Gå til innhold

Acer går i strupen på Asus' lynraske spillskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Både høyde- og rotasjonsregulering er på plass, og det samme er et WESA-godkjent skjermoppheng.

 

WESA = WETA + VESA ?!? *humrehumre*

 

Vil heller ha IPS 60Hz 4k g-sync enn 2k 144Hz TN. Men sikkert en fin skjerm så lenge den er rimeligere enn ASUSen med tilsvarende bildekvalitet. Der går det nemlig en del cash på gamer epeen (lookin' at you, ROG branding!).

Endret av Randominated
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En Curved 27" eller 30" monitor med 21:9 aspect ratio 120Hz og 1ms er noe som står på min ønskeliste :)

Hva i h****** skal du med en kurvet skjerm til gaming? Kurvede skjermer og TVer gjør seg svært dårlig om du skal se noe med rette linjer.

 

 

Vil heller ha IPS 60Hz 4k g-sync enn 2k 144Hz TN. Men sikkert en fin skjerm så lenge den er rimeligere enn ASUSen med tilsvarende bildekvalitet. Der går det nemlig en del cash på gamer epeen (lookin' at you, ROG branding!).

TN eksisterer: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2671517

Poenget med IPS faller dessverre bort når G-sync-skjermene blir såpass ribbet for bildejusteringsmuligheter, og når ROG Swift er såpass kapabel i fargegjengivning uansett er det liten grunn til å vente på IPS-modeller som vil ha mer etterslep uten å egentlig kunne levere bedre farger.

Lenke til kommentar

 

hm, 3x denne eller 3x rog swift... :p

 

Blir prisen omtrent den samme hadde jeg lett gått for Swift. Rammene på den der er jo dobbelt så tykke.

 

Tror dog Aceren blir billigere, og da kan valget fort bli vanskeligere å ta. :p

 

Hihi, men med tynnere rammer så blir det nok rog swift ^^

 

sette teipbit over prisen så går alt :D

Lenke til kommentar

 

En Curved 27" eller 30" monitor med 21:9 aspect ratio 120Hz og 1ms er noe som står på min ønskeliste :)

Hva i h****** skal du med en kurvet skjerm til gaming? Kurvede skjermer og TVer gjør seg svært dårlig om du skal se noe med rette linjer.

De er ikke så kurvete at det er noe problem. Har prøvd ut en kurvet TV å slet ikke med at bildet så unaturlig ut på noen måte. Men regner ikke med at vi får en sånn monitor som jeg ønsker, for det er nok endel kalkulasjoner TVen/Monitoren må ta seg av så input lag vil jo øke.

Lenke til kommentar

 

 

Både høyde- og rotasjonsregulering er på plass, og det samme er et WESA-godkjent skjermoppheng.

WESA = WETA + VESA ?!? *humrehumre*

 

Vil heller ha IPS 60Hz 4k g-sync enn 2k 144Hz TN. Men sikkert en fin skjerm så lenge den er rimeligere enn ASUSen med tilsvarende bildekvalitet. Der går det nemlig en del cash på gamer epeen (lookin' at you, ROG branding!).

Tenkte jeg også. Jeg eier ROG Swift 27" skjermen. Jeg skulle til å selge den da jeg begynnte å angre på å punge ut 7000 for den. Men heldigvis satt jeg på gamle skjermen min, forholdsvis ny IPS skjerm 24" og glem det. Kan aldri gå tilbake. G-Sync alene gjør massive endringer, ikke bare i spill men selv på skrivebordet. Så fort du flytter rundt på vindu så legger du merke til det.

 

Ser jeg på en vanlig pc skjerm nå så virker det helt forjævlig i forhold. Rog Swiften er dyr men den er absolutt ikke bare svada marketing gimmick. Beste skjermen som er på markedet nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fint at Asus får litt selskap her. Bortsett fra elendige farger er PG278Q skjemen utrolig bra, når den virker. Har hatt et salig strev med at skjermen går i sort når den bestemmer seg for å bytte frekvens og at bildet plutselig uten forvarsel viser alt dobbelt (skjev hormhinne-syndrom). I begge tilfellene må man boote maskinen med reset knappen. Mistenker at det er Nvivia driverene som ikke er helt kompetente på G-sync enda. Foreløbig har ikke nye drivere gjort susen så mistenker at den går i retur snart :(

Lenke til kommentar

Asus har akkurat halt duken av en spennende ny spillskjerm ved navn XB270HU.

