Gå til innhold

Tysk nykommer med åttekantet mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hovedkameraet skal by på 13 megapiksler med oppløsning og en vidvinkel på 28 millimeter.

-> .. og en vidvinkel tilsvarende 28 millimeter brennvidde på et fullformatkamera.

 

Hvis kameradelen har vanlig 1/3" format så er den ekte brennvidden ca 4 mm, altså ganske langt unna de 28 mm som står i artikkelen.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selskapet er IKKE Tysk, de er basert i Østerrike! De har fabrikk i Tyskland, men er et Østerrisk selskap.

 

Har et par kommentarer off the bat:

1. Få bort den signaturlignende logoen så begynner vi å snakke stilig.

2. Om den blir så tynn er det smal sjans for et brukbart batteri.... Årsaken til at jeg mistenker at hovedkortet kan ta stor plass er at det i utgangspunkt ikke har kommet eMMC-løsninger som har mer enn 64Gb på én brikke (utenom samsungs rykende ferske løsning som kun er produsert siden september), så det må lages plass til flere. Og hvorfor den ukonvensjonelle kapasiteten? 80 GB er verken toerpotens eller tierpotens, eneste som gir mening er at de i utgangspunkt starter med 128 GB men da snakker vi om 48 GB reservert til systemet/overprovisjonering, hva skal de med så mye plass?

I utgangspunkt synes jeg at den gjerne kan være dobbelt så tjukk men med banebrytende batteristørrelse. fem tommer er ikke store skjermen (tatt dagens trend i betraktning) så telefonen trenger ikke å være bukselomme-killer-tynn synes jeg. Behageligere å holde blir den også med et par ekstra mm, i tillegg til at den blir/føles mer solid bygd. Looking at you, iPhone 6+ :p

Årsaken til at jeg ikke ville kjøpt den, sett bort fra 1. og 2.:

3. Ser også at de har knota masse med statuslinja. Det kan umulig være godt for appkompabilitet, da android tillater apper (slik jeg forstår) å bruke swipe fra bunn til egne oppgaver, ikke som global snarvei til notification center. Her ser det ut til at det ikke er tilfellet. Meningsløst synes jeg. Gi oss stock android 5.0, det er plenty fint og mest funksjonelt. Trodde tysktalende ingeniører var mer praktisk orienterte men tydeligvis har vi funnet noen som ikke er det. Uansett mobilOS ser vi alle etter klokka oppe til høyre, ikke nedi bunn en eller annen plass. No like. Og å kalle homescreen "desktop" er i overkant gammeldags. Er det da meninga at telefonen kun erstatter et skrivebord? Blir den norske oversettelsen da "Skrivebordsplate"? Jeg synes "hjemskjerm" gir MYE mer mening.

/fem øre

 

EDIT: Kan være en tanke å nevne i artikkelen at de på mirakuløst vis mener å ha skvist inn et 3100mAh-batteri. Se i kildehenvisningen, står i pressebilde nr.2 i GSMarenas skriv.

 

EDIT2: OK, begynner å tvile litt nå, leste litt mer nøye gjennom speclista fra produsenten og under skjerm står det

"5" full HD display- (1920 * 1080 pixels, Super AMOLED, IPS)". Se selv i kilden om dere tror jeg har lest feil. Vaporware?

 

EDIT3: Makan til inkonsistent markedsføring har jeg ikke sett på en god stund. I de offisielle bildene GSMarena har repostet står det 13Mpix på hovedkameraet. På hjemmesiden til linshof står det, rett i fleisen, 12 Mpix.

 

EDIT4: tyrkflei i tidligere edit :p

Endret av Randominated
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Hovedkameraet skal by på 13 megapiksler med oppløsning og en vidvinkel på 28 millimeter.

-> .. og en vidvinkel tilsvarende 28 millimeter brennvidde på et fullformatkamera.

 

Hvis kameradelen har vanlig 1/3" format så er den ekte brennvidden ca 4 mm, altså ganske langt unna de 28 mm som står i artikkelen.

