. Windows Phone er en solid oppgradering, tvers i gjennom, fra Windows Mobile. Eneste argumentet for å velge noe annet operativsystem jeg kan finne, er utvalget av applikasjoner og tredjepartsstøtte.

 

Er ganske sikker på at Windows Phone er det mest organiserte mobiloperativsystemet av de tre store, etter å ha hatt alle, og så langt har jeg opplevd at ting ofte krever et trykk mindre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har vært flittig bruker av både iOS og Android, og kjøpte meg nylig en Lumia 930. Noe brå endring, men oppdaget fort at det ikke var så verst. Etter en måneds bruk kan jeg nesten si jeg foretrekker Windows Phone over Android og iOS. Enkelt å navigere og ekstremt responsivt. Er noen småting jeg gjerne skulle hatt som mangler, men ikke noe jeg ikke klarer meg uten.

Lenke til kommentar

Her er vel en mer korrekt overskrift "Fortsetter å spå kraftig vekst i Windows Phone-salget". For IDC har alltid spådd kraftig vekst i Windows Phone salget.

 

At de forsetter å gjøre det nå er kanskje litt spesielt, siden Windows Phone forsvinner og erstattes av Windows 10.

 

Det er ikke spesielt spesielt, ettersom iOS 1 ikke er spesielt utbredt for tiden.

 

Det at MS plasserer alt under Windows 10 betyr ikke at samme OS kjører på desktop og mobil. Det er bare at kjernen er den samme, applikasjonsbutikkene vil smelte sammen, og navnet vil indikere en helhetlig tankegang.

 

WP vil fortsatt være WP i det store og hele. Bare at ordet Phone fjernes.

Lenke til kommentar

Windows Phone og Windows Phone Runtime er daut og begrava, dere tidlige adaptore står igjen med den sedvanlige blødende shafte-inngangen til værs, og igjen på slagmarka står et samkjørt Windows Runtime som vinneren med en småsliten Desktop avventende på sidelinja. Det som kommer nå er nærmere Windows RT enn Windows Phone. Eller, det er ganske nøyaktig Windows RT, bare med nytt navn Windows 10.

 

Og det er bra for Windows, nå (vel, helt fra de introduserte universal apps, men i større grad etter 10 slippes) kan man endelig begynne å se virkelig effekt av å ha Windows på alle platformer, men kan muligens være treigere å kjøre på en mobil enn gamle Windows Phone, hva vet vel jeg.

 

Du kommer sikkert aldri på en million år til å innrømme at Microsoft har avliva Windows Phone, som de har gjort med mobil-OSene sine så mange ganger før. Men det har de. Microsoft selv sier de bare har ett operativsystem. Det er et rent markedsføringsgrep, så de har per definisjon siste ord på den saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...