Gå til innhold

Fansen jobbet med en Vampire: The Masquerade-nyversjon – eieren drepte prosjektet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grusomt!

 

Som entusiastisk fan har jeg gledet meg i årevis til Vaulderie og nettrollespillet WoD. Vennegjengen ble oppfostret på og fortsetter den dag i dag med vampire pen&paper.

 

Dette med kritikk av feilene i Bloodlines føler jeg er irrelevant, dette var en uferdig produksjon som ble utgitt da selskapet valgte å satse på en større hest. Derimot bør alle fans som har lagt blod, svette og tårer i å fikse disse hylles herfra til evigheten.

 

Nok en gang får jeg følelsen av at feil folk sitter med store avgjørelser. Et utall fantastiske spill og tv-serier har blitt kansellert fordi beslutningstaker (markedsfører?) har funnet ut at dette appellerer til en vanskelig eller divers målgruppe. Selskapene må vise til muligheten for umiddelbar tilfredsstillelse (les: lønnsomhet), i likhet med en utålmodig pubertal tenåring. Ser man ikke lengre enn navlen?

 

Fantastisk stemning og historiefortelling gjør at jeg alltid kommer tilbake til bloodlines. Når skal det gå opp for folk at substans er vesentlig? Spill som tillater valgfrihet og hvor valgene har konsekvenser tiltrekker seg folk som gladelig betaler og ofte legger sjel og lojalitet i fanget på produsenten.

 

/Rant

Lenke til kommentar

Skuffende. Absolutt ikke en måte å ta vare på en virkelig diamant innen RPG. Trist oppførsel fra CCP. Her burde de latt folk må styre som de ville og heller tjent penger på at spillet fortsatt er appellerende i 2014 for nye kunder (sett at man trenger spillet for å bruke moden).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir stadig overrasket over at folk starter slike omfattende "puss opp"-prosjekter av spill, uten å høre med rettighetshaver i forkant. Da kan man egentlig ikke skylde på andre enn seg selv.

 

Samtidig så skjønner jeg ikke helt hvorfor CCP ikke vil tillate dette. Vet ikke om du måtte ha orginalspillet for å nyte godt av dette prosjektet, men hvis du måtte det så ville det jo vært strålende promo for en klassiker. Men kan det tenkes at de har planer om å gjøre noe lignende selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hater når rike men som ikke kan noe om spill holder fast på lisenser, men aldri gjør noe med de.

 

Husker når de skulle lage Little Big Adventure 3, så skrev devs at spillet var i hånden på en person som ikke visste hva det var, så de fikk sikkert kjøpt det billig. ser ikke ut til at de har lykkes da dette var 3 år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...