Gå til innhold

GUIDE: Eksamen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om det kanskje er for sent å begynne å bruke det for dette semesteret, foreslår jeg Anki, som baserer seg på spaced repetition-prinsippet. Artikkelen 20 rules of formulating knowledge er anbefalt lesing for effektiv bruk. (SuperMemo, som den artikkelen er skrevet med tanke på, er det opprinnelige spaced repetition-programmet som de fleste andre er inspirert av, og hvis algoritme de fleste baserer seg på).

Lenke til kommentar

Dropp Photomath (fullstendig ubrukelig når jeg testet den) og RealCalc Science Calculator.

 

Det er en kalkulator app som gjelder, og det er Wolfram Alpha. For alle som driver med matte (spesielt på høyt nivå) er Wolfram Alpha en gudegave. Check it out!

 

Wolfram Alpha er i mine øyne det eneste kalkulator-verktøyet som er godt nok på et høyere nivå. Har benyttet meg en gode del av det i løpet av mine snart 4 og et halvt år ved NTNU.

 

Angående mestring av eksamener og andre skolerelaterte aktiviteter er dette ekstremt individuelt. Jeg for eksempel arbeid omtrent ikke i løpet av et semester, men har en relativt intensiv periode noen dager/uker før hver eksamen eller innlevering. Dette funker for meg, mens andre må jobbe mer jevnt for å oppnå gode karakterer.

 

Det beste rådet om man er i tidsnød er å konsentrere seg om tidligere eksamensoppgaver siden temaer ofte går igjen. I tillegg til å konsentrere seg om ting man ikke kan, og ikke bare fortsette å arbeide med det man allerede har forstått (som jeg vet mange gjør siden det gir en bedre selvfølelse).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...