Gå til innhold

Valve vil hindre utviklere fra å love for mye med Early Access


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herre min hatt, alle de tingene Valve anbefaler burde være selvfølger for alle oppegående spillutviklere, og alle kravene Valve stiller virker å være rettet mer mot å unngå å bli saksøkt enn å faktisk være på forbrukerens side

ps. Skriveleif i siste underoverskrift. Retningslinjer med en "t"

Endret av Vegard#
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med at valve selv lar meg velge å slippe å se noe till early access i butikken? Vil ikke ha halvferdige spill.

 

AtW

 

Eg støttar denne, eg er heller ikkje interessert i å betale for noko før eg kan gjere eit informert valg. Unntaket er folkefinansiering, der eg kan finne på å støtte noko fordi eg ønsker å bidra til uavhengig spelutvikling, og der risikoen er opplagt. Å marknadsføre uferdige spel side ved side med ferdige produkt, derimot, synest eg er litt ufint.

 

Dessverre trur eg generelt ikkje at Valve står på forbrukarane si side. Dei har ein monopolliknande posisjon, og gjer sitt beste for utnytte denne slik at dei kan maksimere innteninga. Der ser ut til å vere ein trend mot at dei prøver å få folk til å investere før ein kan gjere eit informert valg. Det mest opplagte dømet er kanskje førehandsbestillingar, der dei lokkar med rabattar og bonus-innhald for å få folk til å kjøpe noko før omtalane er ute. Early access er litt av det samme. Sidan spelet fortsatt er under utvikling, finst der generelt ikkje profesjonelle omtalar, og negative brukaromtalar veg ikkje like tungt når dei er for ein uferdig versjon.

 

Samstundes gir Valve på generelt grunnlag ikkje folk pengane attende, og tek minimalt ansvar for kvaliteten og korvidt det dei sel fungerar skikkeleg.

 

Eg foretrekk å kjøpe ting på GOG. Dei er ikkje perfekte, men forretningsidèen deira er tilsynelatande å vere so kundevenlege som mogleg.

 

Kay

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva med at valve selv lar meg velge å slippe å se noe till early access i butikken? Vil ikke ha halvferdige spill

Du trenger ikke kjøpe alt du ser, vet du? :p Men ja, flere filtre hadde ikke gjort noe.

 

 

Problemet er ikke at jeg tvinges til å kjøpe, men at sidene er stappfult av produkter som ikke interesserer meg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Prisen på Early Acces er også alltid høyere enn den ferdige versjonen.

 

Ikke alltid. Om de følger Minecraft-modellen øker de stort sett i pris. Men ikke rent sjelden havner Early Access på tilbud kort tid etter release av versjon av 1.0.

 

Etter å ha brent meg på et par Kickstarter-prosjekter og et fåtall Early Access er jeg blitt ganske avventende. Har også et par av disse jeg ikke har testet etter release.

 

Med det sagt er Kerbal Space Program det spillet jeg har lagt ned flest timer i det siste året. Det er fortsatt i Early Access.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...