 

-Acer har akkurat- mener du.

 

Så på Asus swift på spillexpo. Ble utrolig skuffet over kvaliteten på panelet etter alt skryt den har fått til å være et TN-panel.

Prøvde å stille inn bildet så godt jeg kunne, men til ingen nytte. Flyten i bildet var utrolig fin, naturlig nok. Men bildet virket blast og ikke nærheten av kvaliteten man forventer av en 27" til 6500 kr... Kan være lyset på messen som ødela inntrykket. Men jeg kommer nok til å gå for LG 34UM95 Eller AOC u3477Pqu. Synd, for jeg gledet meg til å kjøpe ROG swift..

Lenke til kommentar

 

 

 

Både høyde- og rotasjonsregulering er på plass, og det samme er et WESA-godkjent skjermoppheng.

WESA = WETA + VESA ?!? *humrehumre*

 

Vil heller ha IPS 60Hz 4k g-sync enn 2k 144Hz TN. Men sikkert en fin skjerm så lenge den er rimeligere enn ASUSen med tilsvarende bildekvalitet. Der går det nemlig en del cash på gamer epeen (lookin' at you, ROG branding!).

Tenkte jeg også. Jeg eier ROG Swift 27" skjermen. Jeg skulle til å selge den da jeg begynnte å angre på å punge ut 7000 for den. Men heldigvis satt jeg på gamle skjermen min, forholdsvis ny IPS skjerm 24" og glem det. Kan aldri gå tilbake. G-Sync alene gjør massive endringer, ikke bare i spill men selv på skrivebordet. Så fort du flytter rundt på vindu så legger du merke til det.

 

Ser jeg på en vanlig pc skjerm nå så virker det helt forjævlig i forhold. Rog Swiften er dyr men den er absolutt ikke bare svada marketing gimmick. Beste skjermen som er på markedet nå.

er nok ikke G-Sync som gjør skrivebordet "silkemykt", det kan du takke 120Hz+ for. Har selv hatt 120 Hz og ja, det er behagelig, men kompromissene jeg inngikk med skjermen jeg satt med (Samsung 2233RZ) viste seg å være for store på bildekvalitetsfronten når jeg omsider oppgraderte. G-Sync hjelper nok bare når det er snakk om situasjoner der grafikk skal rendres og grafikkortets FPS ikke henger med skjermens oppdateringsfrekvens. Men glad du er fornøyd, det vil si at Swift var et godt kjøp for deg, blir jo ikke særlig bedre da :)

Lenke til kommentar

Fint at Asus får litt selskap her. Bortsett fra elendige farger er PG278Q skjemen utrolig bra, når den virker. Har hatt et salig strev med at skjermen går i sort når den bestemmer seg for å bytte frekvens og at bildet plutselig uten forvarsel viser alt dobbelt (skjev hormhinne-syndrom). I begge tilfellene må man boote maskinen med reset knappen. Mistenker at det er Nvivia driverene som ikke er helt kompetente på G-sync enda. Foreløbig har ikke nye drivere gjort susen så mistenker at den går i retur snart :(

Med slike symptomer ville jeg nok kjørt en memtest86 først og fremst ;)

Lenke til kommentar

 

 

Fint at Asus får litt selskap her. Bortsett fra elendige farger er PG278Q skjemen utrolig bra, når den virker. Har hatt et salig strev med at skjermen går i sort når den bestemmer seg for å bytte frekvens og at bildet plutselig uten forvarsel viser alt dobbelt (skjev hormhinne-syndrom). I begge tilfellene må man boote maskinen med reset knappen. Mistenker at det er Nvivia driverene som ikke er helt kompetente på G-sync enda. Foreløbig har ikke nye drivere gjort susen så mistenker at den går i retur snart :(

Med slike symptomer ville jeg nok kjørt en memtest86 først og fremst ;)

Takk for tipset, men det er allerede gjort ;) Ingen feil og det fungerer helt fint på min gamle 2711 Dell. Jeg mistenker at det kan kanskje være displayport problemer. Det kan virke som om mange har det med denne skjermen.

Sorry-mener ikke å hijacke tråden-måtte bare svare :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...