Gå til innhold

Turbulente overganger mellom norske lag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor uttaler Renato seg når han er en medvirkende årsak til at e-sport i Norge blir satt i et dårlig lys? Manglende utbetaling av pengepremier fra han og han sine aktører (eSport norway som det den gang het). Artikkelen mister litt av troverdigheten når slike personer får lov å uttale seg!

 

Jeg må si meg enig. Det Renato sier er forsåvidt veldig sant og riktig, men hadde vell kanskje vært bedre med en uttalelse fra en annen person enn han.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Selvom jeg ikke har mye til overs for herr Mahmutagic så syntes jeg dette sitatet er treffende: "Det sitter mennesker i ledelsen for norske organisasjoner som føler at de eier e-sporten i Norge og forsøker å la egne lag vokse på bekostning av andre."

 

Hadde vel kanskje vært relevant å nevne at Stein Wilmann ikke bare er "leder for BX3 Elektroniske Sportsklubb" men også "E-sportansvarlig" for Gamer.no. Ikke nok med det, men BX3 har en samarbeidsavtale med House of Nerds, som stod som ansvarlig for e-sportdelen av SpillExpo, selve stedet for finalen til Gamer.no-ligaene. Det er jo tydelig at det er en god del lobbyvirksomhet ute og går i dagens e-sportnorge.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Selvom jeg ikke har mye til overs for herr Mahmutagic så syntes jeg dette sitatet er treffende: "Det sitter mennesker i ledelsen for norske organisasjoner som føler at de eier e-sporten i Norge og forsøker å la egne lag vokse på bekostning av andre."

 

Hadde vel kanskje vært relevant å nevne at Stein Wilmann ikke bare er "leder for BX3 Elektroniske Sportsklubb" men også "E-sportansvarlig" for Gamer.no. Ikke nok med det, men BX3 har en samarbeidsavtale med House of Nerds, som stod som ansvarlig for e-sportdelen av SpillExpo, selve stedet for finalen til Gamer.no-ligaene. Det er jo tydelig at det er en god del lobbyvirksomhet ute og går i dagens e-sportnorge.

 

Og, glemte også det faktum at Stein sitter som styremedlem i NEF (Norges E-Sportforbund) sammen med andre fra BX3. NEF er medlem av The International e-Sports Federation (IeSF), og har sendt spillere til Aserbajdsjan for å delta ved "VM i e-sport".

Selve utvelgelsen av disse deltakerne var selvfølgelig Gamer.no med på å velge.

"For sjette året på rad arrangeres VM i e-sport av IeSF. Årets sluttspill foregår i Aserbajdsjan, og Norges E-sportforbund har sammen med Gamer.no vært ansvarlige for å finne nordmenn som skal representere Norge." (http://www.gamer.no/artikler/6th-e-sport-world-championship/165518).

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Selvom jeg ikke har mye til overs for herr Mahmutagic så syntes jeg dette sitatet er treffende: "Det sitter mennesker i ledelsen for norske organisasjoner som føler at de eier e-sporten i Norge og forsøker å la egne lag vokse på bekostning av andre."

 

Hadde vel kanskje vært relevant å nevne at Stein Wilmann ikke bare er "leder for BX3 Elektroniske Sportsklubb" men også "E-sportansvarlig" for Gamer.no. Ikke nok med det, men BX3 har en samarbeidsavtale med House of Nerds, som stod som ansvarlig for e-sportdelen av SpillExpo, selve stedet for finalen til Gamer.no-ligaene. Det er jo tydelig at det er en god del lobbyvirksomhet ute og går i dagens e-sportnorge.

 

Skjefen for en e-sport organisasjon også som ansvarlig for å styre e-sport turneringer flere steder der laget hans deltar..... Kan man blande flere kort enn det? Er ikke rart Sverige ler av oss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke nok med det, men BX3 har en samarbeidsavtale med House of Nerds, som stod som ansvarlig for e-sportdelen av SpillExpo, selve stedet for finalen til Gamer.no-ligaene.

 

Må bare få nevne her at det er mange esport orgs i Norge som har samarbeid med HoN, og de er en veldig naturlig arena for å holde finaler sammen med så det blir litt tynt å trekke det sammarbeidet inn i den sammenhengen du tenker på (ang lobbyvirksomhet osv) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Not going to write in Danish here, but we have been following the scene in Norway for a while. I worked with Copenhagen wolves and Danish eSports organizations for 3 years now, and in a former player.

