Gå til innhold

Visste du at alle Mac-er leveres med verdens beste kjeksoppskrift?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dessuten... Hva i himmelens navn har Emacs så mye med Mac å gjøre? Sett bort fra navnet så har hverken GNU Emacs eller andre varianter sterke relasjoner til MAC OS/OSX.

Poenget er jo at de som sitter på en Mac (evnt en Linux distro) skal få muligheten til å sjekke ut dette... Endret av blured
Lenke til kommentar

 

Dessuten... Hva i himmelens navn har Emacs så mye med Mac å gjøre? Sett bort fra navnet så har hverken GNU Emacs eller andre varianter sterke relasjoner til MAC OS/OSX.

Poenget er jo at de som sitter på en Mac (evnt en Linux distro) skal få muligheten til å sjekke ut dette...

 

 

Og GNU Emacs finnes ikke til Windows, BSD, Solaris, MS-DOS, Irix, SuperH, IBM System/390 og en drøss (86 for å være eksakt) med andre utfasede systemer?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Og GNU Emacs finnes ikke til Windows, BSD, Solaris, MS-DOS, Irix, SuperH, IBM System/390 og en drøss (86 for å være eksakt) med andre utfasede systemer?

 

Nei, emacs føkger meg bevisst ikke med på en standard innstallasjon av windows. Hva er det du sliter med å skjønne her?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Rekk opp hånda alle som har brukt Emacs på OS X?

 

(1. Ja, jeg vet det finnes noen få, men direkte mange kan det vel umulig være?

2. Disse filene finnes vel strengt tatt i operativsystemet, her OS X, og ikke i "Mac'en", som strengt tatt er hardware, eller en "Apple PC" som vi like gjerne kan kalle det i dag, på lik linje med en PC fra Acer, Asus, Dell osv...)

Lenke til kommentar

GNU Emacs seneste stabile versjon er da 24.4, hvorfor er den ikke oppdatert på Mac?

En herlig editor for bla. tekstfiler og programmering.

Kan tilpasses og utvides som man vil vha lisp/scheme.

Også fått greie Emacs versjoner for windows de siste årene. Har den selv på mobilen min.

Gammel, men er også blitt oppdatert gjennom årene.

Mye innen data som er 30 år eller eldre i disse dager.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...