Gå til innhold

Synology slipper ny nettverksdisk for hjemmebruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er svært fornøyd med min DS213j, god ytelse på både lesing og skriving av filer, da ikke like kjapp på mange småfiler som en ren Linux server (eks. Ubuntu Server), noe som nok skyldes at den har en i underkant spesifisert CPU. Etter min mening kunne nok Synology brukt litt bedre prosessorer i sine NAS'er i forhold til pris som jeg ser på som over "midt på treet". Nå ser jeg DS215j har 800MHz dual core CPU, da DS213j hadde single core 1200MHz CPU er vel dette et steg frem og minst et halvt tilbake.

Det jeg ikke er like fornøyd med er firmware DSM 5 som virker skikkelig sirup i forhold til DMS 4. Jeg liker et kjapt web grensesnitt på en NAS og det får jeg ikke lenger på min DS213j.

Lenke til kommentar

"For deg som ikke fra før er kjent med hvordan Synology gir navn til sine produkter, er det slik at det første tallet står for støttet antall interne harddisker, mens de to siste sifferne sier hvilken årsmodell det er."

Det stemmer ikkje, det er maksimalt støtte interne harddisk + antall støtte på byggings bokser(DX513) x5.

 

For eksempel: DS1815+ støtter 8 interne disker + 2 x DX513 med 5 hardisker hver.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"For deg som ikke fra før er kjent med hvordan Synology gir navn til sine produkter, er det slik at det første tallet står for støttet antall interne harddisker, mens de to siste sifferne sier hvilken årsmodell det er."

Det stemmer ikkje, det er maksimalt støtte interne harddisk + antall støtte på byggings bokser(DX513) x5.

 

For eksempel: DS1815+ støtter 8 interne disker + 2 x DX513 med 5 hardisker hver.

 

Det er riktig, og grunnen til at jeg valgte ordlyden «støttet antall interne harddisker» fremfor å skrive «antallet diskbrønner». Harddiskene i en utvidelsesboks regnes som interne og kan brukes i eksisterende RAID, mens en USB-tilkoblet harddisk regnes som ekstern og kan ikke benyttes på den måten.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...