Gå til innhold

Slik dropper du skjermkabelen (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En herlig jungel av ulike standarder...

 

Har man flere telefoner/nettbrett i en husholdning, må man nesten ha flere streaming bokser også.

 

Chromecast dekker faktisk det meste, og kan streame det som måtte være. Støtte for speiling av pc med enten hele grensenittet eller bare en enkelt chromfane(dersom man vil begrense), samt speling av android; skal visstnok fungere bra med ios og windows telefoner også, men ikke sjekket selv.

 

Enkelt å sette opp og funker som fjell.

Skal kjøpe nexus player selv snart, som igjen har innebygd chromecast.

 

Airplay blir for locked in

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Airplay blir for locked in

 

Det er jo det populære å si nå for tiden virker det som. Apple TV funker jo fint både til Mac og Windows PC. Samt på iPhone og iPad.

At Apple ikke lager noe som funker like strøkent på konkurrentenes produkter er jo logisk da de er konkurrenter. Hvis du mener at de andre er noe bedre synes jeg du skal prøve å koble en Samsung til en Mac eller en Windows Phone for den sakens skyld.

Lenke til kommentar

Det er jo det populære å si nå for tiden virker det som. Apple TV funker jo fint både til Mac og Windows PC. Samt på iPhone og iPad.

 

Greit nok at det fungerer fint med iDongser men skal det funke på Windows-baserte maskiner er en jo avhengig av tredjeparts plugin (iTunes for Windows støtter det og AirFoil gir støtte for streaming av lyd. Men hvordan skal en få delt skjermbilde fra Windows til Apple tv?).

 

Chromecast er den eneste jeg har vært borte i som fungerer sømløst både på iDingser, Android og Windows.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At Miracast kun har et lite fotfeste er en sannhet med modifikasjoner. Det kommer en drøss av nye mobile devicer, både mobiler og nettbrett, med android og WP som støtter MC. Samtidig støttes MC i praksis av alle maskiner WiFi som kjører W8.1, spesielt nye maskiner. I tillegg kommer stadig flere visningsenheter med MC innebygd, samt at det er stadig flere dongler.

 

Det er riktig at det var noe hyss i starten, men dette fungerer nå, for min del i det minste, uten problemer. I det minste er det ikke mer problematisk enn AirPlay.

 

Fordelen med MC er at om du har dette vil alle kunne koble seg til og vise noe på skjermen eller projektoren, uten at man må dele tilgang til nettverk, og uavhengig av hvilken Device de benytter. Med mindre man bruker apple da, men det sier seg selv at de ikke skal støtte noen felles standard med mindre de må.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er feil at man bare kan speile skjermen på PC via Chrome på chromecast. Man kan speiel hele maskinen direkte fra "koble til en ekstra skjerm" menyen. Virker som om Chromecast benytter seg av miracast teknologien her.

 

Når det gjelder at dere skriver Apple TV er bedre en Chromecast så må det være en skrivefeil? Det finnes jo et hav av flere muligheter på Chromecast i tillegg til at den kan gjøre alt Apple TV kan. hvordan kan Apple TV da være bedre? Dersom dere mener feks det er fordi "det fungerer ikke alltid på min LG, men Samsung og Sony går det bra på. Så kan dere si det samme om Apple TV. Det fungerer aldri på min Sasmung og Sony, men iPhone går det alltid bra på. Man kan ikke straffe en enhet fordi den velger å støtte flere produkter og merker!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er feil at man bare kan speile skjermen på PC via Chrome på chromecast. Man kan speiel hele maskinen direkte fra "koble til en ekstra skjerm" menyen. Virker som om Chromecast benytter seg av miracast teknologien her.

Jøss! Når begynte det å fungere? For jeg vet at det ikke gjorde det før!

 

Kanskje jeg endelig kan bruke Chromecast'en til noe fornuftig igjen... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...