 

I just wanted to say that these things have been going on for a while and when there is no contract signed, it's pretty much up to the player to do the good guy move which he seems to be doing.

 

I would love to come up and smooth out things since this is what I love to do. Not really. But we hope that we can help produce standardized contracts for players and organizers so they know their rights when team building.

 

Wolves has had such issues in the past and we have worked through them and now it seems like it's Norways turn to re organize.

 

Issues that can be handled via dialog and a bit of work are:

 

Contracts - standardized for all segments. Mostly player specific.

 

Information - there should be a page somewhere dedicated to inform players of their rights. Where ownership lies and how to best handle joing a team, and the eventual departure that may come.

 

Trustees - people that can mediate that are trusted by both parts In order to get situations like this under control.

 

But yeah just some suggestions! Good to see your scene expanding! Even though it has he same growing pains other scenes have!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Ikke nok med det, men BX3 har en samarbeidsavtale med House of Nerds, som stod som ansvarlig for e-sportdelen av SpillExpo, selve stedet for finalen til Gamer.no-ligaene.

 

Må bare få nevne her at det er mange esport orgs i Norge som har samarbeid med HoN, og de er en veldig naturlig arena for å holde finaler sammen med så det blir litt tynt å trekke det sammarbeidet inn i den sammenhengen du tenker på (ang lobbyvirksomhet osv) :)

Greit med House of Nerds, hva med alt det andre om Stein, blanding av kort og Gamer.no støtter denne lobbyvirksomheten partisk ved å ansette slike folk? Hmm? Skal folk bare drite i dette?

Lenke til kommentar

Har man ikke kontrakten signert og klar så nytter det ikke å sutre etterpå. Hvorfor man ville sendt varer og latt en person spille for et lag før kontrakten er på plass er for meg helt fjernt.

Muntlige kontrakter bør selvfølgelig være bindende, men i settinger som dette blir det ord mot ord.

Med det sagt så er dette nok en situasjon som viser hvor umodent e-sport Norge faktisk er. Ser ut til at de samme tendensene som har ødelagt flere ganger tidligere er på vei inn i LoL miljøet også.

Sier som jeg har sagt flere ganger, den norske scenen er ALT for liten til at folk kan oppføre seg som dette her. Ledende lag, organisasjoner og ikke minst spillere må se til helvete å ta til vett snart. Dere er ikke store og viktige nok til at noen tjener på å gnisse som dette hele tida.

Skal dere oppfattes som profesjonelle og ordentlige, så må dere være det i ALLE ledd, ikke der dere føler for det. Personlige vendettaer og småligheter er det ikke rom for.

 

Han ene her oppe kaller det "growing pains", meget mulig, problemet er dog at e-sport Norge aldri kommer forbi dette stadiet.

Er forsåvidt også skremmende å se at gamer.no fremstår som en enabler av dette her med siterte utsagn som dette:

"Hatriixx kan jo ikke gå andre veier nå ettersom at han har brent broene til de andre store lagene"

"Det gjenstår å se om det er «Tiltrix» de må håndtere på Aria nå, eller om han er blitt en bedre lagspiller de siste ukene."

hva er poenget i å fyre opp under konflikten på denne måten?

Endret av deac
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Har man ikke kontrakten signert og klar så nytter det ikke å sutre etterpå.

 

+ div tekst

En muntlig avtale er like juridisk bindende som en skriftlig en. Jeg tror ikke han får noe særlig tiltro på at han bare helt tilfeldig mottok masse utstyr fra BX3...

 

 

Jeg har på ingen måte sagt noe annet heller. Poenget her er at den avtalen, og detaljene rundt den kjenner hverken jeg eller du til.

 

Det er derfor en muntlig avtale er usikker. Man kan hyle at den er juridisk bindende så mye man vil, men kan det ikke bevises i en eller annen form, med vitner feks så er man like langt.

 

Det er derfor man bruker skriftlige kontrakter i alle seriøse sammenhenger.

 

BX3 burde ikke ha sendt en musematte engang før en kontrakt er signert. Det går igjen på hvor profesjonelt man vil fremstå.

Endret av deac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...