Jeg synes absolutt at brennvidder på digital- og mobilkameraer skal oppgis som ekvivalent i 35 mm formatet. Selv om brennvidden optisk sett er 4 mm, må brennvidden relateres til størrelsen på billedbrikken for at du kan regne ut billedvinkelen, og det blir bare forvirrende for journalister og lesere.

Lenke til kommentar

Enda ein diger, men tynn telefon med alt for kraftig harware i forhold til batterikapasitet, trur eg. Kan dei ikkje produsere ein telefon som er litt tjukkere med større batteri, mindre skjerm og litt svakere prosessor med lågt strømforbruk? Det er ingen som bruker all kraften til ein 8 kjerners 2 ghz prosessor i ein liten telefon uansett. Det er kun for å brife med benchmark resultat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Årsaken til at jeg mistenker at hovedkortet kan ta stor plass er at det i utgangspunkt ikke har kommet eMMC-løsninger som har mer enn 64Gb på én brikke (utenom samsungs rykende ferske løsning som kun er produsert siden september), så det må lages plass til flere. Og hvorfor den ukonvensjonelle kapasiteten? 80 GB er verken toerpotens eller tierpotens, eneste som gir mening er at de i utgangspunkt starter med 128 GB men da snakker vi om 48 GB reservert til systemet/overprovisjonering, hva skal de med så mye plass?

Gjetter heller på at det er to brikker som du var inne på først; 16 GB for system + 64 GB boltringsplass = 80 GB å skryte av for markedsavdelinga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selskapet er IKKE Tysk, de er basert i Østerrike! De har fabrikk i Tyskland, men er et Østerrisk selskap.

 

3. Ser også at de har knota masse med statuslinja. Det kan umulig være godt for appkompabilitet, da android tillater apper (slik jeg forstår) å bruke swipe fra bunn til egne oppgaver, ikke som global snarvei til notification center. Her ser det ut til at det ikke er tilfellet. Meningsløst synes jeg. Gi oss stock android 5.0, det er plenty fint og mest funksjonelt. Trodde tyskere var mer praktisk orienterte men tydeligvis har vi funnet noen som ikke er det. Uansett mobilOS ser vi alle etter klokka oppe til høyre, ikke nedi bunn en eller annen plass. No like. Og å kalle homescreen "desktop" er i overkant gammeldags. Er det da meninga at telefonen kun erstatter et skrivebord? Blir den norske oversettelsen da "Skrivebordsplate"? Jeg synes "hjemskjerm" gir MYE mer mening.

 

Liker det med at du starter å kommentere at de ikke er tyskere og for å så gjøre samme feilen selv :p

Lenke til kommentar

 

Selskapet er IKKE Tysk, de er basert i Østerrike! De har fabrikk i Tyskland, men er et Østerrisk selskap.

 

3. Ser også at de har knota masse med statuslinja. Det kan umulig være godt for appkompabilitet, da android tillater apper (slik jeg forstår) å bruke swipe fra bunn til egne oppgaver, ikke som global snarvei til notification center. Her ser det ut til at det ikke er tilfellet. Meningsløst synes jeg. Gi oss stock android 5.0, det er plenty fint og mest funksjonelt. Trodde tyskere var mer praktisk orienterte men tydeligvis har vi funnet noen som ikke er det. Uansett mobilOS ser vi alle etter klokka oppe til høyre, ikke nedi bunn en eller annen plass. No like. Og å kalle homescreen "desktop" er i overkant gammeldags. Er det da meninga at telefonen kun erstatter et skrivebord? Blir den norske oversettelsen da "Skrivebordsplate"? Jeg synes "hjemskjerm" gir MYE mer mening.

 

Liker det med at du starter å kommentere at de ikke er tyskere og for å så gjøre samme feilen selv :p

 

Var edit på edit, ble mye knot å lese gjennom hele greia, fixa nå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...